Beantwoord

Glasvezelabonnementen in Molenlanden

  • 22 May 2020
  • 22 reacties
  • 554 keer bekeken

Van onze huidige glasvezelbeheerder (Solcon via Giessenlandennet) vernam ik dat KPN vanaf 18 mei ook glasvezel aan kan bieden in een deel van de de Alblasserwaard dat nu al glasvezel heeft.

Wanneer kan ik daar gebruik van gaan maken?

icon

Beste antwoord door PeterG 28 May 2020, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Vanaf 20 mei zou KPN beschikbaar komen op het al ruim 4 jaar bestaande glasvezelnetwerk van Giessenlandennet in de gemeente Molenlanden.

Wie kan me duidelijk maken wanneer ik van KPN als aanbieder via glasvezel gebruik kan gaan maken?

Tot op heden lijkt het nog niet mogelijk te zijn . . . . .

 

Groet,

 

Peter.

 

Admin: samengevoegd met je al bestaande topic

Reputatie 7
Badge +24

Heb je daar een foto of linkje van? Want ik woon ook in Molenlanden 😉

Misschien weet @Ward_ hier meer van?

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Peter1206. Van harte welkom hier. Leuk dat je geïnteresseerd bent in glasvezel via KPN. :slight_smile:  Ik durf zo snel geen uitspraken te doen over de beschikbaarheid daarvan in jouw postcodegebied. Heb je al eens op de website van KPN NetwerkNL gekeken? Als je je adres daar invult, zie je of er glasvezel beschikbaar is/komt voor jouw woning. Is dit niet aan de orde? Dan kun je je ook inschrijven voor de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL om updates te ontvangen.

Het netwerk is sinds 22 mei j.l. overgenomen door KPN (KPN NetwerkNL).

Over ongeveer 4 tot 6 maanden is de koppeling met het hoofdnet van KPN voltooid en zal het mogelijk zijn een abonnement te nemen op KPN de Provider.

Zo moeilijk is deze info niet te vinden:

giessenlandennet.nl onder nieuws:

https://giessenlandennet.nl/netwerk-giessenlanddennet-in-handen-kpn/

Vriendelijk dank voor de beide reacties!

Ik zal nog een poosje geduld moeten hebben (niet een van mijn sterkste kanten . . .)

 

Groet,

 

Peter.

Reputatie 6
Badge +9

@PeterG, bedankt voor je waardevolle aanvulling! :slight_smile: En fijn dat het zo duidelijk is, @Peter1206. Wachten dan maar (voor nu). Goede uitdaging, zo te horen. :wink:  Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Reputatie 7
Badge +10

Vriendelijk dank voor de beide reacties!

Ik zal nog een poosje geduld moeten hebben (niet een van mijn sterkste kanten . . .)

 

Groet,

 

Peter.

 

De reden dat het nog even duurt is dat dit alleen nog maar de overname was. Nu moet KPN zorgen dat er in de PoP's van dit netwerk KPN apparatuur komt te hangen en dat er een backbone verbinding van KPN naar 1 of enkele PoP's wordt gelegd. Die verbinding moet komen vanaf het wijdvertakte KPN netwerk maar er moet toch altijd nog een stuk gegraven worden.

De afdeling die zich daarmee bezig houdt doet dat ook voor alle andere projecten in Nederland en dat zijn er momenteel heel veel. Dus het gaat wat tijd in beslag nemen helaas.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Ik woon dus in de andere helft van Molenlanden, daar waar nog geen glasvezel ligt. Ze zijn al her en bezig om hier ook glasvezel te krijgen, en dat lijkt nu door te gaan. Maar geen KPN beschikbaar geloof ik...

Reputatie 7
Badge +24

Toch wel. Digitale stad gaat het aanleggen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb me toendertijd overigens aangemeld bij het project en gekozen voor Solcon. Omdat KPN dus niet niet beschikbaar was. Ik neem eigenlijk wel aan dat ik straks alsnog voor KPN kan kiezen.

Reputatie 6
Badge +9

Volgens mij zijn dat in ieder geval positieve geluiden, @Nick83. Ik zou KPN NetwerkNL de komende tijd goed in de gaten houden. :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb me toendertijd overigens aangemeld bij het project en gekozen voor Solcon. Omdat KPN dus niet niet beschikbaar was. Ik neem eigenlijk wel aan dat ik straks alsnog voor KPN kan kiezen.

Ok ... post gekregen:

Daarover moet ik nog eens flink aan de bel trekken zeker?

Badge +19

Hier wordt je niet blij van??

Reputatie 7
Badge +24

Hier wordt je niet blij van??

Ik zou liever bij KPN blijven. Dat kon toen (2018) niet, alleen solcon was beschikbaar. Nu is het project ... samen gegaan / over genomen door digitale stad. Hierop is KPN wel beschikbaar. Ik zou nu dus graag alsnog bij KPN willen blijven.

Aangezien solcon en KPN geen concurrenten van elkaar zijn, zou dat toch niet zo moeilijk moeten zijn.

Badge +19

Snap ik. Ik hoop dat je, als het toch Solcon wordt,  hier aktief blijft. Af en toe heb Ik je hulp nodig he.

Reputatie 7
Badge +30

Hmmm, ik zou inderdaad denken dat het dan wel mogelijk moet zijn om bij KPN te blijven in plaats van over te gaan, @Nick83 . Neem voor de zekerheid zelf contact op met het mailadres uit de brief. Dat lijkt me, gezien ze zelf ook aangeven dat Solcon eind deze maand al een orderbevestiging gaat sturen, de kortste klap. Als ik op KPN NetwerkNL kijk zie ik voor jouw adres namelijk niets. En bij ons intern vind ik ook niets. Misschien dat @Ward_ hier iets over weet.

Reputatie 7
Badge +10

@Nick83 DM je adres even, dan kijk ik wat er speelt.

 

@Erik_ Adressen in elk project, ook een project van Digitale Stad die via ons lopen, zijn pas zichtbaar op het moment dat ze worden vrijgegeven. Dat is dus nu nog niet. 

Reputatie 7
Badge +10

Aanvulling: voor Nick83 zal straks ook KPN beschikbaar zijn. Alleen gaat dit vooral over de eventuele verplichtingen die zijn aangegaan met Solcon in 2018 en of KPN in staat die verplichting weg te wuiven omdat Nick toch graag bij KPN wil blijven op glasvezel straks

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het nakijken, Ward! @Nick83, dan zul je met Solcon in overleg moeten of je er bij hen nog onderuit kan..

Reputatie 7
Badge +24

23 december kreeg ik een order bevestiging van Solcon met daarin deze teksten:

Na 14 dagen zou ik er dus aan vast zitten. En er is nog geen schop de grond in. Kan maart of april worden voordat ze beginnen. Wie weet nog later. Kan wel kerst volgend jaar worden voordat ik internet via glasvezel heb 😄

Ik heb gisteren middag geannuleerd. En inmiddels ook een bevestiging van annuleren gekregen.

Reputatie 7
Badge +24

Op de website van Digitale Stad staat gewoon in klaar heldere taal dat iedereen een aansluiting krijgt, met zelfs vetgedruk het woord "gratis". Dus dat lijkt me heel duidelijk. 

https://www.digitale-stad.nl/regio/molenlanden/

Reputatie 7
Badge +30

Nice, dat zijn goede berichten! Nog even afwachten dus tot de daadwerkelijke uitvoering, maar dan weet je in ieder geval dat het eraan komt :)