Vraag

Glasvezelinstallatie na 3 jaar nog altijd drama

  • 30 August 2022
  • 40 reacties
  • 674 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@AC H, ik snap het, je wilt graag zo snel mogelijk de diensten. Ik heb nogmaals aan de Back Office doorgeven dat je nog niets gehoord hebt. Dan kunnen ze daar mee aan de slag. 

Reputatie 5
Badge +1

Na drie jaar wachten met de nodige frustraties en ergenissen zou ik het met de kpn “gehad” hebben. Ze houden je mooi met allerhande argumenten aan het lijntje en maken je blij met de bekende dooie mus om hun eigen tekortkomingen mooi te verbergen.

Zoek een andere provider die glasvezel aanbiedt of laat dat met kpn-glasvezel. Ik zou het in ieder geval wel weten…….. Dááág kpn het ga je goed………………….

Reputatie 7
Badge +7

die drie jaar sloeg niet op de TS, beetje onduidelojk allemaal

Reputatie 7
Badge +11

Na drie jaar wachten met de nodige frustraties en ergenissen zou ik het met de kpn “gehad” hebben. Ze houden je mooi met allerhande argumenten aan het lijntje en maken je blij met de bekende dooie mus om hun eigen tekortkomingen mooi te verbergen.

Zoek een andere provider die glasvezel aanbiedt of laat dat met kpn-glasvezel. Ik zou het in ieder geval wel weten…….. Dááág kpn het ga je goed………………….

Ieder andere provider behalve Ziggo zal op de glasvezel van KPN leveren tenzij er nog een andere glasvezel ligt. Die gaan allemaal tegen hetzelfde lopen als waar KPN als dienstenleverancier tegenaan loopt. De netwerkbeheerder heeft de administratie nog niet klaar en dat is nou net het euvel. Werkt met stroom volgens hetzelfde principe, ik kan wel proberen om bij Vattenfall of Eneco een contract af te sluiten maar zolang zij van Liander te horen krijgen dat er nog geen aansluiting is kunnen ze niets.

Reputatie 5
Badge +1

Na drie jaar wachten met de nodige frustraties en ergenissen zou ik het met de kpn “gehad” hebben. Ze houden je mooi met allerhande argumenten aan het lijntje en maken je blij met de bekende dooie mus om hun eigen tekortkomingen mooi te verbergen.

Zoek een andere provider die glasvezel aanbiedt of laat dat met kpn-glasvezel. Ik zou het in ieder geval wel weten…….. Dááág kpn het ga je goed………………….

Ieder andere provider behalve Ziggo zal op de glasvezel van KPN leveren tenzij er nog een andere glasvezel ligt. Die gaan allemaal tegen hetzelfde lopen als waar KPN als dienstenleverancier tegenaan loopt. De netwerkbeheerder heeft de administratie nog niet klaar en dat is nou net het euvel. Werkt met stroom volgens hetzelfde principe, ik kan wel proberen om bij Vattenfall of Eneco een contract af te sluiten maar zolang zij van Liander te horen krijgen dat er nog geen aansluiting is kunnen ze niets.

> maar zolang zij van Liander te horen krijgen dat er nog geen aansluiting is kunnen ze niets.

Klinkklare onzin dat er geen glasvezelaansluiting is. Dat is dus iedere keer hèt argument. Bij de vriend hebben ze in december 2021 de glasvezel in de meterkast geplaatst en toen die in eind maart 2022 dan maar besloot om van die glasvezel gebruik te willen maken en daarom speciaal een kpn abonnement nam, kwam de kpn er achter dat er geen glasvezelaansluiting in de meterkast "zou” zitten en hem dus maar een adsl-verbinding in de maag gesplitst. Hij had daar nooit “accoord” mee moeten gaan en was in de veronderstelling dat dit “tijdelijk” zou zijn. Kpnnetwerk heeft zijn werk gedaan en de gereedmelding al in december 2021 gedaan en nog steeds niet heeft de kpn dit verwerkt in hun administratie en dus moet een klant maar even met een foto "bewijzen” dat er een glasvezelaansluiting in huis zit. Dat is de zaken handig omdraaien door de bewijslast bij de klant neer te leggen. Het hele appartementen complex heeft glasvezel in de meterkast zitten. Dat wordt “bevestigd” door de postcode check van kpnnetwerk cq glaspoort. De vriend is er achter gekomen dat een bewoner al vanaf die gereedmelding (dec. 2021) al glasvezel van de kpn heeft……..

