Beantwoord

geen wifi te vinden op laptop

  • 11 December 2020
  • 3 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik kan op alle apparaten in huis WiFi vinden behalve op mijn laptop. Ik heb gekeken of er een nieuwe update was van me laptop maar die is up to date… hoe kan ik nu WiFi krijgen op mijn laptop??

icon

Beste antwoord door RBxx 11 December 2020, 13:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Germaine1984 

Dan heb je waarschijnlijk de KPN Box 12 als modem gekregen.

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Die vraag is hier vaker gesteld en is (was toen) een oplossing voor.

Je moet ergens een ander protocol instellen.

Maar hoe vind ik dat terug . . .?

Ik hoop dat iemand dat zo kan vertellen, even afwachten,komt goed.

 

Aanvulling : dat zeg ik toch :-)

Bij sommige merken laptops is het zo dat de WLAN-driver ge-updated moet worden om met de Box12 van wifi gebruik te kunnen maken.

Ik las ergens dat het om een Intel-driver gaat.