Glasvezelaansluiting vertraging

  • 23 December 2019
  • 17 reacties
  • 300 keer bekeken

Het is echt niet te geloven, het gaat me allang niet meer om het feit dat ik na maanden wachten nog geen tv/internet heb. Maar om het feit dat ík elke keer zelf contact op moet nemen. En elke keer na weer een niet nagekomen belofte hoor dat het niet gelukt is om de aansluiting te realiseren.

Na vele telefoontjes (en zeer lang wachten), mailtjes, beloftes van KPN, KPN Netwerk, (nieuwbouw) Volker Wessel ( bevestigingsbrief week 42 laatste meting) afspraken op vrijdagavond, zaterdagmiddag, zondagmiddag, en vele toezeggingen zal het nu (kerst 2019) over 3 weken lukken. Ik ben dan vanaf augustus bezig,  Ik heb er geen geloof meer in!

In het betrouwbare en snelle glasvezelinternet 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Tja het is heel simpel: alles loopt gewoon uit door gebrek aan personeel en heel veel burocratie. KPN kan daar ook niets aan doen, KPN is afhankelijk van externe partijen. Graven in de grond doen ze zelf niet.

Ja dat is zo, is het echt zo dat ze er niets aan kunnen doen? Zeg het dan gewoon en maak geen loze beloftes, het mooie bij mij is overigens, ze zijn al een hele tijd klaar in de grond..

Reputatie 7
Badge +25

Hi @MartinM65, welkom hier op het forum. Zoals Nick al aangeeft zijn we ook afhankelijk van derde partijen, en volgens mij weet je dat inmiddels wel. Ook gaan er dingen wel eens mis, of loopt er vertraging op (om wat voor reden dan ook). Het minste wat wij dan kunnen doen, is zoveel mogelijk duidelijkheid geven, en je op de hoogte houden van de situatie. Het spijt me dat dat blijkbaar totaal niet is gelukt, want je mag verwachten dat we je informeren over de huidige stand van zaken. Op deze manier begin je al gelijk zonder vertrouwen bij ons, en dat is ontzettend zonde.

Ik ga ervan uit dat we de diensten dan toch echt over 3 weken kunnen gaan leveren. Als je wil dat ik de boel in de gaten hou vanuit KPN, dan doe ik dat graag. Kun je in dat geval je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Beste Paul, 

Bedankt voor uw reactie.

Wilt u ook geloven dat ik de term ‘ik ga ervan uit’ niet erg sterk vind. En dat ik als klant aan moet geven als ik wil dat u het in de gaten houdt voor mij… dat is toch vanzelfsprekend?

Na 3 concrete afspraken van uw zijde dat de aansluiting gerealiseerd zou worden, en dan zelf weer moet bellen als het weer niet gelukt is, en dat er dan zonder blikken of blozen de datum (tot 3x toe) verplaatst is geeft mij niet heel veel hoop

Reputatie 7
Badge +25

Wilt u ook geloven dat ik de term ‘ik ga ervan uit’ niet erg sterk vind. 

Dat wil ik zeker. Ik zeg dat op die manier omdat ik niet op de hoogte ben van deze specifieke situatie, en dat dus baseer op jouw bericht… Maar ik snap volledig dat je er weinig vertrouwen in hebt. Logisch gevolg van de eerdere ervaringen.

En dat ik als klant aan moet geven als ik wil dat u het in de gaten houdt voor mij… dat is toch vanzelfsprekend?

Ik wil niet al te veel aannames doen. Wellicht was er inmiddels een andere collega die dit begeleidt of iets dergelijks, maar ik doe het graag. Dan wil ik je nog wel vragen of je je profiel in wil vullen.

 

Hierbij 1 van de vele voorbeelden;

e.e.a zou week 42 (!) opgelost zijn

inmiddels 10 (!) weken verder...

Reputatie 7
Badge +25

Het moge duidelijk zijn dat het allemaal veel langer duurt dan verwacht inderdaad. Als ik het zo bekijk moet je dus 13 januari aangesloten worden.

