Beantwoord

Glasvezelpunt is geinstalleerd, hoe verder?

  • 13 January 2021
  • 3 reacties
  • 4032 keer bekeken

Sinds vandaag is er eem monteur gekomen om een aansluitpunt te maken. In de meterkast hangt nu een klein wit kastje met een oranje/rode kabel die naar beneden leidt.

 

Verder heb ik ook mijn kpn pakket binnen (router etc). Kan ik deze nu zelf aansluiten? De aansluiting komt mij niet bekend voor (zie foto).

 Komt hier nog wat tussen of zit niet goed te kijken?

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 January 2021, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Timovs , dit is slechts een beschermdoosje voor de eigenlijke glasvezel.

Als je je om laat zetten naar glas komt er een monteur een glasvezelmodem installeren die hij/zij zelf meeneemt. Er komt dan een LAN-kabel tussen de nieuwe glaskast en je modem die dan een router wordt.

Hier kan en mag je dus zelf niets van aansluiten.

Zo te zien heb je ook dat blauwe klepje opengemaakt, gewoon weer dicht drukken.

 

Bedankt voor je antwoord Jan! Ik heb er verder nog niets mee gedaan omdat ik het er al vreemd uit vond zien (het blauwe klepje stond overigens al open). 

Ik vind het wel appart dat er niet gecommuniceerd staat hoe de installatieprocedure in z'n werk gaat (eerst glasvezelpunt met plaatshouder, daarna pas een echte modem).

Verder kreeg ik per SMS bericht dat de internet verbinding actief is en dat ik nu mijn pakket kon aansluiten. Ik neem aan dat abonnement vandaag is ingegaan, maar dat ik er pas gebruik van kan maken wanneer een monteur langskomt (in een week ofzo?). Dien ik zelf een afspraak te maken met een monteur, of wordt er vanzelf contact opgenomen? 

 

Een beetje onduidelijk allemaal. :P

Hallo @Timovs , ik zou even bellen met 0800 0402.

Meesstal krijg je een SMS als je pakket actief is.

Als je ook een IS/RA-punt in de meterkast hebt zitten, kun je je modem daar al vast op aansluiten vanaf de activatiedatum.

Succes.