Beantwoord

Glasvezel/postcodecheck: blijft het bij plannen? Ik wil graag glasvezel

  • 28 March 2024
  • 12 reacties
  • 173 keer bekeken

Ik heb momenteel alleen mobiel van KPN. Ik zou heel graag glasvezel willen. Al een jaar levert de postcodecheck de melding “Goed nieuws, KPN maakt in <mijn woonplaats> plannen voor de aanleg van Glasvezel.” Echt al ruim een jaar hetzelfde bericht. De ‘Glasvezelwekker’ levert alleen maar spam op over andere onderwerpen, geen concreet nieuws over de planning voor mijn woonplaats.

Voor de grap eens wat andere postcode/huisnummer combinaties ingevuld in gebieden waar ODF of Delta aan het aanleggen zijn. Precies hetzelfde “Goed nieuws”.

Inmiddels is ODF hier in de straat bezig. Dat bedrijf geeft in het eerste jaar Odido het alleenrecht. Ik wil liever geen Odido, maar als KPN denkt dat de gemiddelde burger malle Pietje is kan ik net zo goed Odido nemen.

Kortom, KPN: ga eens wat concreter en eerlijker communiceren over die glasvezel aanleg.

icon

Beste antwoord door Joep1965 28 March 2024, 15:46

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +19

Heb je al gekeken op deze site? Dat is de site van de netwerkbeheerder kpn. Kpn is op veel plaatsen bezig met het vervangen van het kopernetwerk maar dat kan natuurlijk niet op alle plaatsen tegelijkertijd. Het is gewoon rustig afwachten. 

Heb je al gekeken op deze site?

Ja, en dat voegt niets toe. Grote gele vlekken met als enige uitleg ‘Glasvezel planning’ zonder verdere details.

Badge +19

Dan is er dus nog geen planning bekend en houdt het gewoon op. Het is een project van jaren. Je komt vanzelf een keer aan de beurt.

Bij mij ligt er al glas in de straat, maar het daadwerkelijk aansluiten kan kpn niets over zeggen...als Odido het hier eerder op orde heeft ga ik gewoon naar hun. Ben slechte planning informatie over ansluiten een beetje zat.

Badge +19

@PVEM als glasvezel echt zo belangrijk voor je is dan is overstappen een prima oplossing.  

Een reactie hierboven is als ‘Beste antwoord’ aangemerkt. Even voor alle zekerheid: dat is niet gedaan mij, de topicstarter. Waarschijnlijk door een algoritme in Gainsight. Dat vervolgens ook van mij wil weten “Hoe waarschijnlijk is het dat je het KPN Forum zou aanbevelen bij vrienden, familie en/of collega's?” Pfffff...

Weet je wat, dachten ze bij KPN, we hebben zo veel betaald voor dat Gainsight, laten we alle irritante toeters en bellen inschakelen.

Badge +19

Het antwoord is niet als beste antwoord aangemerkt maar als antwoord. Dit wordt door een moderater gedaan.

 

Het antwoord is niet als beste antwoord aangemerkt maar als antwoord. (...)

Bovenaan zie ik toch

 

Badge +19

Je hebt gelijk ik keek bij het andere antwoord. Desalniettemin is het blijkbaar het beste antwoord en heeft kpn daar niets aan toe te voegen. Logisch want dit forum is van de provider kpn en die hebben niets met de aanleg van glasvezel. 

Als ik het goed begrijp is het forum van KPN er alleen om je hart te luchten en dan hetzelfde advies/antwoord krijgen welke je aan de telefoon ook krijgt… Ik wacht al een jaar, heb door een fout van de KPN GEEN internet meer, ze waren mijn overstap vergeten te annuleren na de 6x! Ondertussen ben ik de ENIGE van mijn straat die ze hebben overgeslagen het verdomde oranje kabeltje naar binnen te frommelen… De uitvoerder heeft zicht wel 2x aan de deur gemeld met de mededeling, ‘we komen eraan deze week’. Het hele team staat te scheppen en te boren als een gek bij andere in de straat ietsje verderop maar weer geen kabeltje naar binnen… We kijken noodgedwongen met een Canaldigitaal abonnement en extra data tegoed TV op onze mobiel. Een half jaar hebben we dit moeten volhouden dan zou het in orde komen, Q1 van 2024! Team mannager aan de deur geweest, we komen deze week aanleggen. Team manager weg, graafploeg weg en we staan, bij nabellen, op de lijst voor Q1 2025!!! We gaan dus weg bij KPN dat mag duidelijk zijn. Niet dat ze daar van wakker liggen, ze horen niets anders bij de diverse servicelijnen ...

Hallo @Feriz ,

Wat mij betreft moet je vooral je hart luchten hier, maar zoals op elk forum is het effectiever om daarvoor een eigen nieuw topic te starten. Je reageert nu op een bestaand topic dat door de moderators als afgehandeld beschouwd wordt. En dus niet meer gevolgd wordt.

Ga ik doen, thks W Trespassers

Reageer