Glasvezel in de wijk Assendorp in Zwolle

  • 19 May 2020
  • 3 reacties
  • 831 keer bekeken

Goedendag,

In de wijk Assendorp in Zwolle wordt momenteel glasvezel aangelegd. Dit netwerk wordt niet door KPN (dochters) aangelegd maar de aanleg wordt geïnitieerd door een plaatselijke aanbieder. Echter deze aanbieder heeft niet mijn voorkeur. Concreet 2 vragen:

  1. Kunt u mij zeggen of het zo is dat KPN (op termijn) ook gebruik kan gaan maken van dit netwerk en we dan internet over dit glasnetwerk van KPN kunnen gaan gebruiken?
  2. Bij veel mensen ligt de kabel voor de deur maar is hij niet doorgetrokken/aangesloten in de meterkast. Of omdat ze geen belang hebben bij glasvezel of omdat ze geen gebruik willen maken van de provider die het nu (als enige) aanbiedt. Voor het alleen aanleggen en niet gebruik maken van de aansluiting in de meterkast wordt € 250.- gevraagd. Stel dat KPN glasvezel internet kan gaan aanbieden moet er dan alsnog extra betaald worden voor de aansluiting in de meterkast?

 Ik zie uit naar uw antwoord. Vooralsnog prima tevreden met ADSL van KPN maar ja, met 3 opgroeiende kinderen en een wereld waarop we “leven” op internet wellicht toch goed als we in de toekomst over kunnen naar glasvezel.

 

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw antwoorden.

Met vriendelijke groet

Elmer Bakker

Nadia 3 jaar geleden

Hey @Elmer Bakker, welkom op het KPN forum. Fijn om te lezen dat wij je voorkeur hebben bij het leveren van (glasvezel)diensten. Dat is een mooi compliment :)

Voor al je vragen over de aanleg van glasvezel in jouw buurt heb ik helaas geen antwoord. Nick geeft het al aan, dat is allemaal vrij onzeker. Wanneer er al glasvezel tot aan je deur ligt is de kans vrij klein dat we daarnaast een vergunning krijgen om glasvezel uit te rollen. We leggen via KPN Netwerk NL glasvezel in Nederland aan. Heel soms via een andere lokale aannemers zoals Glasdraad. Mochten wij ook in het initiatief stappen, dan krijg je van ons informatie hierover.

Verder heb je helemaal gelijk. We leven in een digitale wereld waar technologie zich mengt in de manier waarop we consumeren, werken, relaties onderhouden, onze vrije tijd besteden en informatie tot ons nemen. We zijn steeds meer afhankelijk van internet daarbij neemt de druk op het netwerk toe. Glasvezel heeft de toekomst. Maar, wat is er nu op DSL thuis bij jullie mogelijk? Controleer het op onze site: KPN Glasvezel bij je mogelijk via de postcodechecker. Je krijgt dan te zien wat er aan snelheid haalbaar is. Onderstaande is een voorbeeld. Misschien dat je via MijnKPN je abonnement kunt aanpassen naar een abonnement die beter bij de behoeften van een modern gezin past :)

 

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk niet dat u geen antwoord gaat krijgen op uw vragen. Want niemand zal dat precies weten. Het kan in theorie zo zijn dat KPN over een paar jaar alsnog over die glasvezel beschikbaar zal zijn. Kans is ook heel groot dat da voorlopig niet en misschien helemaal nooit zal gebeuren. Dat weet niemand. En of u dan alsnog 250 euro zal moeten betalen, dat weet ook niemand.

Reputatie 7

Hey @Elmer Bakker, welkom op het KPN forum. Fijn om te lezen dat wij je voorkeur hebben bij het leveren van (glasvezel)diensten. Dat is een mooi compliment :)

Voor al je vragen over de aanleg van glasvezel in jouw buurt heb ik helaas geen antwoord. Nick geeft het al aan, dat is allemaal vrij onzeker. Wanneer er al glasvezel tot aan je deur ligt is de kans vrij klein dat we daarnaast een vergunning krijgen om glasvezel uit te rollen. We leggen via KPN Netwerk NL glasvezel in Nederland aan. Heel soms via een andere lokale aannemers zoals Glasdraad. Mochten wij ook in het initiatief stappen, dan krijg je van ons informatie hierover.

Verder heb je helemaal gelijk. We leven in een digitale wereld waar technologie zich mengt in de manier waarop we consumeren, werken, relaties onderhouden, onze vrije tijd besteden en informatie tot ons nemen. We zijn steeds meer afhankelijk van internet daarbij neemt de druk op het netwerk toe. Glasvezel heeft de toekomst. Maar, wat is er nu op DSL thuis bij jullie mogelijk? Controleer het op onze site: KPN Glasvezel bij je mogelijk via de postcodechecker. Je krijgt dan te zien wat er aan snelheid haalbaar is. Onderstaande is een voorbeeld. Misschien dat je via MijnKPN je abonnement kunt aanpassen naar een abonnement die beter bij de behoeften van een modern gezin past :)

 

 

@Elmer Bakker Momenteel heb ik beide providers in huis en kan goed vergelijken. Kwalitatief zijn de verschillen niet of nauwelijks zichtbaar. Kwantitatief heb ik bij Assendropglasvezel meer tov KPN en dat voor minder kosten. Dat is ook het doel van de Stichting Assendorp die dit beheerd. De veel snellere verbinding 500MB die ik nu heb is een persoonlijke keuze, maar behoort wel tot de opties.

De Stichting Assendorpglas heeft er voor gekozen iedereen gratis aan te sluiten, die al een abonnement had of direct overstapt. Het is dan niet meer dan logisch dat dan een nieuwkomer, die zich later wil laten aansluiten, tov deze trouwe leden onkosten vergoeding betaald. Wanneer een nieuwe abonnee direct over was gestapt koste dat niets, maar dat is een keuze. Wie weet zal het voor Assendorpglas in de nabije toekomst ook gratis worden. 

Dit ter info en met vriendelijke groet,

Patrick