Beantwoord

geen wifi op laptop beneden met experiabox boven

  • 27 November 2020
  • 8 reacties
  • 84 keer bekeken

Ik heb boven mijn modem staan en als ik beneden de laptop opstart heb ik geen wifi

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 8 December 2020, 11:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Cees Mastenbroek , welk merk en type modem heb je?

Wat is de reden dat de modem ‘boven’ staat.

In de regel wordt een modem in de meterkast op de begane grond geplaatst of in de huiskamer, in ieder geval zo dicht mogelijk bij het IS/RA-punt.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Cees Mastenbroek , kan je de WiFi op de laptop wel gebruiken als je met de laptop ook boven bent?

Als ik boven ben heb ik wel wifi en de reden dat mijn modem boven staat is omdat de pc vroeger boven stond,maar deze is gecrasht en nu gebruik ik mij laptop

Hallo @Cees Mastenbroek ik zou eens beginnen met het modem zo dicht mogelijk bij het IS/RA-punt te plaatsen met een korte DSL-kabel, dat verbetert de kwaliteit van de lijn aanzienlijk, misschien ook wel de wifi.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Cees Mastenbroek, welkom op het forum!
Zoals Jan al noemt is het eigenlijk de bedoeling je experiabox zo dichtmogelijk bij je IS/ra punt neer te zetten en een kabel te gebruiken die niet langer is dan 1.5meter
Is het nog gelukt alles te verplaatsen? En werkt het nu?

Dat gaat helaas niet omdat ik beneden geen aansluiting meer heb.ik denk dat ik een wifi versterker nodig heb

Reputatie 7
Badge +20

Dat is ook een optie natuurlijk. Deze kun je gratis krijgen via onze online wifimanager als je ergens in huis minder dan 20Mbit/s haalt!

Iedereen bedankt voor de tips,wifi werkt nu naar behoren