Vraag

Glasvezel en noodpakket

  • 12 May 2020
  • 18 reacties
  • 118 keer bekeken

Goedendag, in januari hebben wij een alles in 1 pakket aangevraagd en die zouden wij halverwege maart krijgen. Hiervoor hadden wij al een haalbaarheidstest gedaan hier kwam uit dat er kostenloos een glasvezelaansluiting was te realiseren. In januari heb ik al aangegeven dat er naar mijn weten geen glasvezel in de tuin lag. In maart werd er een afspraak gemaakt om een glasvezel kabel naar binnen te brengen. Hierbij nogmaals aangegeven dat er niks ligt. Eind maart kwamen ze en toen kwamen ze erachter dat er dus geen glasvezel ligt. Nu zitten we dus al 2 maanden zonder televisie en internet wat niet bevorderlijk is met thuiswerken. Nu is er dus eindelijk een noodpakket onderweg. Eerst werd er via de chat verteld dat dit tijdens Corona niet kon. Vrijdag 1 mei werd er via de chat verteld dat er een noodpakket werd verstuurd maar tot op heden niks ontvangen. Heel raar dat het allemaal zo lang moet duren. We zijn naar kpn gegaan omdat we er goeie dingen over horen maar we gaan dus ook wel dingen mis. Gebeurt het vaker dat het zo lang moet duren?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Aronnn, welkom! Wat een rotsitutatie dit! Heb je al contact gehad met KPN NetwerkNL hiervoor? Zij zorgen voor de glasvezelverbinding en daarna kunnen wij je pas aansluiten. Ik kijk graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? In verband met Corona hadden we inderdaad tijdelijk een stop op de noodpakketten. Inmiddels worden die in situaties zoals deze gelukkig weer verstuurd!

Ja daar heb ik al meerdere keren contact mee gehad. Het wachten is nu wanneer het ingepland gaat worden om te graven maar hoe lang dit nog gaat duren kan niemand ons vertellen. Ik kan begrijpen dat het door Corona niet door kon gaan met het noodpakket. Maar er word vervolgens niks afgesproken over hoe het verder moet. 

Reputatie 7
Badge +24

Waar zat u eerst dan met uw internet? Of bent u net verhuist? Dit kan nog maanden duren voordat u verbinding heeft... Is er wel een telefoon aansluiting? Misschien kan KPN u eerst via de telefoonaansluiting aansluiten.

Waar zat u eerst dan met uw internet? Of bent u net verhuist? Dit kan nog maanden duren voordat u verbinding heeft... Is er wel een telefoon aansluiting? Misschien kan KPN u eerst via de telefoonaansluiting aansluiten.

We zijn verhuisd. Er is verder helemaal geen aansluiting in het huis. Ik heb in januari contact gehad met kpn. Dat lijkt me toch aardig optijd. 

Beste @Aronnn, welkom! Wat een rotsitutatie dit! Heb je al contact gehad met KPN NetwerkNL hiervoor? Zij zorgen voor de glasvezelverbinding en daarna kunnen wij je pas aansluiten. Ik kijk graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? In verband met Corona hadden we inderdaad tijdelijk een stop op de noodpakketten. Inmiddels worden die in situaties zoals deze gelukkig weer verstuurd!

Ja daar heb ik al meerdere keren contact mee gehad. Het wachten is nu wanneer het ingepland gaat worden om te graven maar hoe lang dit nog gaat duren kan niemand ons vertellen. Ik kan begrijpen dat het door Corona niet door kon gaan met het noodpakket. Maar er word vervolgens niks afgesproken over hoe het verder moet. 

Reputatie 7

Dank voor het invullen van je profiel, Aron. Ik heb daarmee gekeken naar de status. Ik zie dat we eind april vanuit KPN NetwerkNL binnen hebben gekregen dat er een nieuwe kabel getrokken moet worden en dat de gemeente daar nog geen goedkeuring voor heeft gegeven. Er is een vergunning aangevraagd, maar zo'n vergunningstraject duurt ongeveer 8 weken. Ervan uitgaande dat de vergunning wordt goedgekeurd kunnen ze dus pas eind juni een afspraak plannen voor het aanleggen van de nieuwe kabel.

