Beantwoord

Glasvezel aansluiten nieuwe klant

  • 10 July 2021
  • 30 reacties
  • 428 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een KPN glasvezel internet aangesloten. Ik heb duidelijk gezegd dat ik mijn PS5 en TV bekabeld wil hebben en de modem dus daarnaast. Precies hoe deze nu staat  (op dit moment bij Ziggo). De verkoper aan de deur heeft meegekeken en gezegd dat de monteur dit kan regelen. 9 juli zou mijn internet actief worden en dus ook een monteur langs komen. Er is niemand langs geweest. Ik probeer zelf aan te sluiten, maar ik kan de kabel van de modem niet kwijt in de muur. Er is geen plek om de ethernet kabel daar aam te sluiten. Wat moet ik nu doen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 20 July 2021, 11:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Hoi @Olcayto . Welkom op het forum.

Eerst even het belangrijkste: Werken jouw diensten op dit moment? Ondanks dat het modem nog niet kan staan waar jij het wil hebben?

Dag Erwin,

 

Nee kan hem niet aansluiten. Ze hebben een doosje in de meterkast geplaatst. Maar daar heb je geen ethernet kabel uitgang. Toen heb ik gekeken waar mijn huidige internet aangesloten is. Deze komt via zo een doos met ronde kabel naar de modem. Daar heb ik ook geen ethernet kabel uitgang gezien. Aan de andere kant van de woonkamer heb je wel een telefoon wandcontactdoos, maar die is weer aan de andere kant van het huis. En ik heb toen letterlijk gezegd dat ik sowieso daar geen gebruik van wil maken omdat mijn tv en ps aan de andere kant van mijn woonkamer zit. Toen heeft de verkoper gezegd dat KPN dan zo een tussen stuk maakt zodat je de modem toch krijgt waar je wilt. Maar geen monteur langs gekomen en kan hem zelf ook niet aansluiten. Dus maak op dit moment geen gebruik van de diensten van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Vul dat even je forumprofiel in. Dan kan @Erwin_ nakijken wat er aan de hand is.

@Olcayto Dus lang verhaal kort; Uw heeft een abonnement bij KPN afgesloten voor verbinding op de glasvezelaansluiting en de installatiemonteur om dit te activeren is (nog) niet geweest ?

@Olcayto : Volgens mijn gegevens is de lijn klaar om gebruikt te worden. Volgens mij is hier geen monteur bij ingepland. Heb jij de order bevestiging ontvangen? Hierin staat dat we er van uitgaan dat je het zelf aansluit. Mocht je toch een monteur willen kan dat tegen betaling.

Als het jou niet lukt om zelf aan te sluiten is mijn advies om 0800 0402 te bellen. Een collega zal dan proberen om jou erdoorheen te praten. Als dat niet lukt kun je alsnog gratis aanspraak maken op een monteur.  Het nummer is gratis. 

Reputatie 7
Badge +7

“Ze hebben een doosje in de meterkast geplaatst. Maar daar heb je geen ethernet kabel uitgang.”


Dan lijk het me dat de mediaconverter van glas naar RJ-45 nog niet geplaatst is. In de meterkast ziet u alleen een wit kastje? 

Kun je anders een foto van het kastje maken en die hier plaatsen?

Klopt! er is geen monteur langs geweest @HansaanZet. @Erwin_ ik wil het best zelf plaatsen, maar er was wel afgesproken dat er een monteur zou komen. Dan alsnog zonder monteur kan ik hem niet aansluiten er is niets om die ethernetkabel ergens in te stoppen. Ik heb het nummer gebeld en bijna monteur ingepland,maar werd opgehangen. Ga het maandag wel nogmaals proberen.

@Ernst-Jan @Erwin_ 

Reputatie 7
Badge +7

Dat dacht ik al. Op dat witte kastje waarin de glasvezel (die oranje kabel) is afgemonteerd wordt een zwart kastje aangesloten dat glasvezel omzet naar ethernet. Op dat zwarte kastje wordt dan met een ethernet kabel de Experiabox aangesloten.

Hier moet een monteur voor komen, die heeft nl. dat zwarte kastje bij zich en dat aansluiten kan/mag ook alleen een monteur.

