Beantwoord

Glasvezel aansluiting

  • 21 December 2020
  • 13 reacties
  • 547 keer bekeken

Reputatie 1

hoe kan het dat men zegt dat ik geen glasvezel aansluiting heb, en ik deze wel heb in mijn kast? Zou graag een aansluiting willen maar krijg dit niet te zien bij de postcode check en ben eigenlijk die discussie een beetje …… degene die het heeft aangesloten die zeggen dat het bij de KPN zelf ligt…..

Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 29 December 2020, 10:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +12

Hoe lang ligt dit er al? Volgens mij moet KPN NetwerkNL aan KPN doorgeven dat glasvezel in de woning is opgeleverd (KPN NetwerkNL en KPN zijn niet hetzelfde).

 

 

Reputatie 1

Goedemiddag, dit is inmiddels al zo’n 2 maand geleden. Maar dan nog ik kan dat niet doorgeven, ik kan alleen maar aantonen dat de aansluiting al is gemaakt en dat men al een “ping” test heeft gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +24

Goedemiddag, dit is inmiddels al zo’n 2 maand geleden. Maar dan nog ik kan dat niet doorgeven, ik kan alleen maar aantonen dat de aansluiting al is gemaakt en dat men al een “ping” test heeft gedaan.

 

Dat is dus niet zo lang nog. Kan zo maar zijn dat verder op het netwerk nog niet klaar is. Heeft u nu verbinding via de telefoonlijn? 

Reputatie 1

Ja ik heb nog steeds verbinding via de telefoon. Vindt wel heel erg dat men dus nu inmiddels al 2 jaar bezig is hiermee. Vindt maar een …… zit te denken om weer over te gaan naar de kabel.

 

Reputatie 7
Badge +24

Och ... hier zijn ze al sinds 2018 bezig, ik heb toen al een internet pakket geselecteerd bij Solcon, aangezien KPN niet mogelijk was. Maar glasvezel ligt er nog steeds niet. Ze gaan in februari misschien beginnen begreep ik. Met een beetje geluk heb ik met kerst 2021 glasvezel. 

Zulk soort projecten duren gewoon lang. Je zult denk ik gewoon geduld moeten hebben. Informeer ook eens bij de buren ofzo, of die al aangesloten zijn? Of vraag het eens in de buurt app. Facebook groep van uw plaats.

Uw huidige verbinding via de telefoonlijn, hoe snel is die? Is die traag? Gemeten op een bekabeld aangesloten pc of laptop uiteraard?

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het voor je nagekeken @michaelrutten1968. De huidige status bij ons is dat een haalbaarheidsonderzoek nodig zou zijn. Als je dat nog niet gedaan hebt kan je dat doen via de pagina haalbaarheidsonderzoek KPNnetwerkNL. Als je dit wel al gedaan hebt, laat het dan hier even weten. Wel is het zo dat op dit moment geen mensen meer veranderen van koper naar glas in verband met de pandemie. Ik kan dus tot op zekere hoogte aansturing doen maar het daadwerkelijke omzetten zal nog op zich laten wachten. 

Reputatie 1

Ik heb het voor je nagekeken @michaelrutten1968. De huidige status bij ons is dat een haalbaarheidsonderzoek nodig zou zijn. Als je dat nog niet gedaan hebt kan je dat doen via de pagina haalbaarheidsonderzoek KPNnetwerkNL. Als je dit wel al gedaan hebt, laat het dan hier even weten. Wel is het zo dat op dit moment geen mensen meer veranderen van koper naar glas in verband met de pandemie. Ik kan dus tot op zekere hoogte aansturing doen maar het daadwerkelijke omzetten zal nog op zich laten wachten. 


Volgens mij is dit al vorig jaar gedaan. Ik woon in een flat en heb de heren gevraagd die de glasdraden trekken, die hebben aangegeven dat zij hebben gezegd dat het is doorgegeven en ook hebben ze bij mij gecheckt dmv een ping test of zoiets en mijn glasvezel werkt...dus weet niet wat er aan de hand is. Bij ons zijn ze volop bezig met het trekken van de glasvezel omdat die jongens pas geld krijgen als het per deel is opgeleverd en werkt, dus die ZZP-ers die willen wel werken.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het voor je nagevraagd. De oponthoud is dat er nog een nameting gedaan moet worden. Hiervoor zal contact worden opgenomen. Op dit moment liggen die bezoeken stil. Vanaf volgende week worden er weer afspraken gemaakt. Daarbij is aangegeven dat er verwacht wordt dat binnen 2 weken na het eind van deze week contact opgenomen gaat worden voor de afspraak. Zodra die nameting is geweest wordt de aansluiting gereed gemeld voor oplevering en kunnen we overgaan op de bestelling.