 

Dan, het noodpakket. Ik zie dat er inderdaad op 1 mei een verzoek is ingediend bij de back office om er een naar je op te sturen. Maar ik zie nog nergens terug dat het ook daadwerkelijk al verstuurd is. We hebben hiervoor een nieuwe aanvraag ingediend. Het is even afwachten tot morgen om te zien of die dan ook verstuurd is.

Dank voor het invullen van je profiel, Aron. Ik heb daarmee gekeken naar de status. Ik zie dat we eind april vanuit KPN NetwerkNL binnen hebben gekregen dat er een nieuwe kabel getrokken moet worden en dat de gemeente daar nog geen goedkeuring voor heeft gegeven. Er is een vergunning aangevraagd, maar zo'n vergunningstraject duurt ongeveer 8 weken. Ervan uitgaande dat de vergunning wordt goedgekeurd kunnen ze dus pas eind juni een afspraak plannen voor het aanleggen van de nieuwe kabel.

 

Dan, het noodpakket. Ik zie dat er inderdaad op 1 mei een verzoek is ingediend bij de back office om er een naar je op te sturen. Maar ik zie nog nergens terug dat het ook daadwerkelijk al verstuurd is. We hebben hiervoor een nieuwe aanvraag ingediend. Het is even afwachten tot morgen om te zien of die dan ook verstuurd is.

Oké heel vreemd. Eind april hadden jullie de vergunning al. Deze was eind maart aangevraagd. Toen ik te horen kreeg dat hier 6 tot 8 weken voor stond heb ik zelf de gemeente gebeld. Deze had de vergunning met 3 weken klaar. Ik heb kpn netwerk telefonisch gesproken en deze vertelden inderdaad dat er een vergunning was. Maar nu was er ergens vervuilde grond. Maar konden niet vertellen waar. Later was dat allemaal weer voor elkaar en was het wachten tot het ingepland zou worden. Maar dat ging weer via een andere partij.

Dank voor het invullen van je profiel, Aron. Ik heb daarmee gekeken naar de status. Ik zie dat we eind april vanuit KPN NetwerkNL binnen hebben gekregen dat er een nieuwe kabel getrokken moet worden en dat de gemeente daar nog geen goedkeuring voor heeft gegeven. Er is een vergunning aangevraagd, maar zo'n vergunningstraject duurt ongeveer 8 weken. Ervan uitgaande dat de vergunning wordt goedgekeurd kunnen ze dus pas eind juni een afspraak plannen voor het aanleggen van de nieuwe kabel.

 

Dan, het noodpakket. Ik zie dat er inderdaad op 1 mei een verzoek is ingediend bij de back office om er een naar je op te sturen. Maar ik zie nog nergens terug dat het ook daadwerkelijk al verstuurd is. We hebben hiervoor een nieuwe aanvraag ingediend. Het is even afwachten tot morgen om te zien of die dan ook verstuurd is.

Oké heel vreemd. Eind april hadden jullie de vergunning al. Deze was eind maart aangevraagd. Toen ik te horen kreeg dat hier 6 tot 8 weken voor stond heb ik zelf de gemeente gebeld. Deze had de vergunning met 3 weken klaar. Ik heb kpn netwerk telefonisch gesproken en deze vertelden inderdaad dat er een vergunning was. Maar nu was er ergens vervuilde grond. Maar konden niet vertellen waar. Later was dat allemaal weer voor elkaar en was het wachten tot het ingepland zou worden. Maar dat ging weer via een andere partij.

Net uw collega via de telefoon gesproken en deze vertelde mij dat de vergunning er inderdaad wel is. Ik vind dit een hele vreemde situatie. Ik voel me een beetje aan het lijntje gehouden. Ook jammer dat niemand weet hoe lang dit nog kan gaan duren....

Reputatie 7
Badge +24

Hi Aronnn. Ik kan het me ook goed voorstellen dat dit zeer onwenselijk is. Meer dan Erik in kan zien kunnen we hier niet. Met wie heb jij zojuist gebeld? Met ons als provider? Telefoonnummer 0800 0402?

Mijn advies is om rechtstreeks contact op te nemen met Netwerk NL als je dit nog niet hebt gedaan. Als je op deze pagina naar beneden scrolt kun je alle mogelijkheden zien om contact op te nemen.

