Beantwoord

Groene connector glasvezelaansluiting defect na stroomstoring en kan alleen opgestuurd worden

  • 17 April 2024
  • 21 reacties
  • 207 keer bekeken

Badge

Vandaag een grote stroomstoring in de wijk, 34 woningen zijn getroffen door de plotselinge uitval. Na herstel kwam mijn modem  niet op. Na enkele pogingen werd mij verteld dat de fragile groene connector in het glasvezelkastje kapot was. Een nieuwe zal worden opgestuurd; wellicht morgen maar anders overmorgen bezorgd. Afhalen in een KPN winkel was niet mogelijk. Post NL is of gaat over op 2-daagse bezorging en is sowieso redelijk onbetrouwbaar met bezorging in het algemeen de laatste jaren. Geen tv en geen internet . . .het behoort tot de groep nuts voorzieningen wat mij betreft en zorgt ervoor dat mijn deels smart home thans redelijk vleugellam is. Kan de levering van dit tere item niet anders geregeld worden? Nogmaals, ik had met liefde het item omgeruild in een KPN winkel.

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 18 April 2024, 14:10

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Vandaag een grote stroomstoring in de wijk, 34 woningen zijn getroffen door de plotselinge uitval. Na herstel kwam mijn modem  niet op. Na enkele pogingen werd mij verteld dat de fragile groene connector in het glasvezelkastje kapot was. 

Wie vertelde dat?

Badge

0800 0402

Dat is hier op het forum al meerdere keren besproken en (gelukkig) nu ook bekend bij de mensen aan de telefoon.

 ik had met liefde het item omgeruild in een KPN winkel.

Dat begrijp ik  helemaal.
Een aantal jaren terug heb ik wel eens een modem omgeruild bij een kpn winkel maar dat kan blijkbaar niet meer . . .

( wordt deze media converter al preventief gewisseld nu dit mankement bekend is )

Badge

Gelukkig wel een melding gehad van PostNL. Vanmiddag wordt het gebracht 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben wel benieuwd wat u gaat ontvangen. Gewoon een nieuw glasvezelkastje? Of een groen Dingetje? 

Badge

Nick, Ht groene dingetje wordt opgestuurd. Niet het gehele kastje. Heb jij ook al een groene connector vervangen?

Reputatie 7
Badge +24

Nick, Ht groene dingetje wordt opgestuurd. Niet het gehele kastje. Heb jij ook al een groene connector vervangen?

Nee. En ik heb er ook nog nooit van gehoord...

Reputatie 7
Badge +21

Nee. En ik heb er ook nog nooit van gehoord...

Ik ook niet en ik word nu erg nieuwsgierig naar dat groene dingetje  😅

Kan je een foto plaatsen @TonCoev ?

Reputatie 7
Badge +6

Ik ben ook benieuwd naar een foto van het groene dingetje.

Reputatie 7
Badge +21

Heb je soms zo’n glasvezelkastje @TonCoev ? Dat is de Genexis XGS-PON ONT. Daar is een serie van geweest waar de rode netwerkaansluiting defect raakt bij een stroomonderbreking. Dan wordt dat hele kastje vervangen.

 

Ik ben ook benieuwd naar een foto van het groene dingetje.

Ik ook 

 

Reputatie 7
Badge +12

De groene connector wordt niet vervangen maar uiteraard de zwarte ONT. Meneer of mevrouw is helaas foutief geïnformeerd door 0800-0402. Tenzij hij een fusielas apparaat van enkele duizenden euro's heeft zal hij de connector niet kunnen vervangen.

Reputatie 7
Badge +6

Waar blijft dat fotootje? 🤔

Badge

De eerder geplaatste foto is idd hetgeen nu in zijn geheel vervangen is. 

 

Admin: gegevens verborgen 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @TonCoev , zoals verwacht wordt dus het hele kastje vervangen. Poets in die foto de serienummers en barcode weg. Het PON SN. is de sleutel van jouw verbinding, die moet privé blijven.

Badge

Pff kan ik de dit verwijderen?

Reputatie 7
Badge +12

Maakt niet zo heel veel uit hoor, je hebt een foto gedeeld van de oude en deze serienummer is nu inactief. Jij hebt een nieuwe ontvangen.

Badge

Thanks dude 😀

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Ik_Combineer , ik kan dat alleen aannemen, dus voor de zekerheid houd ik me aan de forumregel: houd privégegevens geheim. 😊

Reputatie 7
Badge +12

HV 1.0 met productiedatum 2021-12 - Dat is de serie welke niet meer word uitgegeven en waar een productiefout in zat.

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie dat een moderator de gegevens op het etiket toch weggepoetst heeft 😉.

Reageer