Vraag

geen wifi meer

  • 18 November 2020
  • 27 reacties
  • 232 keer bekeken

Na verschillende keren via de kpn app de wifi kwaliteit te hebben gemeten hebben sinds gisterenavond helemaal geen wifi meer in huis. (het lampje wireless brandt niet maar ik weet niet of dat wel zou moeten) Tot drie keer toe was de uitkomst van de metingen dat er een monteur zou komen maar steeds kon GEEN afspraak gemaakt worden. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat te doen en normaal contact via e-mail is ook niet mogelijk…..Ik heb inmiddels de leeftijd waarop al dit soort gedoe me boven het hoofd groeit…

wat te doen KPN!    ?


27 reacties

Badge +19

Wat een vervelende toestand. Welke experiabox/modem heeft u?

Ik probeer op de pc te antwoorden maar daar kan ik niks vinden..het is zo lastig te doen op zo'n mobieltje…

Dank voor de reactie! Ik heb de e xperiabox v8, en waar ik zoeven achter kwam is dat die geen Wi-Fi signaal meer afgeeft: we hebben boven een KPN wifi versterker staan en toen ik die losgekoppeld was wifi in heel het huis verdwenen. Hij staat nu weer aangesloten en nu is wifi boven weer aanwezig masr in de omgeving van de eXperia .box was het signaal gering m.a.w. er is daar iets mis. 

Nu probeerde ik een mailtje nasr kpn te sturen maar er is nergens een adres te vinden. .…

Contact met KPN is kennelijk niet meer mogelijk ik moet een winkel of zo zoeken, wat een bedrijf zeg.....

Badge +19

Welke wifi versterker heeft u? En hoeveel? in principe moet de wifi van de experiabox uit bij gebruik van de zwarte versterkers. Overigens is kpn niet per mail bereikbaar. U zit hier goed hoor.

Met wat hulp nu via een normaal scherm, gelukkig!

Voor alle duidelijkheid: in de buurt van de experiabox is dus GEEN wifi signaal, alleen de versterker op de bovenverdieping geeft ons nu verbinding.

 

Oeps, bedoelt u dat ik voor hete hele huis nu allen dat “zwarte”kastje heb? daar is mij niets van verteld want dan hadden we voor een 3 verdiepingen woning toch minstens 2 moeten krijgen?

 

Hoe nu verder? Moet ik naar een winkel voor extra kastje in de huiskamer?

Badge +19

Ben ik weer. Als u het goed wil doen zal u op iedere etage een wifi versterker moeten plaatsen.  Bekabeld! Bij slecht Wi-Fi krijgt u 2 wifi versterkers via de Wi-Fi manager als u die gaat doen ontkoppel dan de wifi versterker en zet de wifi op het modem weer aan. Laat even weten wat de uitkomst is.

De versterker boven is inderdaad bekabeld; maar ik ben niet aan de modem geweest en, het zal wel onhandig lijken maar ik  weet dus niet hoe ik de wifi daarop weer aan zou moeten krijgen….

Ik ga dit proberen:

Experia Box v8

  1. Start je browserprogramma op.
  2. Typ in de browserbalk mijnmodem. kpn of typ in http://192.168.2.254.
  3. voer je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  4. In het hoofdmenu van de Experia Box kies je WLAN.
  5. Verwijder het vinkje uit het selectievakje naast 'WLAN inschakelen'

Niet gelukt, kreeg dit scherm:

Je verbinding is niet privé

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van mijnmodem.kpn te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

 

Badge +19

Eventueel resetten dan gaat ie terug naar fabrieksinstellingen en dan brandt het lampje weer.

Allereerst ontzettend bedankt voor al je inspanningen!

Ik heb inderdaad nu het “wireless”lampje weer brandend en probeerde dus de test weer te doen maar kreeg geen verbinding; da app gaf aan de modem aan/uit te zetten ( ongeveer een halve minuut gewacht) en weer getest (op 2, 4 en 8 meter afstand)maar steeds weer: kan ip adres niet vinden (ik ben de enige gebruiker)….

m.a.w. terug bij af.

Badge +19

Wat een gedoe allemaal he. Zie je het modem wel staan bij je wifi op je mobiel?

Ja, d.w.z. dat ik de naam die we er aan gegeven hebben zie en daaronder verschijnt dan steeds: kan ip adres niet ophalen

ik zal mijn telefoon eens resetten misschien helpt dat

helaas, blijft hetzelfde…..morgen verder?

 

ga nog een keer de router uitzetten (stekker eruit) en dan weer proberen

Het blijft een drama, alles meerdere keren gereset maar steeds 'kan ip  adres niet ophalen....

Badge +19

@jospol je hebt toch wel die versterker er af gehaald en nog niet terug gedaan?

ja, heb hem losgekoppeld en het resultaat was zoals omschreven. Ik stop ermee voor vandaag.

Ik vind het overigens wel erg dat kpn mensen zo laat tobben terwijl hun technici dit toch zouden moeten doen. Een mailtje en het was voor mekaar vroeger…….

Heb vanmorgen weer de versterker losgekoppeld om het wifi signaal van de experiabox v8 te testen, het resultaat is helaas weer hetzelfde: lampje 'wireless’doet het maar  ik krijg geen verbinding (en mobieltje van mijn vrouw ook niet) mededeling: kan ip adres niet ophalen.

Zou dat oude ding nou niet gewoon aan vernieuwing toe kunnen zijn?

Nu krijg ik de mededeling: verbonden zonder internet m.a.w. het zwarte kastje boven doet beneden nagenoeg niets!

Het zal wel toeval zijn maar de ellende begon toen onze buren naast gewoon wifi ook 5G hebben genomen……..

Badge +19

Bel 0800-0402 gratis nummer en zeg tegen de computer die je aan de lijn krijg ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.  Benadruk dat de mensen op het forum er geen raad mee weten.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @jospol Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat Joep je al enorm uitgebreid heeft geholpen. Ben je er uitgekomen, met het belletje naar de klantenservice? 

Nee, ik heb het een beetje opgegeven, vroeger kon je alles kinderlijk eenvoudig via email regelen en terwijl de zaken dan bekeken en er eventueel op geacteerd werd ging ik gewoon wat anders doen. Nu heb ik uren van iemands tijd verspild en zitten wachten enz. En het probleem blijft. Hoe kan een bedrijf nou functioneren zonder email???

Reputatie 7
Badge +20

Dag @jospol Jammer dat je er niet goed uitkomt. 

Via e-mail kun je inderdaad geen contact met de klantenservice leggen, maar dat betekent niet dat we niet makkelijk benaderbaar zijn. Je kunt ons bellen (0800-0402), je kan chatten via de website en je kunt de social media gebruiken. Dat werkt erg snel en effectief. Hier, op het Forum kun je ook terecht. Hier zijn andere klanten actief, die graag met je meedenken en je helpen om een oplossing te vinden.  

Reageer