Nu weet ik dat AC H nog niet daadwerkelijk glasvezel in huis heeft liggen. Maar dat maakt dan bij de kpn niets uit. Ook wanneer die er wel is, ontkend de kpn dat er glasvezel in huis geplaatst is………...

Reputatie 7
Badge +11

> maar zolang zij van Liander te horen krijgen dat er nog geen aansluiting is kunnen ze niets.

Klinkklare onzin dat er geen glasvezelaansluiting is. Dat is dus iedere keer hèt argument. 

Nogmaals zoals ik het al zei: als een provider van KPN Netwerk te horen krijgt dat er geen aansluitpunt aanwezig is dan kan geen enkele provider leveren. Hier ligt het dus echt aan de administratie van KPN Netwerk zoals ik het begrijp door de berichten die hier geplaatst zijn.

 

Bij de vriend hebben ze in december 2021 de glasvezel in de meterkast geplaatst en toen die in eind maart 2022 dan maar besloot om van die glasvezel gebruik te willen maken en daarom speciaal een kpn abonnement nam, kwam de kpn er achter dat er geen glasvezelaansluiting in de meterkast "zou” zitten en hem dus maar een adsl-verbinding in de maag gesplitst. Hij had daar nooit “accoord” mee moeten gaan en was in de veronderstelling dat dit “tijdelijk” zou zijn. Kpnnetwerk heeft zijn werk gedaan en de gereedmelding al in december 2021 gedaan en nog steeds niet heeft de kpn dit verwerkt in hun administratie en dus moet een klant maar even met een foto "bewijzen” dat er een glasvezelaansluiting in huis zit. Dat is de zaken handig omdraaien door de bewijslast bij de klant neer te leggen. Het hele appartementen complex heeft glasvezel in de meterkast zitten. Dat wordt “bevestigd” door de postcode check van kpnnetwerk cq glaspoort. De vriend is er achter gekomen dat een bewoner al vanaf die gereedmelding (dec. 2021) al glasvezel van de kpn heeft……..

Mag ik je vragen om deze casus er niet steeds weer bij te halen? Het is een compleet andere casus dan wat hier gaande is en dus niet eens in de verste verte relevant. Verder gaan er wel eens dingen mis; er worden wekelijks 10.000 adressen aangesloten op glasvezel. Je zou het niet denken maar dat gebeurd door mensen en weet je wat mensen doen? Die maken wel eens fouten. Je kan deze casus er maar steeds bij blijven halen maar daar bereik je niets mee behalve dat je er irritaties mee opwekt bij anderen (zoals bij mij). Vooral; wat denk je zelf te bereiken door deze casus steeds weer te posten? Wil je gewoon dit topic kapen of heeft het een ander doel? Zeg het maar..

 

Nu weet ik dat AC H nog niet daadwerkelijk glasvezel in huis heeft liggen. Maar dat maakt dan bij de kpn niets uit. Ook wanneer die er wel is, ontkend de kpn dat er glasvezel in huis geplaatst is………...

 Dan heb je niet goed gelezen, AC H heeft juist al een FTU met NT (waar zelfs licht op staat) in huis. 😉

 

 

Ik ga mezelf herhalen in iets wat ik al meermaals aan je aangegeven heb: lees een topic rustig door, verwerk de informatie die er geplaatst is en plaats dán een reactie en houd die reactie ook relevant. Je reageert vervolgens op enkele uit context getrokken zinnen en laat de rest achterwege waar vaak juist de informatie gegeven wordt die je zelf vraagt. Het blijft me verbazen dat ik dit steeds weer, keer op keer, moet vragen. In al je topics wordt er half gelezen en gelijk boos gereageerd met vragen die een of twee berichten eerder zijn beantwoord en uitgelegd. Ik krijg het gevoel dat je boos bent op KPN en dat er iets hoog zit. Which is fine maar op deze manier bereik je er echt helemaal niets mee. Ik wil hier absoluut geen discussie van maken maar ik wilde dit wel, nogmaals, even kwijt.

Reputatie 5
Badge +1

> maar zolang zij van Liander te horen krijgen dat er nog geen aansluiting is kunnen ze niets.

Klinkklare onzin dat er geen glasvezelaansluiting is. Dat is dus iedere keer hèt argument. 

Nogmaals zoals ik het al zei: als een provider van KPN Netwerk te horen krijgt dat er geen aansluitpunt aanwezig is dan kan geen enkele provider leveren. Hier ligt het dus echt aan de administratie van KPN Netwerk zoals ik het begrijp door de berichten die hier geplaatst zijn.

