Beantwoord

Glasvezel wel in de straat niet in meterkast

  • 1 May 2020
  • 5 reacties
  • 1565 keer bekeken

Heb VDSL zakelijk van Telfort 50/10

 

Nu wil ik sneller internet maar Pair Bonding is niet mogelijk.

 

Glas ligt wel in de straat maar niet bij mij binnen. Wat kost het om glas binnen te krijgen en aan te sluiten?

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 1 May 2020, 18:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Je weet zeker dat het een glasvezel voor privé internet (huisaansluitingen FttH) is? Niet een verbindingskabel van bv een bedrijf (tussen filialen vaak). Of FttC voor het kopernet; alleen het laatste stukje is dan koper naar de adressen.

En dan is ‘t nog de vraag of het van KPN NetwerkNL is… maar die zouden het sowieso tot in huis hebben doorgetrokken. Bij andere glasvezelaars dien je vaak in te tekenen (KPN dan vrijwel nooit mogelijk).

Als je hier je postcode en huisnummer invult, wat komt er dan bij ‘punt 2’ te staan?

Ja zeker wel voor aansluitingen. Meerdere mensen in de straat hebben het wel, iets van Brabant Net of zo maar dat bestaat niet meer.

 

Punt 2: Kies je hussel bla bla bla

Reputatie 7
Badge +24

Dan heeft u of de vorige bewoner dus de glasvezel aansluiting geweigerd / niet mee gedaan met glasvezel project.

Hoeveel het kost om glas binnen te krijgen weet ik niet. Is natuurlijk afhankelijk van de situatie. Bij mij ligt coax langs de weg. Dat kost 1600 euro om dat binnen te krijgen. Heb ik wel eens van een buurman gehoord die dat opgevraagd had.

Badge +19

Bel kpn de netwerkbeheerder. Kijk op www.kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @FritzTheCat, welkom op het forum! Als je je profiel aanvult kan ik ook even meekijken wat de opties op jouw adres op dit moment zijn.

Voor vragen over de aanleg van glasvezel en je opties kun je het beste bij de kabelbeheerder KPNNetwerkNL terecht via de site die @Joep1965  noemt!
​​​​​​Zoals @Nick83 noemt kan het aardig in de kosten lopen als er nog een nieuwe kabel gelegd moet worden en er geen project loopt.