Beantwoord

Gratis 2x sneller internet

  • 14 October 2019
  • 6 reacties
  • 1266 keer bekeken

Reputatie 1
Beste,

Op 25 september jl kregen wij een email in ons kpn-postvak met de tekst:

"Gratis 2x sneller internet?"
Wil je hiervan profiteren? Klik dan hieronder op 'Ja, ik wil gratis 2x sneller internet'.

Nadat onze monteur is langsgeweest kun je genieten van stabieler internet dat 2x zo snel is.
De verbetering is gratis. Je abonnement en maandbedrag blijven hetzelfde."

Het leek een leuke geste daar ik al meer dan 25 jaar bij kpn zit (toen je nog de telefoonlijn bezet hield voor je BBS voor wie dat nog kent...)
In eerste instantie ging er iets fout bij de planning (iets met 2020 ipv 2019) dus vrijdag halve dag verlof kwijt, maar dit werd netjes en snel opgelost; monteur kon maandag-ochtend komen.
Zover geen probleem wat mij betreft, maar toch weer een halve dag verlof die ik liever ergens aan mijn zoontje had besteed...

Goed, de monteur arriveert keurig rond klok van 10:00 uur, maakt een aanpassing in de wijkkast (die 6 huizen verderop bij ons in de straat staat) en komt binnen de pair-bonding installatie/aanpassing afmaken.
Bij het testen blijkt echter dat de snelheid niet verder omhoog wil dan zo'n 120 terwijl het modem en de kpn-website toch echt aangeven dat 200 haalbaar is.
Na wat bellen (in eerste instantie door de monteur) wordt er door de dame van de klantenservice beweerd dat de 2x actie niet zou gelden bij abonnementen vanaf 100... U heeft 100 Mbs dus U blijft op 100 Mbs...

Erhm, U zegt? Wacht even... Dat staat hier nergens... Er staat hier gewoon (monteur leest mee op mijn telefoon) in de email dat ik 2x sneller ga internetten nadat de monteur is geweest.

Nee meneer, U krijgt een 2x snellere verbinding, niet 2x sneller internet, dan moet U 5 euro in de maand extra betalen. In de voorwaarden van kpn staat dat die 2x sneller internet niet geldt voor abonnementen van 100 Mbs...

Nogmaals, dat staat hier nergens... En ook niet dat er voorwaarden gelden voor de abonnementen van 100 Mbs. Er staat letterlijk: 2x sneller internet... Niet U krijgt een 2x snellere verbinding en U moet 5 euro per maand bijbetalen omdat U betaald voor een abonnement heeft van 100 Mbs...

Oftewel de email is misleidend oftewel de dame van de klantenservice wil graag ons abonnement aanpassen maar wat er in de email staat strookt in ieder geval niet met het resultaat...
Het kost alles bij elkaar een dag verlof, die ik er zeker voor over zou hebben gehad als onze internet inderdaad 2x sneller was geweest... Maar nu lijkt het gewoon een voor kpn wenselijke infra aanpassing die iets mogelijk maakt waar wij dus alsnog gewoon voor moeten betalen... En dat is absoluut dus niet wat de email doet voorkomen...
icon

Beste antwoord door YoInTy 25 October 2019, 19:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
De communicatie klopt idd helemaal niets van als ik dat zo leest. Technisch klopt het wel: als u een "tot 100 mb" abonement hebt, moet u niet verwachten dat u gratis en voor niets opeens 200 gaat krijgen.
Reputatie 1
Nick, dat TOT verhaal klopt op zich wel ware het niet dat volgens KPN zelf op mijn locatie technisch 200 mogelijk is en de max gemeten vandaag zelfs 222 was op het modem... (meting KPN monteur die er dus vandaag was voor die aanpassing).
Reputatie 6
Badge +8
De communicatie is zeker niet helder.
Maar aan de andere kant: voor de aanpassing betaalde je dus voor een (tot) 100 Mb verbinding terwijl je die 100 Mb in de praktijk waarschijnlijk helemaal niet haalde. Nu haal je dus in ieder geval met gemak de snelheid waar je voor betaald
Reputatie 1
Hsd, die 100 haalde ik in de praktijk dus soms wel... gemiddelde waardes van 90/95 (dat vind ik dicht genoeg aan de 100) en op het display tijdens testen ook regelmatig 100 te zien in beeld... Meting van de monteur bij mij in de meterkast gaf zelfs 66040/222091 kbps... Het kan dus technisch gezien...

Hoi @YoInTy . Jammer dat het zo loopt.

Ik betreur dat de communicatie ontoereikend is. Mijn vermoeden is dat deze brief voor een hoop andere buurtbewoners wél opging (als ze bijvoorbeeld wat verder van de wijkcentrale zitten) . Dat neemt natuurlijk niet weg dat het verwarrend is en teleurstelling in hand werkt.  Het potentieel van je verbinding is wel vergroot. Dat is mooi meegenomen, lijkt me. Ik vrees dat die brief te ‘generiek’ is opgesteld. Excuus. 

 

 

Reputatie 1

Afgelopen woensdag en vandaag gebeld door een medewerker van KPN. Vandaag het verhaal nogmaals doorgesproken (aan de hand van deze forum post).

KPN geeft aan ISO 9001 te zijn wat voor mij simpelweg betekent dat je “zeg wat je doet, doe wat je zegt, bewijs het...”

Wat mij betreft is met het contact van vandaag de zaak afgedaan met dien verstande dat ik hoop dat de afdeling communicatie er in de toekomst iets mee doet…

 

ps: de medewerker vandaag, Daniel, heeft zich duidelijk in mijn schoenen verplaatst; een erg prettig gesprek… en de bos bloemen die hij me wilde sturen mogen op zijn eigen bureau..!