Vraag

Glasvezel aanleg plus KPN abonnement

  • 13 November 2020
  • 7 reacties
  • 133 keer bekeken

Beste,

 

Waar gaan we beginnen :rolling_eyes:

Maar eerst met de aanleg van glasvezel, KPN netwerken heeft glasvezel getrokken in het dorp glasvezel kabeltje stak netjes naast het huis omhoog. Met de monteur afspraak gemaakt en ingepland dat hij de kabel door zou leggen naar de meterkast. Monteur melde dat hij niet door de bestaande pijp van de CAI mocht en moet een nieuw gat boren, dus als hij dat zegt geloof je het maar…. Monteur pakte zijn boor en voor mijn gevoel maakte hij al een te grote hoek maar dat was geen probleem hij wist het wel. Dus 5 gaten verder zat hij nog steeds niet buiten en melden dat hij terug kwam met een langere boor maar de straat lag nog wel open. Dus 2 weken later maar eens gebeld met netwerken waar de monteur bleef, die waren verbaast dat het nog niet was afgehandeld maar stuurde wel 2 monteurs langs, waar ik bij aankomst vroeg waarom ze niet door de bestaande pijp konden. Was totaal geen probleem en kabel zat zo binnen plus verlenging naar meterkast…

 

Zo dan denk je dat je klaar bent..

 

Wij hebben gekozen om de overstap van Ziggo naar KPN glasvezel te maken en bestelde online het pakket 500m/bit plus een Fritzbox voor extra settings. En we installeren alles zelf.

Belde netwerken op..  

Meneer uw glasvezel is nog niet binnen het huis?? Jawel zit in de meterkast..

We moeten toch nog een monteur sturen en dat kan al vandaag, nou prima stuur maar langs.

Ok monteur kwam en vroeg of hij de kabel naar binnen moet trekken (zucht), nee hij zit al hier in de meterkast. O zei hij, dan zal ik hem door meten en hing zijn glasvezeltester aan de kabel, ging 10 min weg en kwam terug met de Nokia glasvezel box terug, monteerde het en 2 lampjes branden en 3 lampje PON knipperde, hij zei is goed zo tot ziens.

 

Ondertussen zou 2 november 2020 het abonnement omgezet van Ziggo naar KPN.

Installatie pakket kwam netjes 3 dagen van te voren binnen met stickers op de doos sluit dit 2 november aan. Bij openen door viel gelijk op dat de bestelde Fritzbox er niet in zat maar een Box 12, dus bellen met KPN, en 2 dagen later ligt de box op de stoep, maar geen retour doos of stickers om de Box 12 te retourneren.

 

2 november alles netjes aangesloten en kreeg netjes een SMS van KPN dat er goed nieuws was dat de internetaansluiting actief was. Dus na werk gelijk maar eens gaan kijken of de Fritzbox online kon krijgen, niet dus. Lampje PON op Nokia knipperde nog steeds.

Bellen met KPN…  Heeft u alles aangesloten, ja dat heb ik. Kunt u alles resetten, nou ok doe ik dat, maar het kan wel een uur duren voordat hij het doet kreeg ik te horen, nou uur wachten nog niks.

Weer bellen…  Ik zie het al morgen wordt de lijn actief de 3de november dus. Vreemd maar oké wacht ik toch nog een dag. Volgende dag de 3de niks lampje knippert, ondertussen internet op om te kijken of er andere zijn met een knipperend PON lampje, ja dus op het forum zo te vinden.

Bellen…  Uitgelegd dat het lampje knippert van PON, daar had ze nog niet van gehoord, maar melde dat de lijn actief zou worden de 4de :thinking:

 

De 4de… je raad het al, niks en weer bellen. het wordt morgen de 5de meneer. 

Vrijdag de 5de dus na werk maar in de meterkast gaan kijken en knipperen….

