Beantwoord

Geen WIFI ontvangst in tuin

  • 27 May 2019
  • 4 reacties
  • 793 keer bekeken

Beste leden,

Ik heb een Experia Box versie 10 van KPN. Deze werkt in huis goed. Echter, wanneer ik in mijn tuin/garage ben heb ik een heel matig/tot geen bereik over de WIFI. Vaak genoeg valt deze zelfs in zijn geheel weg en gaat over op 4g. Bij een telefoon is dit geen probleem, maar op een tablet is dit erg vervelend.

De afstand van box tot de plaats in de tuin bedraagt max. 20 meter. Tot aan de garage is 10 meter.

Hoe kan dit en bovenal wat kan hier aan gedaan worden? Neem aan dat je in je tuin toch wifi mag kunnen ontvangen?

Mvg
P. Langenberg
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 May 2019, 16:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Jeudeplanque ,
je zou in de Experia V10 een aantal WiFi-instellingen kunnen aanpassen voor een beter bereik:
bij de 2,4-band kies een vast kanaal, alléén 1, 6 of 11, te beginnen met 1
Bij modus kies dan voor 802.11 N only
Bij snelheid zet géén vinkje bij 'tot 450 mpbs'.
Klik op toepassen
Bij de 5,0-band kies bij kanaal channel 36,40,44,48
Bij modus kies dan voor 802.11 N only
Klik op toepassen
herstart de modem.
Hierbij heb ik voor instellingen gekozen voor een beter bereik en niet voor een betere snelheid.
Kijk dan eens of je beter bereik hebt.
Succes.
Hallo @Jeudeplanque ,
je zou in de Experia V10 een aantal WiFi-instellingen kunnen aanpassen voor een beter bereik:
bij de 2,4-band kies een vast kanaal, alléén 1, 6 of 11, te beginnen met 1
Bij modus kies dan voor 802.11 N only
Bij snelheid zet géén vinkje bij 'tot 450 mpbs'.
Klik op toepassen
Bij de 5,0-band kies bij kanaal channel 36,40,44,48
Bij modus kies dan voor 802.11 N only
Klik op toepassen
herstart de modem.
Hierbij heb ik voor instellingen gekozen voor een beter bereik en niet voor een betere snelheid.
Kijk dan eens of je beter bereik hebt.
Succes.

Hoe kan ik dit aanpassen? Waar doe ik dit?
Hallo @Jeudeplanque , door in te loggen in je modem met 192.168.2.254 en dan je wachtwoord in te geven en naar de rubriek WiFi te gaan.
KPN heeft ook de zogenaamde WiFi-tool waarmee zoiets eenvoudiger moet kunnen in te stellen,, maar heb daar als Telfort-klant geen mogelijkheden toe dus geen ervaring mee.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Jeudeplanque, het klopt helemaal wat Jan zegt. Hij verwijst onder andere naar de Wifi tuner. Je kunt deze in je huis doorlopen. Als je in je tuin geen goede wifi hebt, kan je ervoor kiezen om, binnenshuis, in de buurt van de tuin een Experia Wifi te plaatsen.