Beantwoord

Heb meer aansluitingen nodig op router / experiabox

  • 15 August 2020
  • 5 reacties
  • 2515 keer bekeken

Heb experiabox V10. Voor TV en internet zitten nu al alle aansluitingen vol. Vanwege binnenkort zonnepanelen en een camerasysteem heb ik minstens 2 aansluitingen extra nodig. Juist meterkast is dan qua locatie beste punt. Kan daar uiteraard een aparte hub/switch neerzetten, maar bestaan er geen routers met meer dan 4 aansluitpunten? Als ik toch een hub/switch moet aanschaffen welke zou dan geadviseerd worden icm Experiabox V10 KPN?

icon

Beste antwoord door Chrizziey 15 August 2020, 10:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @BenRo,

KPN ondersteund en verkoopt zelf de Netgear GS105E. Als je zelf een andere wilt aanschaffen let er dan op dat de switch IGMP Snooping ondersteuning heeft voor het tv platform. 

Hoeveel tv ontvangers zijn er aangesloten op het netwerk? 

Reputatie 7
Badge +24

Deze kunt u het best aanschaffen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

En nee, KPN heeft geen routers met meer dan 4 poorten.

Bedankt!!

@BenRo 

Als je geen aparte beveiliginseisen hebt ten aanzien van bijvoorbeeld je camerasysteem is de switch die KPN verkoopt gewoon de goedkoopste en adequatste oplossing. 

Heb je wel beveiligingproblemen, dan raad ik je aan eens te kijken wat wjb in deze forums geschreven heeft over extra routers. 

@wjb helpt je dan waarschijnlijk gaarne op weg. 

ik zou dan een 8 poort of meer kiezen dat kan makkelijk zijn in de toekomst

https://www.coolblue.nl/product/831150/netgear-gs308e-100pes.html

bij Netgear let op het eind die E die moet je hebben (i.v.m. igmp snooping)

als je camera,s poe ondersteunen kun je ook nog voor een poe switch gaan

dan hoef je alleen maar een utp kabel te trekken naar die camera,s

IGMP SNOOPING

even los daarvan als je de itv ontvangers kan aansluiten op de experiabox

en een kabel naar switch en daar de rest achter kun je eigenlijk iedere switch inzetten

en heb je in dit geval geen igmp snooping nodig op de switch

let op dat je dan de itv op de experiabox aansluit en de rest op de switch

 

 

Â