 

Bellen…. Wij kunnen niets doen van KNP u moet netwerken hebben die heeft de lijn niet afgemeld kregen we te horen met een telefoonnummer, dus wij die weer bellen. Nee hoor bij netwerken zien wij dat de lijn oké is dus uw moet naar de provider gaan die kan dan een ticket bij ons inschieten om de storing op te lossen. Wij weer terugbellen naar KNP (bij iedere keer bellen 5 tot 10 minuten wachten), ja vreemd ik zal het uit gaan zoeken (na een uur aan de telefoon te hebben gezeten) zouden we op Zaterdag voor 22:00 avond worden teruggebeld… Dus niet.

 

Maandag de 9de november maar weer eens gebeld, en meneer aan de lijn zegt nee hoor er moet een monteur langs komen anders gaat het niet werken…. (zucht meen je dit nou) en hij komt donderdag de 11de langs tussen 12:00 en 14:00 en kreeg netjes een SMS dat het bevestigd is met coronabeleid erin, ik thuis en voor de zekerheid een brief op de deur geplakt dat hij zeker weet dat er iemand thuis is, wat denk je geen monteur :disappointed:

 

Bellen… om 15:00 waar is de monteur? Meneer ik zie dat hij ingepland is dus hij moet langskomen (weer 20 min aan de telefoon) voor 17:00 komt hij anders moet u TERUGBELLEN.

 

Wat denk je? uiteraard niemand die langskomt.

Dus bellen….  Nu krijgen we iemand aan de lijn die beweerd dat er geen afspraak in het systeem staat voor de de 11de :rage:  dus SMS en voorgaande gesprekken zijn niet te zien???

 

Tevens ziet de beste man dat de monteur nu de 23ste november staat ingepland, dus wij vragen nog of bij dat kan checken met de planning of dat echt wel doorgaat. Nee was het antwoord want planningen daar mochten ze niet meer mee bellen en stond los van hun.

 

Dus nu nog steeds geen internet van KPN, en zeker het gevoel van (knipperend) kastje naar de muur en we moet maar afwachten of de 23ste nu alles goed komt.

 

Al met al een knap staaltje hoe het niet hoort.

Gelukkig werkt Ziggo nog wel…..


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @DTDK, welkom op het forum! Jammer te horen dat dit zo moeizaam verloopt en je diensten bij ons nog niet actief zijn. Graag kijken we dit na. Vul daarvoor je forumprofiel in en reageer hier weer als je dat gedaan hebt.  

Gedaan het profiel.

Hoi @DTDK . Ik kan me voorstellen dat er weinig vertrouwen meer over is.

Wat ik bij elkaar heb kunnen puzzelen: Jouw order had problemen.  Collega's waar jij telefonisch contact mee hebt gehad hebben op een gegeven moment een speciaal team gemaild en die heeft, zoals het er nu uitziet, de order hersteld. De leverdatum is: 23-11 en de monteursafspraak staat tussen 12:00 en 14:00

Ik heb afgeleerd om harde beloftes te maken maar kan je hopelijk wel geruststellen dat het er nu (administratief) goed uitziet. Ik ga er van uit dat jij 23-11 in de loop van de middag kunt genieten van jouw glasvezelverbinding. 

Wij wachten de 23ste rustig af, we geven een update dan.

Is het gelukt, @DTDK ?

Ja… echt er klopt iets niet.

Monteur is lang geweest en binnen 3 minuten internet, even het nokia kastje inscannen en postcode plus huisnummer in het systeem zetten, en klaar, PON blijft branden.

 

KPN moet echt eens kijken naar de zelfinstallaties, als de activatie simpeler kan door de foto van de Nokia serienummer door te sturen naar KPN kan de monteur het remote activeren, het is maar een idee….

 

Maar slotje op topic, wij hebben internet.

Tja, omslachtig op deze manier. Ik weet natuurlijk niet wat er in de aanloop naar het monteursbezoek nog allemaal achter de schermen is rechtgezet maar dat inscannen had idd ook wel remote gekund.

Ik ben in ieder geval blij dat het nu werkt!