Beantwoord

Haal de aangeboden 100mbit snelheid niet

  • 9 March 2022
  • 5 reacties
  • 122 keer bekeken

Heb een abb met 100Mbit. Nu test gedaan en ik haal maar 69 Mbit, bedraad. Il betaal voor 100 Mbit maar haal dus maar 69 Mbit

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 10 March 2022, 21:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Small-123 , welk merk en type modem heb je in bruikleen van KPN?

Heb je een glas= of een koperverbinding?

Indien glas, haal dan de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem een fabrieks-reset. Als alles dan goed werkt moet je minimaal 100/100Mbit/s kunnen halen, bekabeld gemeten.

Indien koper is de snelheid TOT 100Mbit/s, hoe dichter je bij de centrale woont, hoe groter de kans is dat je de 100Mbit/s haalt, bekabeld gemeten.

Het lijkt er op dat je een 50/5Mbit/s-abo hebt, want dan haal je in de praktijk de door jou genoemde snelheden.

Welke abo-snelheid staat er op je thuisfactuur?

 

 

Vorige week omgezet naar hussel met 100Mbit. Ik heb koperkabel en een Sagemcom.

Belde naar KPN om Viaplay te bestllen en hoorde toen dat mijn huidige abb niet geschikt is voor Viaplay en dst ik over moest naar Hussel. Ook hier dus meer voor betalen en van 80 Mbit  naar 100Mb en dan toch maar 69 Mbit halen

Hallo @Small-123 heb je ook al een mail of SMS gehad dat de 100Mbit/lijn is opgeleverd c.q. geactiveerd?

Je kunt Viaplay ook rechtstreeks bestellen bij Viaplay op je Smart-tv als je een redelijk moderne tv hebt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Als u op de homepage van KPN even net doen alsof u een nieuw abonnement afsluit, dan ziet u daar welke snelheid er haalbaar is op uw adres. Bijvoorbeeld:

Wat staat daar bij u?

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Small-123, welkom! Ik kan me voorstellen dat je daar graag meer duidelijkheid over wilt.

Je geeft aan een koperverbinding te hebben. Zoals @JanD aangeeft, heb je dan een TOT snelheid. Dat betekent dat je een snelheid tot maximaal 100 Mbit/s kunt halen. Welke snelheid je echt haalt, is afhankelijk van de afstand tussen jouw woning en de wijkverdeelkast. Hoe verder je hiervan af woont, hoe lager de snelheid.

Daarom is het goed om de tip van @Nick83 te volgen. Welke snelheid geeft onze website aan dat je kunt behalen?

Als hier een hogere snelheid staat dan jij nu haalt: geef jouw modem eens een reset.