Reputatie 1

Beste Bram, bedankt voor je reactie en onderzoek. Wat ik vreemd vindt is dat ik juist dat bezoek al had gehad, iemand kwam de kabel doormeten en zei toen tegen mij dat als ik nu via glasvezel zou willen dat ik dan kon aanvragen en dat er dan alleen een andere kastje geplaatst werd. Maar goed al met al ben ik er nu bijna 2 jaar mee bezig, allemaal afschuiven op elkaar en vind dat best heel jammer. Het traject van aanvraag tot aan de aansluiting vind ik dat er slecht of beter gezegd helemaal niet geïnformeerd wordt terwijl dat wel werd gevraagd of je dat wilde etc…, maar heb echt nog geen mail gezien vanuit de KPN. Maar in ieder geval bedankt. Ben benieuwd...want vreemde vind ik wel dat ik nu net zoveel betaal via de telefoon als via de glasvezel tenminste als ik de abo pakketten bekijk….

Ja ik heb nog steeds verbinding via de telefoon. Vindt wel heel erg dat men dus nu inmiddels al 2 jaar bezig is hiermee. Vindt maar een …… zit te denken om weer over te gaan naar de kabel.

Dan moet je dat maar gewoon doen. Op een locatie waar er keus is, lees Ziggo met DOCSIS 3.x, valt er voor KPN momenteel weinig te winnen denk ik, is ook afhankelijk van hoe snel DSL is. Zolang je KPN blijft betalen via je DSL account, hebben ze weinig reden om je voorrang te geven bij aanleg/werkzamheden t.o.v. nieuwbouw b.v. waar ueberhaupt niks ligt.

 

Reputatie 1

Ja ik heb nog steeds verbinding via de telefoon. Vindt wel heel erg dat men dus nu inmiddels al 2 jaar bezig is hiermee. Vindt maar een …… zit te denken om weer over te gaan naar de kabel.

Dan moet je dat maar gewoon doen. Op een locatie waar er keus is, lees Ziggo met DOCSIS 3.x, valt er voor KPN momenteel weinig te winnen denk ik, is ook afhankelijk van hoe snel DSL is. Zolang je KPN blijft betalen via je DSL account, hebben ze weinig reden om je voorrang te geven bij aanleg/werkzamheden t.o.v. nieuwbouw b.v. waar ueberhaupt niks ligt.

 


Sorry maar Ziggo is hier helemaal slecht in alles, service en verbinding, heel veel storingen. Toen ik hier 5 jaar geleden ben komen wonen had ik ook Ziggo, wat een service, nog nooit zo slecht gehad. En echt elke week wel een storing, ook de buren en helaas waren dat ouderen hadden hier ook last van, er werd toen zelfs gezegd, het ligt aan het abonnement als u beter wilt dan moet u verhogen…..toen ben ik maar terug gegaan naar XS4all en sinds bijna een jaar KPN maar ja XS4all is altijd al KPN geweest, moet zeggen dat is ook niet alles m.b.t. service maar ik heb wel altijd verbinding….

 

Ja als coaxkabel internet gammel is, dan snap ik de keuze voor DSL misschien wel, hoewel ik niet weet wat voor snelheid je haalt. Probleem is dat KPN ook lang niet overal doet wat mensen wensen. Bij ons was in het dorp/regio ook een kwestie van aan het telefoonlijntje houden, nu heeft een andere partij glasvezel aangelegd. Daarvoor had ik T-Mobile 4GvoorThuis. Over 3 jaar gemeten stabieler dan XS4ALL over een 6km lange telefoonlijn, hoewel dat DSL ook wel zo’n 3 maanden tussen uitval/storing had.

Reputatie 7
Badge +17

@michaelrutten1968 Ik heb het topic gesloten maar ik begrijp wel dat je enige zekerheid wilt hebben bij het proces. Wat ik voor wil stellen is dat als je op of na half januari nog geen reactie hebt gehad dat je geen nieuw topic hoeft te openen maar deze nog even aanspreekt. Dan kijk ik op dat moment voor je verder.