Beantwoord

Glasvezelaansluitpunt niet goed, over 10 dagen pas een monteur

  • 15 March 2024
  • 23 reacties
  • 194 keer bekeken

Mijn glasvezel abonnement bij KPN gaat vandaag in, ik heb een sms gekregen dat ik alles kan aansluiten.

Na het aansluiten blijkt er een rood lampje te branden op “alarm” op het glasvezel kastje, na meerdere keren opnieuw proberen na de stroom er voor meerdere minuten af te hebben gehaald nog steeds hetzelfde probleem.

Nu heb ik met KPN gebeld en er kan over 10 dagen pas een “installatiemonteur” komen waardoor ik aangewezen ben op mijn oude abonnement bij een andere, duurdere provider en mis ik dus ook de korting via het het telefonie abonnement.

Erg teleurgesteld in KPN dat ze zo met nieuwe klanten omgaan.

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 15 March 2024, 13:20

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Tobias dw Bij nieuwe klant is altijd een monteur nodig om glasvezelkastje te activeren. Je kan proberen via klantenservice de serienummer van jouw glasvezelkastje door te geven en te activeren, maar ik denk niet dat ze het zullen accepteren. 

Wat mij verteld is, is dat ik het zelf kon aansluiten op de dag dat het abonnement ingaat.

Reputatie 7
Badge +9

@Tobias dw Nee dat kan niet om dat alleen bestaan KPN klanten kan via servicetools zelfs hun NTU activeren met serienummer. Je heb geen toegang tot servicetools als je abo nog niet actief is.

Sorry maar dat klopt echt niet. Iedereen bij KPN geeft aan dat ik het glasvezel kastje op de dag van aansluiting zelf moet aansluiten. Ook nu nog zeggen ze dat dit niet de oorzaak zit. Als het klopt wat je zegt gaat er iets veel groters mis bij KPN

Badge +19

Vrijwel zeker is dit een probleem in het glasvezelnetwerk.  Daar kan een monteur van kpn niet zoveel mee. Dit moet door de netwerkbeheerder opgelost worden en dat duurt wat langer.

Reputatie 7
Badge +9

@Tobias dw Je aansluiting kan actief zijn. maar het glasvezelkastje is nog niet geactiveerd, dus je kan geen internet verbinding krijgen. Zonder een geactiveerd glasvezelkastje krijg je hoe dan ook geen toegang tot servicetools, dus of je moet op monteur wachten of via klantenservice te regelen. Je kan ook gewoon jouw KPN abo annuleren (binnen 14 dagen bedenktijd)  en bij huidige provider blijven. Overigens zou je van tevoren een SMS krijgen om de serienummer van het glasvezelkastje door te geven. Als je voor aansluitingsdatum klantservice belde, wordt toch gelijk een monteur voor jou geregeld. 

Reputatie 7
Badge +9

@Joep1965 Alleen bij oude techniek (AON) kan een NTU zonder activatie meteen werken, bij nieuwe techniek (PON) is wegen encryptie een activering van glasvezelkastje vereist. 

Nee dit moet echt door de klant zelf aangesloten worden blijft mij verteld worden. Een sms over een serienummer doorgeven is uiteraard ook nooit verstuurd vanuit kpn. Het glasvezelkastje zou destijds al door een monteur geactiveerd zijn toen het in de woning aangesloten werd.

Reputatie 7
Badge +9

@Tobias dw Als het glasvezelkastje al geactiveerd was door de monteur, dan is jouw abo nog niet actief. KPN activeert pas wanneer ze een seintje krijgen van je oude provider, tot dan kan je gewoon jouw oude provider gebruiken. En je abo gaat ook pas in op dit datum, niet vandaag. 

Ik kreeg vanochtend een sms van kpn:

”Beste klant, goed nieuws: je internetverbinding werkt nu! Sluit eerst je glasvezelkastje aan en daarna het modem. Kijk op kpn.com/installatiehulp of zie de handleiding in de doos. Groet, KPN”

Abo zou idd vanaf vandaag actief zijn.

