Vraag

Glasvezel aansluiting in de meterkast in de centrale hal/portiek, hoe komt de aansluiting naar mijn appartement?

  • 16 October 2023
  • 28 reacties
  • 671 keer bekeken

Ik heb vorige week overstappen aangevraagd van Ziggo naar KPN, omdat er was een mooie actie waar ik gebruik van wilde maken. Per 11-12-2023 eindigt mijn abonnement bij Ziggo en zal ik worden aangesloten bij KPN. 

 

In mijn pakket zit KPN Ultrasnel glasvezel en tv.

 

Nu zit ik in de volgende moeilijke ingewikkelde situatie:

Ik woon in een flat van 5 hoog en de aansluiting van glasvezel zit bij mij in de meterkast aan de andere kant van de portiek. Mijn appartement zit direct naast de lift en de afstand tussen mijn meterkast en mijn appartement is zo ongeveer 6 meter.

 

Nou heb ik geen aansluiting in mijn appartement en er gaat geen kabel van mijn glasvezel aansluiting in de meterkast naar mijn appartement.

 

Een poosje geleden waren twee mensen van KPN bij mij aan de deur, ze wouden graag kijken hoe dat van de meterkast naar de woning zou moeten, alleen niemand van mijn onderburen deed open en daarom probeerden ze het bij mij.

 

Ik heb deze mannen binnen gelaten en ook mijn meterkast laten zien. Ze zeiden dat het met een kabel naar mijn appartement moet en dat dat best wel lastig zou gaan, maar niet onmogelijk.

 

Ik heb beneden op de vierde verdieping gekeken en ik zie daar wel een kabel met kabelgoot van iemand zijn meterkast gaan richting de appartement ! Dan zou het bij mij ook mogelijk moeten zijn lijkt mij.

 

Het nadeel van appartementen naast de lift is dat onze meterkast in de portiek zit, en alle andere appartementen die niet direct naast de lift zitten die hebben hun meterkast gelijk naast hun voordeur achter een deur.

 

Nu heb ik de situatie op Messenger uitgelegd en kreeg te horen dat de monteurs aardig creatief zijn en ze het ook wel zien goedkomen en ik me geen zorgen zou hoeven maken. Dat doe ik dus wel.

 

Ik vroeg of KPN een monteur langs wil sturen om mijn situatie te bekijken en om te beoordelen hoe ze dit willen gaan doen... Toen ik hier naar vroeg gaf ze aan dat ze helaas geen monteur kan sturen, pas nadat het installatiepakket geleverd is.

 

Nu zit ik écht niet te wachten om tijdens de overstap een paar dagen of weken, zonder internet en tv te zitten, omdat er nog geen kabel van de meterkast naar mijn appartement is gelegd en ik een afspraak moet maken met een installateur en wachten tot zij tijd hebben voor mij....

 

Ik heb graag liever dat er vóór die tijd wanneer mijn installatiepakket geleverd wordt een monteur langs komt om de kabel te leggen !

 

In principe is mijn woning op glasvezel aangesloten maar ook weer niet.

 

 

Hieronder volgen nog wat fotos voor jullie beeldvorming van hoe het er bij mijn etage uit ziet en hoe het er op de etage onder mij uit ziet:

 

Mijn etage: (achter het muurtje waar de bloemen schilderij hangt daar is mijn halletje van mijn appartement)

 

Hieronder fotos van de etage onder mij waar een kabel met kabelgoot uit de meterkast komt tegen het plafond aan naar mijn onderbuurvrouw:

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Bedankt voor alle reacties. Ik heb contact gehad met Ziggo en zij kunnen mij 9 maanden lang 10 euro korting geven, 9 maanden €61 daarna €71.

 

Dit vind ik te duur. Daarom heb ik besloten om maar gewoon de actie van KPN te blijven houden en het allemaal aan te gaan en dan hoop ik dat het goed komt om een verbinding te krijgen vanuit de meterkast in de centrale hal naar mijn appartement, en dat het mij niet voor al te hoge kosten gaat stellen.

 

De actie van KPN die ik nu krijg is via breedband winkel. Zij adverteerden met 12 maanden 50% korting voor €35 ultrasnel glasvezel en tv.

 

Achteraf bleek er een mis communicatie te zijn en dat het om 6 maanden 50% gaat in plaats van 12 maanden 50%, maar breedband winkel is zo netjes om het verschil van €180 terug te geven zodra het eerste factuur is betaald, zo heb ik vrijwel alsnog 12 maanden 50% korting.

 

Ik hoop echt dat het allemaal gaat lukken.

Gezien er op de etage onder mij ook vanuit een meterkast van een buur een kabel met kabelgoot naar een appartement gaat (al weet ik niet of dit ook glasvezel is), ga ik er ook van uit dat het bij mij ook zal lukken op de 1 of andere manier !

Want wat zou ik immers anders hebben aan een glasvezel aansluiting als het niet mogelijk zou zijn 😫

 

Hebben jullie nog tips of adviezen wat ik met een monteur kan bespreken zodra hij langs komt nadat ik het installatiepakket heb ontvangen ? 

Reputatie 5
Badge +1

Ga eens praten met de buren met een vermeende glasvezel.

Inderdaad, van praten wordt je meestal wijzer, soms juist niet.
En ook in een ander portiek, andere flat, bewonersvereniging vragen.

Zo’n kabelgoot over de wand is wel mijn laatste optie persoonlijk. Die dingen zijn ook nog “zelfklevend” of wat daar voor door gaat, tot een hele warme dag en/of over tijd.
Ik heb er laatst nog weer geëlimineerd en vervangen door een slimme, voor de hand liggende kabelroute.
Maar ik begrijp wel dat een servicemonteur voor een dergelijke snelle, veilige manier kiest.

Alternatief voor gootje is een buis, met een paar clipjes of beugels vastzetten.
Die gele vind ik dan wel weer niet zo mooi, er is ook grijs en ook wit.
En ook een open versie, een C, ook erg handig in bepaalde gevallen.

Het mooist blijft de de kabelroute die er al is, voor de 230V ed.
Je kan je toch haast niet voorstellen dat er bij de bouw bezuinigd wordt op een extra buisje, maar wel dus, zelfs op een WCD in de meterkast wordt bezuinigd.