Beantwoord

Glasvezel stuk maar weekends geen monteur

  • 5 March 2022
  • 6 reacties
  • 179 keer bekeken

KPN stuurt in het weekend geen monteurs als je belt om te melden dat je glasvezel er uit ligt 

bijzonder raar dit 

aannemer in de wijk bezig met leidingen te vernieuwen glasvezelkabel waarschijnlijk geraakt op vrijdag 4-3-2022 om 12:30 

gebeld naar 0800 0402

zij sturen pas maandag een monteur .

KPN laat je mooi aan je lot over in deze tijd waarbij je alles op je netwerk laat draaien . Licht,radio,verwarming

ronduit zeer slecht en diep triest.

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 March 2022, 12:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Heel vervelend natuurlijk maar het is niet levensbedreigend.  Bij zakelijke abonnementen ligt het servicelevel hoger maar dan betaald u als snel minimaal € 250,00-€ 500,00 per maand. Er is geen consument die dat er voor wil betalen. 

Aannemer die "waarschijnlijk” een kabel geraakt heeft dus geen zekerheid, liggen er meerdere verbindingen uit, of is “waarschijnlijk” alleen jou kabel geraakt?

Als die kabel niet “waarschijnlijk” maar zeker geraakt is had die aannemer dit moeten melden en worden er via die weg wel zaken op touw gezet, nu word het behandelt als "normale storing” dus als die kabel echt geraakt word tel er nog maar een paar dagen bij op als je pech hebt, met dank aan de aannemer die die leidingen aan het vervangen is, de monteur die maandag komt zal dan een grondploeg moeten inschakelen.

@petervalk : die monteur kan ik niet versnellen maar mocht je een particulier mobiel abonnement van KPN hebben kan ik daar wel een gratis grote bundel op zetten.

 

ze zouden bij de kpn wat beter naar hun klanten moeten luisteren als er wordt gegraven in de buurt en de lamp van de glasvezel brand niet dan is er een storing in de straat en men zou je dan door moeten verbinden met een monteur die er dan heel gemakkelijk op afstand via een aantal vragen achter komt dat er wel degelijk wat mis is in de straat waar wordt gegraven dan hoeven er ook geen twee monteurs langs te komen bij zowel mij als bij mijn buurman . want bij de buurman kwam hij smorgens en bij mij kwam hij smiddags dubbele kosten voor niets.

 

je hoeft echt geen techneut te zijn om even via de telefoon te melden welke lampjes er branden op je glasvezel kastje 

en ja mijn kabel was op diversen plekken geraakt en platgedrukt 

nu wens ik kpn beterschap en hoop dat ze bij de betreffende afdeling er wat mee gaan doen zou zomaar een hoop geld kunnen besparen 

voor meer tips kan je me altijd weer bellen 

Reputatie 4
Badge +3

Die aannemer die graaft laat jou dan aan je lot over. Hij heeft een speciaal nummer als hij wat raakt, dan word het snel gerepareerd. Maar hij heeft waarschijnlijk gewoon de grond dicht gegooid. 

Nu kunnen er veel oorzaken zijn dat jou internet eruit ligt. Het kan namelijk ook puur toeval zijn. Een normale monteur moet uitzoeken wat er aan de hand is, het evt zelf oplossen of een van de vele specialisten, waaronder een graafploeg aansturen. Normale monteurs werken niet in weekend.

KPN bespaard juist door geen monteur in de dure weekend uren te sturen.

Maar die aannemer had het moeten melden, er is een clic melding gedaan, hij weet wat die tegen kan komen en gaat het mis moet die dit melden en worden de kosten op hem verhaald als de kabels binnen de gestelde maten ligt.

Als die aannemer niks meld, en daar ben jij de dupe van gaat het op deze manier, de verbreking kan meerdere oorzaken hebben en het horen van er is gegraven en er is misschien een kabel geraakt heb je weinig aan, je moet het zeker weten en bewijs leveren waar ze wat mee kunnen.