Heey Alex, nee ik heb contact gehad met kpn netwerk daarover. Maar daar gaan jullie dan niet over? Ik snap het niet meer helemaal. Maar jullie gaan wel over het noodpakket? Ik hoop toch wel dat ik deze morgen wel binnen heb want word er aardig naar van. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat klopt, en ik snap de verwarring. KPN Netwerk NL is de beheerder van alle KPN netwerken in de grond. DSL en glasvezel. Tot deze kabels hebben alle providers toegang die toegang willen hebben. Tele2, Telfort, T-Mobile(dsl) en ook wij. KPN als provider (wij) hebben geen andere status dan andere providers die over deze kabels leveren, dit mag ook niet. Hierin zijn we afhankelijk van Netwerk NL om de kabel te plaatsen en af te werken, daarna kunnen wij als provider verder met het leveren van je bestelde diensten. 

Een goede vergelijk is de energiewereld. Bij jullie is Liander de beheerder van de leidingen en kabels, zoals KPN Netwerk dat ook is. Dan heb je de leveranciers (providers) zoals Essent en Nuon, zoals wij dat ook zijn bijvoorbeeld. Zonder leidingen, geen levering. 

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. 

 

Dat klopt, en ik snap de verwarring. KPN Netwerk NL is de beheerder van alle KPN netwerken in de grond. DSL en glasvezel. Tot deze kabels hebben alle providers toegang die toegang willen hebben. Tele2, Telfort, T-Mobile(dsl) en ook wij. KPN als provider (wij) hebben geen andere status dan andere providers die over deze kabels leveren, dit mag ook niet. Hierin zijn we afhankelijk van Netwerk NL om de kabel te plaatsen en af te werken, daarna kunnen wij als provider verder met het leveren van je bestelde diensten. 

Een goede vergelijk is de energiewereld. Bij jullie is Liander de beheerder van de leidingen en kabels, zoals KPN Netwerk dat ook is. Dan heb je de leveranciers (providers) zoals Essent en Nuon, zoals wij dat ook zijn bijvoorbeeld. Zonder leidingen, geen levering. 

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is. 


Bedankt, zo is het een stukje duidelijker. Misschien is het dan niet handig van jullie om over een status te berichten wat jullie eigenlijk niet weten(ik vroeg hier zelf om maar toch)Maar weten jullie wel of ons noodpakket al onderweg is. Die is normaal met 1 dag toch verzonden? 1 mei heb ik daar contact over gehad. En afgelopen vrijdag maandag en dinsdag is er als het goed is navraag gedaan bij jullie backoffice. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Aronnn. Normaal gesproken wordt een noodpakket binnen 1 werkdag verzonden. Erik heeft gisteren een nieuwe aanvraag ingediend. Helaas is het opnieuw niet gelukt om een noodpakket jouw kant op te krijgen. We gaan het nog eens proberen, maar dan via een andere weg. Zodra we weten dat het gelukt is of niet, dan laten we dat weten. 

Hoi @Aronnn. Normaal gesproken wordt een noodpakket binnen 1 werkdag verzonden. Erik heeft gisteren een nieuwe aanvraag ingediend. Helaas is het opnieuw niet gelukt om een noodpakket jouw kant op te krijgen. We gaan het nog eens proberen, maar dan via een andere weg. Zodra we weten dat het gelukt is of niet, dan laten we dat weten. 

Kan ik dat pakket toevallig niet ophalen in de kpn winkel in Zwolle? Heb er niet meer zoveel vertrouwen in zo. Er is steeds wat anders aan de hand.

Reputatie 7
Badge +21

Ik begrijp dat je graag zo snel mogelijk een noodpakket wilt hebben, maar helaas is het niet mogelijk om een Noodpakket op te halen in een KPN Winkel. We doen ons best om een noodpakket jouw kant op te krijgen. 

Ik begrijp dat je graag zo snel mogelijk een noodpakket wilt hebben, maar helaas is het niet mogelijk om een Noodpakket op te halen in een KPN Winkel. We doen ons best om een noodpakket jouw kant op te krijgen. 

Oké, nou maar hopen dat de 5 poging wel lukt. 

Als het goed is heb je zojuist een SMS gehad met logistieke informatie. Klopt dat, @Aronnn ? 

Ik heb inderdaad het bericht ontvangen. Bedankt daarvoor 👍🏽