Beantwoord

Glasvezel aanleg

  • 16 August 2019
  • 10 reacties
  • 767 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Afgelopen woensdag iemand van KPNnetwerk in huis gehad om te bepalen waar de Glasvezel aansluiting komt in huis.

Volgens Fourstacks ligt er rond november Glasvezel in onze straat in Hoogezand (ze zijn overal al druk bezig).

Nu vraag ik mij af...sinds eind juni zitten wij bij KPN. Echter nog via de koperverbinding.
Als de glasvezel er ligt, moet ik dan het pakket ook aanpassen en kan dat? Of moet ik eerst wachten tot het jaar voorbij is en dan het pakket laten aanpassen?

Weet iemand hoe dit zit?
icon

Beste antwoord door wjb 16 August 2019, 13:45

Bekijk origineel

10 reacties

Heb je nog geen folders of anders zins papier werk binnen gekregen om voor een aanbieder via glasvezel te kiezen destijds was dat hier via www.eindelijkglasvezel.nl dat zal nu www.kpnnetwerk.nl zijn je hebt begrijp ik nu een lopend jaar contract via koper een moderator zal dat dan moeten bevestigen of weerleggen zover ik weet zal je pas als dat jaar voorbj is kunnen switchen naar glasvezel, het is eigenlijk een overstap bij de eigen provider.
Reputatie 7
Badge +24
Euhm... topicstarter zit bij KPN en KPN gaat daar nu glasvezel aanleggen. Dan gaat KPN uiteraard geen foldermateriaal rond sturen met informatie over beschikbare providers ofzo op dat netwerk 😄 KPN gaat er vanuit dat topicstarter gewoon overgaat op glasvezel, verder valt er niets te melden.
Wezenlijk verschil KPNnetwerkNL legt glasvezel aan dat staat los van KPN de provider.

In onze gemeente werdt de uitrol door toen nog Reggefiber gedaan werden we bedolven onder huis aan huis reclame materiaal van eindelijkglasvezel hier en daar stonden tijdelijke informatie punten.

Er zijn meer leveranciers op glasvezel met hogere snelheden.
Het is niet meer dan logisch dat TS vanuit KPN benaderd wordt hoe er overgestapt kan worden naar glasvezel. Zo gewoon is het niet je stapt echt over binnen de provider.
Reputatie 7
Badge +24
Ja... mooie theorie. Maar in de praktijk is het gewoon 1 KPN. En reggefiber was in de tijd dat ze bij jou glasvezel aanlegde waarschijnlijk nog een zelfstandig bedrijf, nog niet opgeslokt door KPN, dus geen vergelijking.
Hoe het ook zij het blijft een overstap binnen de provider. Tenzij een moderator anders zegt zal het jaar moeten worden volgemaakt. Dat is de eigenlijke vraag.

Ik verbaas mij er enkel over dat TS nog niet is benaderd over de mogelijkheden.
Reputatie 7
Zodra de glasvezel door KPNnetwerkNL is opgeleverd kan TS overstappen van koper naar glas ook als zijn abonnement nog niet "afgelopen" is.
Reputatie 3
Badge +3
Okay dank voor het antwoord @wjb.
Maar ehh wat betekent TS?
Reputatie 7
TS staat voor "Topic Starter" ... jij dus. 😉
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Sluisie81, Welkom op het forum. Mooi dat er glasvezel wordt aangelegd bij jouw in de straat. Wanneer de verbinding is opgeleverd kunnen we je omzetten naar glasvezel. Als het zover is, stuur ons dan gerust weer een bericht. Dan gaan we dit voor je regelen. Is alles verder duidelijk zo?
Reputatie 7
Badge +19
@Sluisie81 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer