Beantwoord

glasvezel niet installeerbaar bij verhuizing

  • 27 December 2020
  • 14 reacties
  • 112 keer bekeken

Beste, 

Wij hadden tijdelijk een woning gehuurd (******, 107) vanwege een verbouwing in ons huis. De verhuizing naar het huurhuis verliep voor wat betreft de verhuizing van ons KPN pakket niet goed. Deze verhuizing was gemeld bij KPN.


Op 19 december zijn wij (terug)verhuisd. Ook deze verhuizing was gemeld en we zouden overstappen van dsl naar glasvezel (******, 71). Op 21 december is een installatiemonteur bij ons geweest om de glasvezelkabel te installeren. Nu blijkt dat KPN Infra de glasvezelkabel op plek heeft opgehangen waar de internetmonteur er niet mee verder kan. Dit nadat de partij aan wie KPN het werk heeft uitbesteed meerdere keren moest terugkomen.

Dit maakt dat de verhuizing wederom tot een teleurstelling leidt. Ik vraag mij af, hoe het kan dat het kastje van glasvezelkabel op een onbruikbare plek is gemonteerd door KPN Infra. Ook begrijp ik niet dat ik als klant niet betrokken ben bij de plek voor het glasvezelpunt in de meterkast. Er was nota bene plaats vrij gemaakt, waar het uiteindelijk niet is opgehangen. Volgens de internetmonteur zou KPN infra contact met ons opnemen. De monteur had namens ons al contact gezocht, maar werd in eerste instantie door zijn KPN-collega verteld dat wij zelf KPN infra een opdracht moesten verstrekken. Iets dat in geen geval een acceptabele oplossing is. na een tweede keer bellen is toegezegd dat KPN infra met ons een afspraak zou maken, dat is niet gebeurd. Toen wij met de klantenservice belden was ons huidige adres (******, 71) niet eens bekend.

Op dit moment, in tijden van thuiswerken, heb ik niet het gewenste internet en tv thuis, om een voor mij onduidelijke reden. Het noodpakket geeft slechts beperkt data. Helaas kom ik tot de conclusie dat KPN mij niet vriendelijk en goed heeft bediend. Ik vind dit uitermate teleurstellend. Ik ben benieuwd hoe en op welke termijn dit verholpen kan worden. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 30 December 2020, 13:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Randy, welkom op het forum. 

Het goede nieuws is dat ik de verhuizing heb kunnen vinden in onze systemen, wel onder een andere naam dan je profielnaam hier. Maar aangezien het probleem overeenkomt met wat jij hier aangeeft ga ik ervan uit dat ik de juiste klant voor me heb. 

Ik zie inderdaad dat onze monteur hiermee niet verder kon en dat dit ook gemeld is bij de juiste afdeling. Mag ik van jou weten waar het glasvezelkastje precies is geplaatst? Heeft de monteur ook aangegeven waarom hij het niet aan kon sluiten vanaf die plek? 

Beste Alex_P,

Bedankt voor jouw snelle reactie. Het kastje is geplaatst achter (verklikbare) stroomkabels. Achter deze kabels is voldoende plaats voor het kastje maar niet genoeg ruimte om het ‘kapje’  te plaatsen. Naast de plek waar de koperen kabel binnen komt, is (nog steeds) veel ruimte. 

De monteur was correct, maar kon ons helaas niet helpen. 

@Alex_P het klopt overigens dat het account op naam van mijn vrouw staat. Ik zou / wij zouden het zeer waarderen wanneer iemand van de juiste afdeling komende week contact met ons zoekt om dit probleem snel op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat zijn "(verklikbare) stroomkabels"? En kon de monteur het kastje niet wat om plaatsen? Volgens mij heb ik hier wel eens gelezen dat iemand dat kastje open gemaakt had. Wat normaal gesproken niet de bedoeling is. Maar ja ... nieuwsgierig hé 😉 ik zou denken dat je dan de schroeven ziet zitten. Even los schroeven, 10 cm omhangen en weer vast schroeven?

@Nick83 De stroomkabels lopen door plastic buizen. Deze buizen zitten voor de orde in een houder tegen de zijkant van de meterkast geklikt, zoals ook bezems, harken en ander tuingereedschap wel eens opgehangen worden. 
 

Wat de monteurs wel en niet mogen, dat weet ik niet. Vanwege aansprakelijkheid ga ik er in ieder geval niet aan. 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen Randy, bedankt voor je toelichting. Heb je na de 21e ook nog een mail van ons of KPN Infra/KPNNetwerkNL gehad om een monteur in te plannen?  Heb je hier ook nog contact mee gehad sindsdien?

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Voorheen werd een glasvezelmodem gemonteerd wat onder het aansluitkastje kwam. Het geheel werd niet of nauwelijks dikker. Tegenwoordig word vaak een zwart kapje gemonteerd wat op het aansluitkastje terecht komt. Het geheel word daarmee wel serieus dikker.

Misschien net te veel in uw situatie. 

Misschien had er ook een blokje hout onder de houders van de elektriciteitskabels gedaan kunnen worden. Zodat deze nog wat verder van de wand af zitten.

Reputatie 7
Badge +24

Kan het trouwens ook zo zijn dat die elektriciteitskabels geplaatst zijn nadat het witte aansluitkastje geplaatst is?

hoi @Thomas, helaas heeft kpn infra nog geen contact met ons opgenomen. Niet telefonisch, niet per e-mail of post. Ik had dit wel gehoopt op basis van de tussenkomst van de internetmonteur en zijn ruggespraak binnen kpn. Dank je, randy

hoi @Nick83, de kabels liepen er al en waren daar ook bevestigd. Op het moment van ‘stickeren’ kan er wegens de verbouwing ook gewerkt zijn in de meterkast. Dat sluit ik niet uit. Ik ben er echter van overtuigd dat klanten betrokken kunnen worden op het moment dat zaken onduidelijk zijn. Het gaat overigens inderdaad om het ‘dikkere’ kapje. Ben jij werkzaam bij of voor KPN? 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, ik ben niet werkzaam bij KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk. Ik mail mijn collega's van de achterliggende afdeling nog even voor een update. Zodra ik meer weet kom ik hierop terug!

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag Randy, ik krijg net een mail van mijn  collega's dat dit bij de achterliggende afdeling lag maar deze helaas wat vertraging op hebben gelopen. 
Het gebrek aan communicatie hierbij is meegenomen in de feedback.

De monteur is vandaag ook geweest lees ik en alles zou nu moeten werken op jullie nieuwe adres!

Hallo @Thomas,

bedankt voor jouw bericht. Je bent mij voor. Je hebt gelijk. De monteur heeft ons uitstekend geholpen. Internet en TV werken weer. Het kastje zit ook over de bestaande / door VW geplaatste glasvezelpunt. De vertraging is nu verleden tijd. Fijne jaarwisseling,

randy