Vraag

Glasvezel aanleg afspraak gaat mis

  • 1 June 2023
  • 6 reacties
  • 94 keer bekeken

We zijn in de glasvezelaanleg chaos beland. Vanuit Volker Wessel (onderaannemer KPN Netwerk) wordt er gebeldĀ of 25 mei uitkomt om de glasvezel naar binnen te brengen. Helaas kunnen we die dag niet en we maken een afspraak voor 26 mei. Deze zal de volgende dag telefonisch bevestigd worden. Helaas geen bevestiging. Navraag bij Kpn netwerk (Volkers Wessel) levert op dat dat niet gelukt is en dat zij de onderaannemer gaan bellen om te kijken of er een afspraak mogelijk is. We bellen u terug in de middag. Ja en helaas dat gebeurt niet. Vanuit KPN netwerk komt er een mail binnen dat de glasvezel is aangesloten. Hmm vreemd hoor, de kabel ligt echt nog in de tuin. We krijgen wel een kastje en herinneringen dat we wel moet aansluiten?!?!?!?. Navraag bij KPN (provider) geeft als antwoord nee u moet Kpn netwerk benaderen. Een bericht naar KPN netwerk geeft opĀ 1 juni via de mail als reactie ā€œWij hebben een werkbon dat de glasvezel is aangelegd en als u glasvezel wil dan moet u de provider benaderenā€Ā 

Blijkbaar kan een onderaannemer van Volker Wessel een werkbon insturen zonder dat het werk daadwerkelijk is uitgevoerd en moet ik als klant intermediair zijn tussen de drie partijen Ā volgens mij heb ik aan KPN gevraagd om een glasvezel internetverbinding en wil ik graag dat KPN dit regelt en dat zij mij ontzorgen hierin Ā 

kortom KPN ik kan als particuliere klant niet jullie onderaannemers Volker Wessel en zijn onderaannemers aansturen Ā 

Mochten jullie het niet op kunnen lossen ook goed laat het dan hierĀ weten dan gaan we op zoek naar een andere providerĀ 

Ben benieuwd of een bericht hier nog iets kan doen Ā 

Frans


Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

DagĀ @F.FidelisĀ jammer dat het zo mis isĀ gegaan. De beheerder van het glasvezelnetwerk is kpnnetwerk.Ā  Daar doet u dus wat de aansluiting betreft zaken mee. Net zoals bij de elektriciteitskabels. DieĀ zijn ook niet van de energieleverancier. Kpn de provider waar dit forum van is en die het signaal levert zal niet veel kunnen. Een moderater gaat binnenkort uiteraard reageren.Ā  De wachttijd is een dag of vier. Tot die tijd zou ik als ik u was kpnnetwerk bestoken met telefoontjes.Ā  Helaas zijn er door de krapte veel te weinig monteurs en worden planningen continu gewijzigd. Dus als u weer een afspraak heeft zorg dat ze hun werk kunnen doen want anders komt u weer onderop de stapel.Ā 

Beste Joep,

Onzin juridisch sluit ik een overeenkomst als particulier af met KPN BV.Ā Formeel is de afdeling KPN netwerk gewoon een onderdeel van KPN holding en behalve dat zij namens KPN bv de afspraak maken om de glasvezel aan te sluiten.Ā 
Het verhaal gaat hierom dat wij melding krijgen dat de glasvezel fysiek is aangesloten en dat dit helaas niet gebeurd is. ProbleemĀ is dat in de diverse kpn systemen dit als waarheid wordt gezien (gevalletje ā€œcomputer says noā€)

Laten we dit geval maar serieus door een moderator laten beantwoorden. Anders zullen wij als klant toch helaas afscheid moet nemen.Ā 

Badge +19

Nee is geen onzin. Het zijn twee aparte bedrijven. Je gaat ook niet bij de Etos klagenĀ alsĀ Ā de cola bij AH niet op voorraad is. Allebei Ahold.Ā  Je gaat een overeenkomst aan met het kpn de provider die signaal levert en dat is alles. Maar goed het is nu wachten op de moderater.Ā 

Sorry Joep het is duidelijk dat je niks weet van privaatrecht en overeenkomsten zoals blijkt uit je reactie. Snap niet zo goed wat je reactie voor hulp biedt. Zou zeggen probeer iemand anders te ā€œhelpenā€.

Hoi @F.FidelisĀ . Hier is dan de moderator van KPN (de provider KPN. waar dit forum van is)

Ik vind het jammer dat je @Joep1965Ā aanvalt.Ā  Hij heeft namelijk gelijk.Ā  En daarbovenop probeert hij jou te helpen.

We onderscheiden KPNNetwerk ā†’Ā  verantwoordelijk voor de fysieke aanleg van glasvezel.Ā Ā 

en KPN de provider ā†’Ā  Ć©Ć©n van de vele providers die leveren over diezelfde glasvezel.. (we zijn dus niet de enige, en dat betekent tevens dat we onszelf geen voorrang of kortere lijntjes mogen en kunnen veroorloven met KPNNetwerk.Ā  Dat zou ons een gigantische boete opleveren)

Ā 

Nu is er bij jou wel iets aan de hand waar ik misschien bij kan helpen.Ā  Ā Als ik je verhaal goed lees heeft KPNNetwerk de aansluiting ten onrechte gereed gemeld.Ā  Dat zou betekenen dat ik een van onze installatiemonteurs zou kunnen aansturen. Die kan ter plekke constateren dat er helemaal geen aansluiting is en op zijn beurt KPNNetwerk aansutern.Ā  Omslachtig? Ja!!Ā  Maar het is een optie.

De voorkeur zou hebben dat jij direct contact legt met KPNNetwerk en ze verteld dat ze een fout gemaakt hebben.Ā 

BesteĀ @Erwin_Ā  afgelopen weken heb ik al meermaals contact gehad met kpn netwerk zowel telefonisch als via de support mail. Zij verwijzen naar kpn provider.Ā 

Een telefoontje met kpn provider gaf al hetzelfde antwoord als welke jij alsĀ voorkeur beschrijft.Ā 

Die optie werkt dus niet. Net contact gehad met contracten en simpelweg de glasvezel geannuleerd. Dat is voor nu de beste optie.Ā 

Ā 

Juridisch gezien trouwens heb ik een overeenkomst met ā€œKPN providerā€ en niet met KPN Netwerk. Ben benieuwd hoe jij als vertegenwoordiger van KPN provider meent dat ik een directe juridische relatie heb met KPN netwerk? Waar staat dat dan vermeld?

Voor nu wachten we wel tot het wat rustiger wordt en kijken we over een tijdje of KPN nog steeds een ā€œklantvriendelijkeā€ partij is die ā€œallesā€ voor je regelt.