Beantwoord

Gigaset aanmelden in experia box

  • 2 October 2019
  • 15 reacties
  • 2087 keer bekeken

Mijn Experia Box werkt goed voor internet verbinding. Ik wil mijn gigaset AL28H digitaal aanmelden zodat ik met 4 toestellen in huis draadloos kan bellen. (Bij Fritzbox werkte het goed en gebruikte ik de basisstations alleen als oplaadpunt.)
icon

Beste antwoord door wjb 4 October 2019, 12:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Een Experia Box heeft geen ingebouwd DECT basisstation.
Je zult het basisstation van die Gigaset op de telefoonaansluiting van de Experia Box moeten aansluiten.
Of de experiabox vervangen door een fritzbox, dat schijnt te kunnen volgens een frequente forum bezoeker hier :-)
Of de telefoon lijn aansluiten op de "vaste" lijn ingang van de fritzbox, dat is een simpele actie, welke fritzbox heb je ?
Reputatie 7
Of de experiabox vervangen door een fritzbox, dat schijnt te kunnen volgens een frequente forum bezoeker hier :-)
Voor Internet en televisie van KPN is de Fritz!Box prima te gebruiken maar helaas voor telefonie nog niet.
Op de vaste lijn ingang van een fritzbox kun je elke telefoon lijn aansluiten.
Reputatie 7
Op de vaste lijn ingang van een fritzbox kun je elke telefoon lijn aansluiten.
Klopt, alleen kan je de SIP instellingen voor de KPN VoIP nog niet ingeven dus gaat dat zonder Experia Box nog niet werken.
Ik heb de gigasets nu met de draden aangesloten en de telefoon gaat wel over maar bij het opnemen van de hoorn is de lijn dood. Waarschijnlijk is het toestel nog direct gekoppeld op de oude installatie.
Weet iemand hoe het toestel weer goed communiceert met het basisstation?
menu -> settings -> handset
Zoiets, maar handiger om even de gebruiksaanwijzing voor je specifieke type op te zoeken.

Ik heb de gigasets nu met de draden aangesloten en de telefoon gaat wel over maar bij het opnemen van de hoorn is de lijn dood.
Hmm, dat begrijp ik niet helemaal.

NB, je kan dus ook de fritzbox als basis blijven gebruiken, kreeg je er ooit een Y-kabel bij ?
( niet te verwarren met pairbonding)
Welk type heb je, of gaat dat niet (meer) ?
Want geen plaats voor extra kastje of zo 🙂
@KeesYagi

ik gebruik ook een fritzbox 7490 en telefoon van kpn werkt niet zonder bijkomst experiabox
nu heb ik het zo aangesloten NT glasvezel switch vlan afgesplit internet en itv gaat naar de fritz
de vlan 7 gaat naar de experiabox als telefoon convertor (verloop)
nu komt jou verhaal
[h4]die y kabel gebruik je waar je analoog/xdsl poort op de fritz die andere kant gaat in de phone poort van de experiabox wat als ata (verloop) dient je stelt in de fritz Landline in[/h4]
je stuurt dus een analoog van de experia naar de fritz en zo kun je dect in de fritz gebruiken
zolang kpn de sip gegevens niet geeft of losse ata dan moet je de experiabox nog als voip adaptor gebruiken
De Fritzbox is retour naar Solcon gestuurd ivm huurtoestel dat bij opzeggen retour moet.
Siemens AL28H
Zorg dan dat jou basisstation op de phone poort van de experiabox komt poort 1
Dan je toestellen opnieuw aanmelden op je basis
Mijn fritzbox heb ik gekocht

Tip is hoe je het gebruikte
Hang die basis naast de experabox in de meterkast
Reputatie 7
Welk basisstation heb je? (AL180, AL280, AL185, AL285 of een andere)
Zijn de telefoons aangemeld op het basisstation?
Hoe moeten de toestellen aangemeld worden op de basis?
Siemens AL28H
Reputatie 7
Siemens AL28H
Nee, de AL28H is een "handset".
Deze staat in een "oplader" en één van die "opladers" is het basisstation.
Dat is "oplader" die met een telefoonsnoer op de Experia Box aangesloten is.
Is dit een AL180, AL280, AL185 of AL285.
De handleiding (pdf) is hier (klik) te downloaden.

Door het gigaset direct aan te sluiten op de Experia Box is het nu wel gelukt zonder ruis te bellen.

Dus waarschijnlijk zit er een breuk(je) in de interne huislijn.Â