Vraag

Glasvezelkastje verbinden met KPN Box 12

  • 30 October 2020
  • 27 reacties
  • 17351 keer bekeken

Beste lezer,

In onze straat is een tijd geleden glasvezel aangelegd en een paar weken terug is er iemand van KPN langs geweest. Hij heeft de oranje kabel onder de grond door naar onze meterkast getrokken en daar een glasvezelkastje geplaatst.

Via de site van KPN kwam ik een bericht tegen dat ze onze verbinding gratis konden overzetten op het glasvezelnetwerk. Dit heb ik gedaan, waarna ik afgelopen week een nieuw modem kreeg: de KPN Box 12. Dat was nodig voor de nieuwe verbinding, stond in de mail van KPN. Ik wilde eens kijken of ik het modem zelf kon aansluiten, maar in het instructieboekje wat in de doos zat stond dat er een rode kabel van het glasvezelkastje naar het modem moest. Die zat echter niet in de doos, dus heb ik contact met KPN opgenomen en die zouden er een versturen.

 

Mijn vraag is: kan ik (als ik de rode kabel heb) zelf alles gaan aansluiten? Of moet ik hier een afspraak voor maken met een monteur? Ik heb er zelf namelijk niet heel veel verstand van en heb ook geen idee of ik naast de rode kabel nog andere dingen nodig heb om alles aan te sluiten!

 

Alvast bedankt!

 

Groet,

Tim Dekkers


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

dat is vreemd als je echt het zelfde ssid (wifi naam) gebruikt heb je geen 2 netwerken

als de experia wifis

dan moet je in de wifi apparaten een wifi naam zien

 

 

probeer dit eens

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm

geen idee of het werkt ik gebruik zelf geen experiabox