Vraag

glasvezelkastje ethernet lampje knippert oranje

  • 16 September 2021
  • 3 reacties
  • 2776 keer bekeken

Hallo,

Ik heb voor mijn abo van 500 mbps een verbinding van 80 mbps sinds ik een nieuwe router heb (box 12)

Mijn ethernetlampje van het glasvezelkastje knippert oranje, volgens mij wil dat zeggen dat de kaart in de centrale maar 100 mbs is en dat moet volgens mij 1000 mbs zijn

Ā 

ik heb contact gehad met de Kpn en ze zeggen dat de snelheid volgens de meting wat binnen komt 500 mbps isĀ 

maar de speedtest op de pc en wifi geeft 80 mbps aan

wat kan ik doen ?

gr Rob


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Heb je via de pc bekabelt gemeten of alleen via de WiFi?

Via WiFi zal de uitslag nooit 500Mb zijn, zeker niet als je wat verder weg van de router zit, dan is de snelheid via WiFi nog altijd afhankelijk van welke WiFi adapter er in de pc zit.

Reputatie 3
Badge +1

Ā 

Hallo en welkom,

Als het ethernet lampje oranje brand, kan ook de kabel tussen het glasvezelkastje en het modem niet goed zijn. (een cat 5 kabel of een adertje maakt niet goed contact).

Ā Probeer eens een andere kabel hiertussen te doen. De kabel moet minstens cat 5e zijn, maar cat 6 is het beste.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @RnotĀ Welkom hier op het KPN Forum! Heb je al naar de opmerkingen van Doornekamp en Dennis kunnen kijken? We zijn benieuwd naar je antwoorden!Ā 

Ā