Vraag

Glasvezel aansluiting onbekend

  • 5 December 2019
  • 7 reacties
  • 294 keer bekeken

Samenvatting/Info:

  1. Ik woon op de 4e etage in een appartementencomplex.
  2. Op 13-11-2019 heb ik een glasvezel pakket besteld en ontvangen op 15-11-2019.
  3. Op 14-11-2019 is er een afspraak gemaakt met Reggefiber op 02-12-2019.
  4. Op 02-12-2019 is een monteur langs geweest van Reggefiber en kon de aansluiting naar mijn woning toe niet vinden.
  5. Van de monteur moest ik contact zoeken met me buren en onderburen om te kijken of mijn aansluiting wellicht bij hun in de bergingsruimte ligt. Dit heb ik inmiddels gedaan en helaas zonder resultaat was mijn aansluiting nergens te bekennen.

Vraag: 

Morgen ontvang ik een telefoontje van Reggefiber om een nieuwe afspraak te maken. Maar om te voorkomen dat de monteur mijn aansluiting naar boven weer niet kan vinden, vroeg ik me af of iemand weet waar zo’n aansluiting zou kunnen liggen.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Top5-EsportFPS-NL, welkom en sorry voor de late reactie! Heb je inmiddels opnieuw contact gehad met Reggefiber? Wat is eruit gekomen? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me vooral weten. 

Geen probleem @Marcia_! Ja, ik heb inmiddels al contact gehad met Reggefiber en ze hebben mij verzocht om aan mijn buren te vragen wanneer het hun gelegen uitkomt om een afspraak te maken.

Terwijl ik duidelijk tegen ze heb gezegd dat er geen aansluiting van mij ligt bij hum in de bergingsruimte. Ik geef het nog een kans, als de monteur weer weg gaat zonder iets aan te sluiten ga ik een ander provider zoeken.

 

Ik zit al 4 weken met een Noodpakket met hele slechte 4G verbinding die soms ook nog eens helemaal wegvalt, verder moet ik het ieder keer bijvullen(Data GB) via de klantenservice. Ik heb geduld, maar dat raakt uiteindelijk wel op.

Reputatie 3
Badge +2

@Marcia_ kleine correctie, het heet tegenwoordig KPN NetwerkNL.

 

@Top5-EsportFPS-NL 

Heeft iemand anders in je gebouw toevalig glasvezel? meestal worden ze op zelfde wijze afgewerkt wat een indicatie kan geven waar die zou zitten. Het gebeurt ook met enige regelmaat dat de glasvezel/FTU in een gedeelde meterkast word afgewerkt, is hier toevalig al naar gekeken?

In de meeste gevallen worden ze of bij bestaande coax/ISRA punt afgewerkt of in meterkast.

 

@Top5-EsportFPS-NL

Heeft iemand anders in je gebouw toevalig glasvezel? meestal worden ze op zelfde wijze afgewerkt wat een indicatie kan geven waar die zou zitten. Het gebeurt ook met enige regelmaat dat de glasvezel/FTU in een gedeelde meterkast word afgewerkt, is hier toevalig al naar gekeken?

In de meeste gevallen worden ze of bij bestaande coax/ISRA punt afgewerkt of in meterkast.

Ik heb geen idee of iemand glasvezel heeft in onze appartementencomplex. Wel weet ik dat mijn 1e buurman bij Ziggo zit en de buurvrouw verderop bij T-Mobile maar zij heeft een ADSL/VDSL verbinding.

 

De afbeelding die boven in mijn post staat is van mijn meterkast en daar zie je een tube/buis waar de glasvezel kabel doorheen moet en niemand heeft geen idee waar deze uitkomt. En het leuke is… Dat Reggefiber deze zelf heeft aangebracht in onze gebouw volgens mijn buurman. 
Het is gewoon raar dat zij hier geen plattegrond van hebben gemaakt en dat ze aan de klant moeten vragen of zijn beide buren thuis kunnen blijven op het moment dat de monteur komt.

 

Wat ik wel inmiddels weet is dat  twee ruimtes zijn op de begane grond waar alle elektronica’s zijn voor elektriciteit, ventilatie-systeem, afvoer, coax van Ziggo en noem het maar op. (Heeft mijn onderburen aan mij verteld) 

Reputatie 7
Badge +30

Wat een gedoe zeg! Helaas kunnen wij ons niet mengen in dit proces vanuit KPN NetwerkNL (voormalig Reggefiber), hoe zeer ik dat ook zou willen. Hopelijk wordt het snel opgelost vanuit hen! Mochten wij daarna nog iets voor je kunnen betekenen, hoor ik het graag. 

Ik heb alles geannuleerd/opgezegd. Ik kom geen stap verder met Reggefiber, klantvriendelijkheid is ver te zoeken daar.

Reggefiber vertelde mij dat beide buurman/buurvrouw thuis moeten zijn tijdens het bezoek van de monteur, inmiddels heb ik Reggefiber een aantal dagen geboden waarop de buren kunnen en dat waren helaas ook de enige dagen (Want beide werken 40u per week). Reggefiber zag geen mogelijkheid voor alle dagen die ik had genoemd, en nadat ik in een discussie terecht kwam met de telefonist en mijn situatie uitlegde werd ik heel leuk ge-mute en hoorde ik niks meer op de lijn.

Dat was al reden genoeg om alles te annuleren.

  1. Monteur komt langs en kan de aansluiting niet vinden.
  2. Klantenservice is slecht bereikbaar en klant onvriendelijk.
  3. Je kunt alleen een afspraak maken wanneer het hun uitkomt (Reggefiber), ondanks dat je afhankelijk bent van buren die ook nog eens 40u moeten werken.
  4. Ook vertel ik dat de kabel/of buis waar de monteur naar opzoek was niet te vinden was in de bergingsruimte, en daar werd geen gehoor aangegeven en de buren moeten alsnog thuis zijn.
  5. Reggefiber beveelt een ander internet provider omdat ze iets niet kunnen realiseren.

Als ik het gesprek met de monteur had opgenomen en het gesprek met de klantenservice, dan was het echt een circus geweest. Helaas heb ik daar niet aan gedacht.

Weet waar je aan begint mensen. De reviews van Reggefiber op Google liegen er niet om. Wat een ellende daar.

Reputatie 7
Badge +30

Wat is dit jammer om te lezen :-(. Ik kan me het wel heel goed voorstellen! Ook al kan ik er niet zoveel aan doen, ga ik dit in ieder geval intern meegeven. Goed dat je het even laat weten!