Beantwoord

Glasvezelaanleg in Ten Boer, waarom mijn huis niet?

  • 23 November 2021
  • 10 reacties
  • 355 keer bekeken

Kan iemand mij uitleggen waarom wij op op ons woonadres geen glasvezel kunnen bestellen terwijl er 500 meter verderop aan de Fazanthof in Ten Boer wél glasvezel wordt geinstalleerd in de nieuwe aardbevingsbestendige huizen.

Ook een groot autobedrijf aan de Nijverheidsweg heeft al glasvezel, zij het van een andere provider.

Wij willen dat ook graag! 

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 November 2021, 06:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Her zal nog niet aangelegd zijn vermoed ik. Kijk eens op www.kpnnetwerk.nl of er al een planning is. Overigens geldt dat uiteraard alleen voor het netwerk van kpn.

Denk eerder dat je de vraag bij een ander moet stellen, KPN legt geen glasvezel aan in Ten Boer maar “Snel Internet Groningen”

https://www.snelinternetgroningen.nl/ten-boer/

 

Postcode check: https://www.snelinternetgroningen.nl/

@Doornekamp33 : KPN legt wel glasvezel aan in die nieuwe aardbevingsbestendige huizen aan de Fazanthof. Ik heb een foto van de meterkast waar het KPN logo + brief in hangen…..

Wij staan voor de andere providers niet op de lijst met ‘witte adressen’ 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dit is niets nieuws. KPN legt al jaren glasvezel aan bij nieuwbouwprojecten van enige omvang. Dat is toch ook logisch? Daar ligt dan nog niets. Dus er moet iets komen. Dan is het begrijpelijk dat da glasvezel word. Koper word tegenwoordig bijna niet meer aangelegd bij nieuwbouwprojecten. 

@Doornekamp33 : KPN legt wel glasvezel aan in die nieuwe aardbevingsbestendige huizen aan de Fazanthof. Ik heb een foto van de meterkast waar het KPN logo + brief in hangen…..

Wij staan voor de andere providers niet op de lijst met ‘witte adressen’ 

 

Klopt zeker, bij nieuwbouw wijken legt KPN gelijk glasvezel zoals @Nick83 ook zegt, ik meen dat KPN nog steeds een aansluitplicht heeft, en waarom duur koper in de grond vanaf een PoP terwijl er tot die PoP al glasvezel ligt en glasvezel iets toekomst bestendiger is dan koper.

Reputatie 7

Hoi @JJSS, welkom op het forum. Als een andere leverancier een glasvezelnetwerk aansluit (of daar berichten over stuurt) is de kans klein dat wij dat ook zullen doen. Het klinkt alsof de link die Doornekamp in zijn eerste bericht noemde het netwerk bij jou aan zal leggen. Of KPN Netwerk ook in de buurt zal aanleggen durf ik niet te zeggen. Je kunt op de website van KPN Netwerk kijken en je postcode invullen, dan weet je of er een planning is. Je kunt daar eventueel ook een adres van de Fazanthof invullen, om te kijken of dat echt een KPN Netwerk aansluiting is. 

Hoi @JJSS, welkom op het forum. Als een andere leverancier een glasvezelnetwerk aansluit (of daar berichten over stuurt) is de kans klein dat wij dat ook zullen doen. Het klinkt alsof de link die Doornekamp in zijn eerste bericht noemde het netwerk bij jou aan zal leggen. Of KPN Netwerk ook in de buurt zal aanleggen durf ik niet te zeggen. Je kunt op de website van KPN Netwerk kijken en je postcode invullen, dan weet je of er een planning is. Je kunt daar eventueel ook een adres van de Fazanthof invullen, om te kijken of dat echt een KPN Netwerk aansluiting is. 

 

Hoi Jasper, dank voor je bericht. Wij komen helaas, 5 straten verderop van de Fazanthof, helaas niet in aanmerking voor glasvezel. 

Er hangen in de meterkasten briefjes met het KPN logo dus ik denk dat dat echt wel van de KPN is. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Jasper, dank voor je bericht. Wij komen helaas, 5 straten verderop van de Fazanthof, helaas niet in aanmerking voor glasvezel. 

Dat komt u wel. Alleen nu nog niet. Nog even geduld hebben.

Reputatie 7

Ik weet ook niet of de Fazanthof glasvezel van KPN Netwerk krijgt, ik heb een aantal willekeurige adressen daarvan geprobeerd in de postcodecheck op hun site en bij allemaal zag ik staan dat het kopernetwerk beschikbaar is.

Reputatie 7
Badge +24

Er stonden huizen die dan op het koper aangesloten waren. Die zijn afgebroken en nu worden of zijn er 30 nieuwe gebouwd die dan wellicht glasvezel krijgen.