Beantwoord

Glasvezel oplevering gedoe

  • 14 July 2020
  • 5 reacties
  • 406 keer bekeken

Badge

Hallo!

Sinds we zijn verhuisd in maart nemen we VDSL van KPN af, wetende dat glas er aan komt (daarom geen Ziggo).
Op 17 juni is door KPN NetwerkNL de vezel naar binnen gebracht en een FTU gemonteerd.
Ik heb hierop mijn abbonement omgezet naar 200/200 glasvezel, en ontving van KPN bericht dat ik alles zelf aan kon sluiten.

Fijn om te horen, maar dat gaat toch wat lastig zonder ONT (glasvezelomzetter).
Deze zou volgens de helpdesk toch vanzelf worden geleverd als dat nodig is, want dan zouden ze dat wel zien.
Toen er geen ONT verscheen heb nog een keer gebeld en werd er verwezen naar KPN NetwerkNL, die moesten de ONT plaatsen.
Toen ik weer belde en aangaf dat dit toch echt hun eigen verantwoordelijkheid was kon er een monteur worden ingepland.

Een paar weken en 2 niet nagekomen afspraken na is dan eindelijk ook de ONT geïnstalleerd door een KPN monteur.
Maar helaas, er ging nog iets mis in de POP waardoor de aansluiting nog niet actief was.
Volgens de monteur konden we gewoon blijven internetten via VDSL en zou de glasaansluiting vanzelf, binnen een week, actief worden.

De volgende dag is onze VDSL verbinding afgesloten en is glasvezel nog niet actief..
Na bellen met de helpdesk werd er beloofd om een 4G router en een monteur te sturen.

De helpdesk is vergeten om de 4g router op te sturen waardoor we een week zonder internet hebben gezeten.
De monteur die langs kwam kon niets doen, omdat er 'iets' mis was in de pop en dit zou binnen een week vanzelf worden opgelost (dat hebben we eerder gehoord).
Hij heeft gelukkig wel een 4g router op laten sturen, dus we kunnen nu tenminste weer (beperkt) thuis werken.


Los van de hoog opgelopen irritaties over de gebrekkige service heb ik ook een vraag die niemand bij de helpdesk of de monteur kan beantwoorden:

Wat gaat er technisch mis in het POP/wijkkast en wat is de exacte planning voor het verhelpen van dit probleem?

 

(TL;DR KPN maakt er een zooitje van met opleveren glasvezel en sluit VDSL in het process af, niemand weet wat er mis is of wanneer het zal werken.)

icon

Beste antwoord door jelmerjan 17 July 2020, 11:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Goed dat je hier je verhaal verteld.  Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @jelmerjan, wat een enorm slecht verhaal is dit :slight_frown: Dat van de hoog opgelopen irritaties begrijp ik heel erg goed, dit verdient absoluut niet de schoonheidsprijs :confused:

Ik zie dat er erg vaak contact is geweest, dat er meerdere monteurs zijn ingepland maar dat het tot op heden nog niet is gelukt om jouw glasvezelverbinding aan de praat te krijgen. En dat terwijl je ‘oude’ lijn al niet meer werkt, zo zou het niet moeten zijn. 

Omdat het mij zelf ook niet duidelijk wordt waar dit nu toch telkens mis gaat, heb ik contact gezocht met onze leveringsafdeling en ik wacht momenteel op een terugkoppeling. Ik verwacht niet dat ik die vandaag nog krijg, maar zodra ik meer weet hoor je dat direct van me!

Badge

Hi @Maja_ , dank voor je reactie.

Gelukkig is nu na het laatste monteurs bezoek eindelijk de glasvezelaansluiting werkend! Wat er precies mis ging weet ik niet, maar volgens mij is de order er nu handmatig door heen ‘gedrukt’.

Er zijn gelukkig een aantal mensen in gedoken (waaronder Marco Snijders van KPN Netwerk en de laatste 2 monteurs) die klanttevredenheid erg belangrijk vinden.

Over de kennis van de servicedesk en eerder monteurs ben ik dan (helaas) weer wat minder te spreken.

 

Maar, nu ben ik helaas mijn korting kwijt geraakt in al het gedoe.

Ik hoor €25 per maand te betalen omdat ik nog in de eerste maanden van mijn abonnement zit, maar er wordt €50,- in rekening gebracht.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @jelmerjan, ik was achter de schermen ook op onderzoek uitgegaan, en had al de terugkoppeling ontvangen dat er gisterochtend een monteur langs zou komen die buiten het reguliere proces ingepland heeft kunnen worden, aangezien er iets mis ging met de order zelf. Je hebt de ‘mazzel’ dat we momenteel bezig zijn met de overgang naar een ander leveringssysteem, en het lijkt er op dat er bij de overgang van het ene, naar het andere systeem iets niet zo soepel is gegaan bij jouw bestelling :grimacing: Als klant hoor je er natuurlijk niks van te merken als wij op de achtergrond iets wijzigen, dus mijn excuus hiervoor, dit had anders gemoeten!

Wel erg fijn dat alles nu werkt zoals het hoort te werken :slight_smile:

Wat betreft je korting, waar zie je dat er €50,- in rekening gebracht gaat worden? De factuur van juli heb ik nog niet inzichtelijk, die is nog niet gepubliceerd. Ik ben dus benieuwd hoe dit zit!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat je al via een andere weg duidelijkheid hebt gekregen over de korting! Zo nee, dan hoor ik het natuurlijk graag :slight_smile: