Beantwoord

Glasvezel Den Haag

  • 9 June 2019
  • 35 reacties
  • 2405 keer bekeken

Een paar weken geleden via de site van kpnnetwerkNL een melding dat glasvezel voor mij mogelijk beschikbaar is (postcode 2565CL). Sterk geïnteresseerd meld ik mij hiervoor aan. 2 dagen later een mail ontvangen dat het toch nog niet beschikbaar is en dat een informatiepakket via de post wordt bezorgd. Inmiddels 2 weken verder en nog niets ontvangen. Wel van concurrent T-mobile. In samenwerking met VolkerWessels wordt in Den Haag Segbroek 32.000 aansluitingen verglaasd!!!!!!

Ik heb mij daarvoor inmiddels als geïnteresseerde opgegeven maar wil KPN niet verlaten. Wordt ik toch gedwongen of komt er alsnog een pakket in de bus en kan ik mij inschrijven bij de combinatie ReggeFiber/KPN.

Ik hoop het wel anders zal ik KPN na 30 jaar toch vaarwel moeten zeggen. Hogere snelheid met pair-bonding zit ik niet op te wachten. Tijd om naar glasvezel over te stappen.

Wie weet meer van de glasvezelplannen en of er binnenkort een mailing komt naar 2565CL? Concrete info en geen verwijzing naar sites waar je een check kan doen. Die heb ik al vaak genoeg nagekeken. Wanneer krijg ik eindelijk het beloofde informatiepakket? Ik hoop niet dat mijn CRM-ticket: 0193504 in de bekende doodlopende steeg is beland.

Dank McAn
icon

Beste antwoord door Ward_ 9 June 2019, 13:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Jammer om te lezen, maar ik kan het me goed voorstellen. Wellicht mogen we je, als er eindelijk glasvezel ligt, dan toch weer begroeten als klant bij KPN! Mochten we, nu of later, nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden.

 @Ward_ Afgelopen weken verwarrende communicatie met KPNNetwekNL. Een paar weken geleden kreeg ik bericht dat een schouw ingepland kon worden voor het monteren van het glasaansluitpunt. Via KPNNetwerkNL werd VolkerWessels aangestuurd. Een paar dagen later komt er iemand van T-mobile de schouw opnemen. Ik verbaasd en vraag aan de persoon of hij ook voor KPN werkt. Nee! is het antwoord. Hij was wel gestuurd door VolkerWessels.

Na de schouw neem ik contact op met VolkerW om te vragen hoe het zit. Zij geven aan in de wijk Den Haag Segbroek alleen voor T-mobile te werken en niet voor KPN. Ik word doorverwezen naar KPNnetwerkNL. KPNnetwerk geeft aan dat zijn aan VolkerW een opdracht hebben gegeven voor een schouw bij mij thuis maar kunnen mij geen duidelijkheid geven of ik daarop ook diensten van KPN kan afnemen. Daar gaat de serviceprovider weer over. Vandaag krijg ik een mail van KPN webcare dat KPN geen aansluiting levert op het T-mobile netwerk.

Op zich maakt het mij niet uit of de glasaansluiting van T-mobile, KPN, Fiber is zolang ik wel diensten van KPN kan afnemen. Na herhaaldelijk contact kan ik hierover maar geen duidelijkheid krijgen. Inmiddels heb ik een brief van T-Mob ontvangen met de melding dat de aansluiting over 2 weken is ingepland.

Kan jij duidelijkheid geven over de situatie in Den Haag Segbroek. Als ik alleen diensten van T-mobile kan afnemen wil ik de installatie annuleren. Als het beter uitkomt kan je mij ook privé beantwoorden.

 

PS: als ex-KPN-er zou ik het jammer vinden als bovenstaande vaker voorkomt en KPN hierdoor klanten/aansluitingen verliest.

Reputatie 7
Badge +10

Wat zegt deze checker over jouw adres?

https://www.kpnnetwerk.nl

@Ward_ Zie screenshot. Status is al maanden hetzelfde. In mijn persoonlijk profiel staan mijn adresgegevens. Ik kan je ook de CRM nummers van KPNnetwerk geven

 

Reputatie 7
Badge +30

Wat verwarrend dit allemaal, zeg.. Ik zie op dit moment dat de verwachte termijn op januari 2021 is gezet. Het is zeker mogelijk dat dit later wordt, maar wel zeker dat dit niet eerder wordt. 

@Ward_  Na jaren weer eens gekeken op site van KPNNetwerk. Lees ik tot mijn verbazing dat het kopernetwerk na 215 wordt uitgefaseerd, dat iemand in mijn woning komt kijken voor het glasaansluitpunt en dat in de straat gaat worden gegraven. Inmiddels allemaal groene vinkjes. 

Echter is niemand bij mij komen kijken en afgelopen maanden is in mijn straat niet gegraven. Gaat dit wel goed. Heb ik eind dit jaar geen koperaansluiting meer en moet ik gedwongen naar glas van T-mobile? Zit ik niet op te wachten.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Ward_  Na jaren weer eens gekeken op site van KPNNetwerk. Lees ik tot mijn verbazing dat het kopernetwerk na 215 wordt uitgefaseerd, dat iemand in mijn woning komt kijken voor het glasaansluitpunt en dat in de straat gaat worden gegraven. Inmiddels allemaal groene vinkjes. 

Echter is niemand bij mij komen kijken en afgelopen maanden is in mijn straat niet gegraven. Gaat dit wel goed. Heb ik eind dit jaar geen koperaansluiting meer en moet ik gedwongen naar glas van T-mobile? Zit ik niet op te wachten.

 

Nee, dit moet een fout in de postcodecheck zijn. Als je adres nog niet is aangesloten maar nog een planning heeft van 2024, dan gaat het koper NIET uit. 

Oke. Voor het afsluiten van het kopernetwerk snap ik het. Maar waarom al wel melding dat er iemand is komen kijken en in de straat wordt gegraven. Ook fout in de postcodecheck?

Reputatie 7
Badge +10

Oke. Voor het afsluiten van het kopernetwerk snap ik het. Maar waarom al wel melding dat er iemand is komen kijken en in de straat wordt gegraven. Ook fout in de postcodecheck?

Nee, dat is gebaseerd op de datums die de aannemer in de administratie heeft gezet. Voor jouw adres is er dus een graafdatum ingevuld (die al geweest is) en op basis daarvan staat er dat er gegraven is. En als er gegraven is, moet er ook al geschouwd zijn. Oftewel het bezoekje om te bekijken waar de aansluiting moet komen. 

Ik concludeer voorzichtig dat dit volgens jou niet het geval is dus?

Klopt. Er is geen schouw geweest. Ik heb jaren geleden al wel toestemming gegeven voor een glasaansluiting. Ik heb ook een paar postcodes in de buurt ingevuld (o.a. in de vogelwijk). Zelfde informatie zichtbaar.