Beantwoord

Glasvezelkabel losgetrokken in mijn wijkkast

  • 23 April 2024
  • 2 reacties
  • 62 keer bekeken

Tot 2x toe mijn aansluiting in de wijkkast losgetrokken, door kpn, met grof geweld begreep ik van de monteur. Ik heb een odido abonnement maar de kast wordt beheerd door kpn. Weet iemand hoe dit kan? Is dit rancune van een kpn monteur? 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 23 April 2024, 22:50

Bekijk origineel

2 reacties

Als klant van Odido moet je dat bij Odido melden @Karel Pieper Dit KPN forum kan helaas niets voor je betekenen.

Reputatie 7
Badge +12

Het verwijderen van een vezel kost letterlijk minder kracht dan het verwijderen van een rj45 stekker. Als het grof geweld was dan zou het niet zomaar te maken zijn want dan verniel je de poort in de kast.

Zeer waarschijnlijk is dit een administratieve fout en is de plek in de kast welke naar jouw huis gaat administratief misschien van een ander huis. Als dat andere huis dan internet aanvraagt krijgt een monteur de opdracht om het internet van iemand anders uw kant op te sturen. En jouw modem kan daar niet mee overweg. Als dat gebeurt meld jij een storing, wordt het opgelost maar degene die internet heeft aangevraagd meld ook een storing en dan wordt jouw nieuwe kabel weer verwijderd. Helaas is dat de praktijk en moet een oplettende monteur even zien dat het verkeerd zit en deze fout doorgeven zodat het rechts getrokken kan worden. Een kruising noemen we bovenstaande bij KPN. 

Rancune van een monteur kan in theorie maar zou waanzinnig dom zijn, elke keer dat we een kast openen wordt dit bijgehouden en als er storingen worden veroorzaakt terwijl iemand zonder werkopdracht in een kast zit is dat natuurlijk verdacht en dan riskeert deze persoon zijn baan en inkomen om jou te treiteren. Die kans lijkt me dus minimaal.

Reageer