Beste Paul, 

dat is me inderdaad duidelijk.

in de tussentijd wilde ik via de dongel van u op mijn I pad naar Kpn ITV kijken, helaas kan KPN geen pincode leveren, die ik in september wel al had gekregen.(zit in mailbox van provider die ik inmiddels vanzelfsprekend al heb opgezegd)

Overigens vorige week vrijdag ben ik hier enkele uren mee bezig geweest (chatten met slechte verbinding, wachtstand bellen..) totdat een collega van u zei, u krijgt een digitenne noodpakket als tussenoplossing 

over dat laatste blijft het angstig stil.

 

Badge +19

Misschien kan je een deal maken met één van je buren om gebruik te maken van hun Wi-Fi als noodoplossing?! Ik heb weleens 30 kabel gekocht. Die ging dan in het modem van de buren. Verre van ideaal maar dan heb je wel alles. Het is maar een tip!!

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij kun je gewoon een KPN id aanmaken. En dat gebruiken om in te loggen op de interactieve tv app. Dan heb je de pincode niet nodig.

Reputatie 7

Volgens mij kun je gewoon een KPN id aanmaken. En dat gebruiken om in te loggen op de interactieve tv app. Dan heb je de pincode niet nodig.

Je kunt alleen inloggen met de KPN ID waar het contract op geregistreerd staat.

in de tussentijd wilde ik via de dongel van u op mijn I pad naar Kpn ITV kijken, helaas kan KPN geen pincode leveren, die ik in september wel al had gekregen.(zit in mailbox van provider die ik inmiddels vanzelfsprekend al heb opgezegd)

Dit komt helaas vaak voor. ‘Vanzelfsprekend’ in jouw ogen misschien, bij ons werd bij aanleg van glasvezel enkele keren gemeld: Oude provider pas opzeggen als nieuwe glasvezel werkt, al bij de eerste informatieronde 2 jaar voordat daadwerklijk bij de meeste huishoudens werkte. Mensen klagen dan weer over een maand overlap die ze dubbel moeten betalen. O.a. waren er door vergunnigsaanvraagproblemen op sommige locaties 3 tot 6 maanden vertragingen. Dat gaat om buitenafgebieden waarbij mensen 1900 euro zelf betalen.

Beste Paul (KPN)

31 december meldde je dat ik 13 januari aangesloten zou worden.

het is inmiddels 14 januari, na een telefoontje met KPN Netwerk werd het mij duidelijk dat bij deze afdeling de datum 13 januari niet bekend voor kwam

kortom nog geen signaal 😩

Reputatie 7
Badge +25

Beste Paul (KPN)

31 december meldde je dat ik 13 januari aangesloten zou worden.

het is inmiddels 14 januari, na een telefoontje met KPN Netwerk werd het mij duidelijk dat bij deze afdeling de datum 13 januari niet bekend voor kwam

kortom nog geen signaal 😩

Ja, wat een drama, Martin. Ik zie dat je inmiddels ook op een andere manier contact met ons hebt gehad en dat er een terugbelverzoek is gedaan voor tekst en uitleg… De exacte reden voor deze vertraging kan ik zo niet achterhalen, maar dat moet duidelijk worden n.a.v. het telefoontje.

 

Je hebt er weinig aan, maar excuses voor dit alles.

Bedankt voor je reactie Paul.

tja kwam dat telefoontje maar, de 14e is me beloofd teruggebeld te worden op 15 januari, zelfs tijdstip afgesproken, en…. je raadt het al; (16 januari) en niet teruggebeld door zowel KPN als KPN netwerk.
En dat is nou precies wat me het meest frustreert, het gaat me allang niet meer om de inhoud, maar vooral over de manier waarop jullie met klanten omgaan.

Inmiddels CanalDigitaal aangemaakt, werkt super, zelfs op de dongel van KPN 🤣

Maar verder is het diep triest, 4 maanden na dato, geen signaal en erger nog, men snapt bij KPN nog steeds niet hoe met klanten om te gaan

hoi Paul, Top!
Vanmorgen even na 8:00 uur werd ik gebeld door Volker Wessels Telecom voor nog wat inhoudelijke vragen. Én de toezegging: ’vandaag wordt u teruggebeld wanneer we alles af willen ronden’ ik in mijn naïviteit helemaal blij, zou het dan toch….?

Maar helaas de zoveelste toezegging die niet wordt nagekomen

(zelfs CanalDigitaal hapert nu af en toe op de KPN dongel 😂😂)

we gaan richting de 5 maanden als het gaat om aan het lijntje te worden gehouden 😤