 

Bij de vriend hebben ze in december 2021 de glasvezel in de meterkast geplaatst en toen die in eind maart 2022 dan maar besloot om van die glasvezel gebruik te willen maken en daarom speciaal een kpn abonnement nam, kwam de kpn er achter dat er geen glasvezelaansluiting in de meterkast "zou” zitten en hem dus maar een adsl-verbinding in de maag gesplitst. Hij had daar nooit “accoord” mee moeten gaan en was in de veronderstelling dat dit “tijdelijk” zou zijn. Kpnnetwerk heeft zijn werk gedaan en de gereedmelding al in december 2021 gedaan en nog steeds niet heeft de kpn dit verwerkt in hun administratie en dus moet een klant maar even met een foto "bewijzen” dat er een glasvezelaansluiting in huis zit. Dat is de zaken handig omdraaien door de bewijslast bij de klant neer te leggen. Het hele appartementen complex heeft glasvezel in de meterkast zitten. Dat wordt “bevestigd” door de postcode check van kpnnetwerk cq glaspoort. De vriend is er achter gekomen dat een bewoner al vanaf die gereedmelding (dec. 2021) al glasvezel van de kpn heeft……..

Mag ik je vragen om deze casus er niet steeds weer bij te halen? Het is een compleet andere casus dan wat hier gaande is en dus niet eens in de verste verte relevant. Verder gaan er wel eens dingen mis; er worden wekelijks 10.000 adressen aangesloten op glasvezel. Je zou het niet denken maar dat gebeurd door mensen en weet je wat mensen doen? Die maken wel eens fouten. Je kan deze casus er maar steeds bij blijven halen maar daar bereik je niets mee behalve dat je er irritaties mee opwekt bij anderen (zoals bij mij). Vooral; wat denk je zelf te bereiken door deze casus steeds weer te posten? Wil je gewoon dit topic kapen of heeft het een ander doel? Zeg het maar..

 

Nu weet ik dat AC H nog niet daadwerkelijk glasvezel in huis heeft liggen. Maar dat maakt dan bij de kpn niets uit. Ook wanneer die er wel is, ontkend de kpn dat er glasvezel in huis geplaatst is………...

 Dan heb je niet goed gelezen, AC H heeft juist al een FTU met NT (waar zelfs licht op staat) in huis. 😉

 

 

Ik ga mezelf herhalen in iets wat ik al meermaals aan je aangegeven heb: lees een topic rustig door, verwerk de informatie die er geplaatst is en plaats dán een reactie en houd die reactie ook relevant. Je reageert vervolgens op enkele uit context getrokken zinnen en laat de rest achterwege waar vaak juist de informatie gegeven wordt die je zelf vraagt. Het blijft me verbazen dat ik dit steeds weer, keer op keer, moet vragen. In al je topics wordt er half gelezen en gelijk boos gereageerd met vragen die een of twee berichten eerder zijn beantwoord en uitgelegd. Ik krijg het gevoel dat je boos bent op KPN en dat er iets hoog zit. Which is fine maar op deze manier bereik je er echt helemaal niets mee. Ik wil hier absoluut geen discussie van maken maar ik wilde dit wel, nogmaals, even kwijt.


> wekelijks 10.000 adressen aangesloten op glasvezel.

Dat is mooi en als jij bij mensen komt waar je succesvol glasvezel hebt bij aangesloten heb je tevreden  mensen.

Maar je komt maar bij “enkele” mensen die ontevreden zijn en ik zou wel eens willen weten hoeveel ontevreden mensen er onder die 10.000 adressen zouden zitten. Ik denk dat dit een puntje van de beroemde ijsberg is, omdat maar erg weinig mensen van het bestaan afweten van dit forum en dus niet hun ontevredenheid kunnen uiten.

Ik krijg van jou het onzin argument dat ik een heleboel dingen uit de context haal, maar dat is zoals het onzin argument van ook er worden fouten gemaakt, iedere keer een herhaling van tactische schaakzetten.

Natuurlijk en daar heb ik echt geen problemen mee dat er “fouten” worden gemaakt. Maar ze zijn bij de kpn of wat voor verantwoordelijk bedrijf dan ook niet meer in staat om die fouten op te lossen en laten klanten gewoon in de kou staan of sturen die ze van het kastje naar de muur of het donkere buitenbos in of met een kluitje het riet in. Doorhalen wat niet van toepassing is!

Reputatie 1

De aannemer is op de hoogte gesteld. Ik hoop echt dat deze snel reageert, want ik snap heel goed dat je baalt dat het zo lang moet duren. 