Mooi zo. Het lag dus toch niet aan mij. Moet ik hiervoor bellen?

Heb je al gebeld, @Olcayto ? Zo niet, laat het even weten. Dan gaan we samen kijken hoe we dit zo snel mogelijk kunnen fiksen.

Dag Erwin,

Ik heb KPN net gesproken. Hij heeft gekeken in zijn systeem en er zou inderdaad een monteur komen. Maar opeens viel de lijn uit. Dus hebben wij niets kunnen plannen. Kan dat via hier dan? Of moet ik opnieuw bellen?

 

Groetjes,

 

Olcay

Ik probeer je te bellen. Ben je zometeen bereikbaar? Ik bel afgeschermd.

Dag Erwin,

Ja sorry was even bezig. Ben nu bereikbaar.

Leuk je gesproken te hebben, @Olcayto .  We hebben een monteur ingeboekt voor vrijdag.

Bespreek met hem de mogelijkheden om een kabel naar jouw tv/ps5 te trekken. Ze kunnen vaak een kabel netjes wegwerken achter een plint.

Mocht je het idee hebben dat er geboord moet worden, kun je dat het beste zelf doen omdat onze monteurs (arbo technisch) niet mogen boren.

 

Dag Erwin,

 

Er is vandaag een monteur geweest. Een top monteur. We hebben de snelheid test gedaan op WIFI en het was top. Enige waar ik me zorgen om maakte, heb ik ook aangegeven zonder kabelaansluiting geen goed verbinding zou hebben. Monteur zei dat het wel zou kunnen met WIFI. Maar ik ben nu aan het gamen en heb hele tijd vertraging. Op mobiel en op laptop merk je niets maar als je aan het gamen bent dan schiet het niet echt op. Is het mogelijk om dit te herstellen dat de modem ipv meterkast in de woonkamer komt. Volgens de monteur zou het kunnen alleen zou wel een kastje moeten geplaatst worden. Want er was wel een kabel van meterkast naar de woonkamer.

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor een kabel heeft u naar de woonkamer liggen? Wat voor stekkertjes zitten daar aan? Foto?

Hoi @Olcayto . Die monteur heeft ook superwifi's geplaatst. Waar staan/hangen die dingen? Zit er ook eentje in de buurt van je PS5?

 

Yes, hij heeft de verstrekker ook in de meterkast naast de modem geplaatst en de andere boven. Er ligt ongeveer 8 a 9 meter naar de playstation?

Heb jij de mogelijkheid om een netwerkkabel in die superwifi te doen en die aan te sluiten op de ps5? Zo ja, haal je dan goede snelheden?

Dag Erwin,

 

Ik heb geen kabel aangesloten, maar ik heb de Superwifi van boven naar beneden bij mijn tv geplaatst. Daar heb ik nu redelijk goed internet en ook getest met gamen. Hij haperd niet meer echtâ€Ĥ heeeeeeeel af en toe maar dat valt reuzen mee. Maar nu heb ik boven sloom internet en op zolder helemaal niets meer.

 

Ik denk als wij de Modem en daar aangesloten Superwifi in de woonkamer plaatsen ipv de meterkast. En de Superwifi wat ik nu beneden heb weer boven plaats, kan dat misschien de probleem oplossen. Is dat geen goed idee? Of nog een Superwifi erbij en dat ik die dan boven plaats?

Zoals ik het begrijp moet er dan een kabel van beneden komen, toch?  Ik vrees dat dat geld gaat kosten. 

Misschien is een extra Superwifi wel de oplossing.   In principe game je draadloos met je huidige setup. Daar ben ik persoonlijk geen fan van maar als het stabiel is, dan valt er wat voor te zeggen. 

Het is een beetje aan jou of je een kabel wilt gaan trekken.

Ik heb de superwifi van boven naar beneden geplaats en met kabel op de ps5. Hij doet het nu perfect. Alleen heb boven weinig bereik.

 

Ik probeer een oplossing te vinden he Erwin. 

 

Mijn smart tv en ps5 moeten op kabel. De superwifi heeft 1 internet kabel plek. Heb je een superwifi met 2 internet kabel uitgang? Dat ik die koop en deze weer boven verplaats? Een kpn dualband ofzo las ik...