Vraag

Glasvezel Etten-Leur

  • 11 November 2019
  • 17 reacties
  • 519 keer bekeken

Reputatie 1

Onlangs een brochure in de bus gekregen van E-fiber met de boodschap dat zij van plan zijn om in Etten-Leur een glasvezelnet te gaan aanleggen. Er worden een aantal providers aangedragen die van dit netwerk gebruik gaan maken, maar uiteraard ontbreken KPN en Ziggo daarin.

Is KPN Netwerk.nl ook van plan om in Etten-Leur glasvezel weg te leggen of wachten ze nog een paar jaar? Wat kan u mij dan adviseren om in die tussentijd te doen?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als er straks 1maal glasvezel ligt van E-fiber, ga er dan maar vanuit dat KPN daar niet snel een netwerk naast gaat leggen. De gemeente zou dat hoogstwaarschijnlijk niet eens toestaan.

Het zou ook je reinste kapitaalvernietiging zijn om 2 glasvezelpunten per adres te maken en technisch volkomen zinloos. Samenwerken is beter.

 

Reputatie 7
Badge +24

Het zou ook je reinste kapitaalvernietiging zijn om 2 glasvezelpunten per adres te maken en technisch volkomen zinloos. Samenwerken is beter.

 

Maar het jammere is dus dat KPN dat niet doet. 

Het zou ook je reinste kapitaalvernietiging zijn om 2 glasvezelpunten per adres te maken en technisch volkomen zinloos. Samenwerken is beter.

 

Maar het jammere is dus dat KPN dat niet doet. 


Dan neem je dus die andere provider die wèl over glasvezel kan leveren.

Je bent niet getrouwd met KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Het zou ook je reinste kapitaalvernietiging zijn om 2 glasvezelpunten per adres te maken en technisch volkomen zinloos. Samenwerken is beter.

 

Maar het jammere is dus dat KPN dat niet doet. 


Dan neem je dus die andere provider die wèl over glasvezel kan leveren.

Je bent niet getrouwd met KPN.

Nee, dat vindt ik ook. Je hebt helemaal gelijk. Toch zijn veel andere mensen wel "getrouwd" met KPN.

Hier zijn ze ook met glasvezel bezig in de buurt. Bij 50% inschrijving zou het doorgaan. Iedereen zou volledig gratis aangesloten worden. Maar de 50% word niet gehaald. Want: geen KPN. Wel Solcon, maar ja ... dat is geen KPN. 

Hallo @Nick83 , daarom stap ik ook bewust niet over van Telfort naar KPN, ik ga dan veel duurder uit worden zonder noemenswaardige extra's of technische verbeteringen.

Ik laat me tegen die tijd gewoon ‘inlijven’ door KPN en dan zien we wel weer verder.

 

Wel Solcon, maar ja ... dat is geen KPN.

Solcon is sinds enige tijd overgenomen door KPN. Wat dat voor de toekomst gaat inhouden weet ik natuurlijk niet.

Reputatie 7
Badge +24

Wel Solcon, maar ja ... dat is geen KPN.

Solcon is sinds enige tijd overgenomen door KPN. Wat dat voor de toekomst gaat inhouden weet ik natuurlijk niet.


Weet ik. Maar het is geen KPN. 

Bedoel je Filternet? Dat is enige tijd geleden overgenomen door Kliksafe.

Reputatie 7
Badge +24

Bedoel je Filternet? Dat is enige tijd geleden overgenomen door Kliksafe.

Daarmee is Solcon niet van zn imago af...

Oh, het gaat om imago, niet om reële mogelijkheden?! 

Reputatie 7
Badge +24

Oh, het gaat om imago, niet om reële mogelijkheden?! 

Helaas werkt het zo.

Oh, het gaat om imago, niet om reële mogelijkheden?! 

Helaas werkt het zo.


Hallo @Nick83 , ben jij wel 18+ of ‘geestelijk volwassen’ zoals ze dat vroeger bij de filmkeuring noemden om ‘ongefilterde inhoud’ te mogen bekijken.:sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Rdint Ik zie dat er al de nodige reacties zijn geplaatst als antwoord op je vraag. Je kunt hier heel makkelijk zelf kijken of er sprake is of gaat zijn van aanleg van glasvezel via ons op jouw adres. 

 

En heren @Henk2304 , @Jan-D en @Nick83 Mag ik jullie van harte uitnodigen om het gesprek over de identiteit van de verschillende providers voort te zetten in De Huiskamer? Dan blijft dit topic wel zo overzichtelijk ;-) 

@Bart_ , dat mag je me even uitleggen. 't Gaat in dit topic over Glasvezel in Etten-Leur. Daar doet volgens TS KPN niet aan mee, maar Solcon (een KPN-bedrijf) wel. Ik probeer via Solcon TS binnen de KPN-familie te houden, meer niet.

Overigens zou ik al niet meer gereageerd hebben in dit topic, maar jouw opmerking kon ik niet laten gaan...

Reputatie 7
Badge +20

@Bart_ , dat mag je me even uitleggen. 't Gaat in dit topic over Glasvezel in Etten-Leur. Daar doet volgens TS KPN niet aan mee, maar Solcon (een KPN-bedrijf) wel. Ik probeer via Solcon TS binnen de KPN-familie te houden, meer niet.

Overigens zou ik al niet meer gereageerd hebben in dit topic, maar jouw opmerking kon ik niet laten gaan...

Geen punt hoor, @Henk2304 Waar het mij om ging is dat ik het topic zag afdwalen. Waar de TS wilde weten of er glasvezel in Etten-Leur kwam, zag ik het gesprek een andere richting nemen. Daar is helemaal niks mis mee, maar het overzicht raakte kwijt. Ik kan het gesprek evt ook afsplitsen, zodat het daar verder gevoerd kan worden. :) 

Reputatie 1

E-fiber is vorig jaar afgehaakt wegens te weinig aanmeldingen voor glasvezel.

KPN gaat eind dit jaar 2021 beginnen met het uitrollen van glasvezel binnen de bebouwde kom.

Nog niet bekend welke wijken er het eerst aan de beurt komen, dit wordt later dit jaar duidelijker.