Goedenavond Bart, je raad het al maar helaas. Ik begrijp niet dat er niemand binnen jullie bedrijf deze aannemer aan het werk kan krijgen of werkt deze heimelijk voor de concurrent? Je kan toch niet ontkennen dat dit de normale gang van zaken is. Hoe krijgen we deze zaak aan het rollen? Dat is toch niet te veel gevraagd?

Reputatie 7
Badge +12

Uiteraard is dit absoluut niet de normale gang van zaken en verdient dit niet de schoonheidsprijs.

Even out of the box meedenkend, is het niet mogelijk om zelf te achterhalen wie de aannemer was? Mogelijk weet de verhuurder/projectleider van je nieuwbouwwoningen wie dit was en valt er op die manier contact te zoeken. - uiteraard is ook dat niet de normale gang van zaken en zou dat niet moeten...

Reputatie 1

Uiteraard is dit absoluut niet de normale gang van zaken en verdient dit niet de schoonheidsprijs.

Even out of the box meedenkend, is het niet mogelijk om zelf te achterhalen wie de aannemer was? Mogelijk weet de verhuurder/projectleider van je nieuwbouwwoningen wie dit was en valt er op die manier contact te zoeken. - uiteraard is ook dat niet de normale gang van zaken en zou dat niet moeten...

Beste Hussel, bedankt voor het meedenken. Ik ben ook al aan het corresponderen met KPN-nieuwbouw via de mail en van deze afdeling mag je toch verwachten dat zei weten als ik meerdere keren als antwoord terug krijgt "Wij hebben nog geen antwoord ontvangen vanuit de aannemer en hebben hem verzocht ons zo spoedig mogelijk van informatie te voorzien" om welke aannemer het betreft? Waarom pakt deze afdeling niet de telefoon voor opheldering maar wachten we stompzinnig op antwoord via de mail die we niet krijgen of is deze aannemer ook verantwoordelijk voor de aanleg van de telefoonlijn want dan kan je lang wachten. Ik vindt het raar dat er niemand bij machte is om deze simpele klacht/vraag af te handelen of wilt KPN er geen nieuwe klant bij?

Reputatie 7
Badge +20

Dit is ook niet zoals het zou moeten. Hoop dan ook nu dat de aannemer snel reageert. Binnen mijn macht doe ik alles wat ik kan door het steeds te melden. 

Reputatie 1

Ja ja, alsof ik het tegen een stelletje ..... hebt zeg ongelofelijk. Krijg ik weer het volgende te horen:

Het feit dat u een glasvezelkabel in uw woning heeft zegt niets over de status van het netwerk op zich. het netwerk wordt niet in chronologische volgorde aangelegd.
Uit de technische analyse van onze kant zien wij dat er nog werkzaamheden benodigd zijn op het netwerk om uw glasvezel op te kunnen leveren. De vraag is bij de aannemer uitgezet welke werkzaamheden er nog benodigd zijn en wanneer deze in de planning staan. Zodra wij daar een antwoord op hebben informeren wij u verder.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Karin 

Nogmaals, ik heb alles al. De buren hebben al werkende glasvezelaansluiting. Monteurs zijn al langsgeweest en medegedeeld "u heeft nu glasvezel" maar hebben dit waarschijnlijk niet goed doorgegeven. 

Reputatie 1

Maandag ga ik mijn nog niet hebbende abonnement opzeggen want ik ben er nu helemaal klaar mee. KPN wilt blijkbaar geen nieuwe klanten. Waarom nu niet direct opzeggen? Omdat ik 15 minuten in de hold wordt gezet en daar heb ik het geduld nu niet voor, jeetje zeg! Ik vraag toch helemaal niet zo veel? Stuur iemand langs ipv staren in het systeem wat niet up to date is!!

Reputatie 7
Badge +20

Wat een gebeuren zeg. Ik heb dit weer doorgegeven. Meer kan ik er niet van maken. :( Kan mij niet voorstellen ook dat de buren op een andere wijkkast zit dan jij, maar het zou kunnen.

Ik hoop in ieder geval op nog een oplossing. Maar je geeft aan daar geen zin meer in te hebben. 

Ach lijkt wel

standaard te zijn bij mijn vrouw in de winkel bijna zelfde verhaal gewoon drama.

10 x gebeld van het kastje naar de muur en nul oplossingen .

en of het niet erger kon vandaag heeft ziggo alles uitgezet .

Zijn pas 10 maanden bezig dus valt mee pfff.

nee kpn een dikke onvoldoende.