Reputatie 7
Badge +9

@Tobias dw Vandaag betekent niet vanaf 00:00 maar kan ook vanaf 23:00, heb je nog via je oude provider internet? Dan is de migratie nog niet gedaan, pas als je geen internet meer van de oude provider heb, krijgt je naar paar minuten vertraging internet van KPN.

Lees het sms’je van kpn van vanochtend

Reputatie 7
Badge +9

@Tobias dw Lees mijn vraag "Is jouw oude provider nog actief?” omdat je zelfs schreef

ik aangewezen ben op mijn oude abonnement bij een andere, duurdere provider

Zolang deze nog actief is, kan KPN geen internet voor jou activeren en leveren, zoek dus de fouten bij jouw oude provider

Nee, ik heb gebruik gemaakt van de overstappervice van KPN. Die zit dusdanig in elkaar dat kpn laat weten aan de oude provider dat het allemaal werkt en de oude provider uit kan.

Reputatie 6
Badge +5

@TDN wat een onjuiste antwoorden steeds vaker pf het nu AON PON XGS-PON is wordt de kastjes of al geactiveerd opgestuurd of kan je het zelf actoveren , en is er echt niet altijd monteur nodig

Reputatie 7
Badge +9

@Tobias dw Precies, maar als jouw oude provider zijn verbinding nog niet afbreekt en dat door geeft aan KPN, kan KPN niet voor jouw doen.

Reputatie 7
Badge +9

@TDN wat een onjuiste antwoorden steeds vaker pf het nu AON PON XGS-PON is wordt de kastjes of al geactiveerd opgestuurd of kan je het zelf actoveren , en is er echt niet altijd monteur nodig

Hoe weet je dat zo goed, je heb toch ziggo abo

Ik waardeer het dat je probeert te helpen maar je antwoorden kloppen inderdaad niet.

@Tobias dw Precies, maar als jouw oude provider zijn verbinding nog niet afbreekt en dat door geeft aan KPN, kan KPN niet voor jouw doen.

Fout antwoord @TDN KPN geeft aan de oude provider door dat het netwerk actief is/wordt en dan kan de oude provider afsluiten, het is dus andersom, dan dat jij beweert.

CC: @Tobias dw 

Vrijwel zeker is dit een probleem in het glasvezelnetwerk.  Daar kan een monteur van kpn niet zoveel mee. Dit moet door de netwerkbeheerder opgelost worden en dat duurt wat langer.

Ik hoop dat dit het niet gaat zijn, dan voldoet KPN dus ook niet aan de 14 dagen installatie garantie

Reputatie 6
Badge +5

@TDN wat een onjuiste antwoorden steeds vaker pf het nu AON PON XGS-PON is wordt de kastjes of al geactiveerd opgestuurd of kan je het zelf actoveren , en is er echt niet altijd monteur nodig

Hoe weet je dat zo goed, je heb toch ziggo abo

ik heb idd een ziggo abbo maar dat wil niet zeggen dat ik de eventuele ontwikkelingen bij een zogenoemd concurrent niet volg :P

Reputatie 7
Badge +12

@TDN de informatie die je geeft is volledig onjuist. Bijna nooit is er meer standaard een monteur nodig. De verbinding van @Tobias dw is al gereed alleen om een of andere manier werkt hij nog niet. Dat kan een probleem met ons netwerk zijn, het glasvezel kastje of een breuk van het glasvezel. De monteur welke is aangestuurd gaat dat onderzoeken, repareren of de juiste stappen zetten om te zorgen dat het wordt gerepareerd. @MR_CHIP heeft gewoon gelijk.

@Tobias dw Als jij gebruik hebt gemaakt van de overstapservice dan zal je oude provider blijven werken tot het modem van KPN werkend is aangesloten, ook de facturatie bij KPN gaat later in dus u zit niet vast aan dubbele kosten. Enkel en helaas wel aan het wat duurdere abonnement van uw oude provider.

Reputatie 7
Badge +9

@Tobias dw Nee dat kan niet om dat alleen bestaan KPN klanten kan via servicetools zelfs hun NTU activeren met serienummer. Je heb geen toegang tot servicetools als je abo nog niet actief is.

Ik kreeg ook alles in een doos, heb het gewoon zelf moeten doen inclusief NT...

Reageer