Beantwoord

Heel traag internet verbeteren door glasvezel of internet buitengebied?

  • 22 June 2022
  • 4 reacties
  • 80 keer bekeken

Op mijn adres in Utrecht heb ik heel erg traag internet adsl, namelijk ongeveer 10 mb.

Er is hier geen kabelaansluiting en dat ligt er ook niet naar het huis toe dat is al uitgezocht door KPN.

Heb ik recht op internet buitengebied?

En/of komt er op mijn adres glasvezel?

Graag een reactie van KPN.

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid van je topic

icon

Beste antwoord door Ward_ 22 June 2022, 12:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @w.jollie via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer de status van een eventuele glasvezel-aansluiting of anderszins zien.

Via www.kpn.com kun je zien wat voor snelheid er bij jou thuis maximaal mogelijk is door zogenaamd een internet-aanvraag te doen, zie je meteen wat maximaal leverbaar is.

Die 10Mbit/s snelheid, is dat bekabeld gemeten of via wifi?

Via wifi meten is namelijk zinloos, alleen een bekabelde meting telt.

Via 0800-0402 zou je kunnen vragen of je in aanmerking komt voor internet buitengebied.

Succes.

 

Bedankt voor je reactie.

Er ligt geen coax kabel naar het huis toe en het internet is gemeten via adsl en niet via wifi.

Op kpn.nl staat dat er glasvezel in utrecht komt maar niet of dat ook op mijn adres is aangezien ik afgelegen woon weet ik niet of dit wel alleen voor mij aangelegd zal worden. Ik heb namelijk nu ook geen kabel internet en mensen in de buurt wel.

Bij mijn werk hadden hebben we glasvezel gekregen van de concurent van kpn, glasvezelbuitenaf. Maar dat was een heel initiatief en moest 70% zich aanmelden voor glasvezel. Daarnaast moest je ook nog extra betalen voor een soort van lijnhuur (of dat afkopen tegen een eenmalig hoog bedrag). 

 

In de tussentijd dat er geen glasvezel was hebben we een speciaal abonnement met 4G internet genomen en dat kaartje in een speciaal modem gedaan.  En hierdoor hadden we 30Mbps. Maar denk dat met 10 het ook wel te doen is opzich. Want dit is natuurlijk niet gratis.

Reputatie 7
Badge +10

Op mijn adres in Utrecht heb ik heel erg traag internet adsl, namelijk ongeveer 10 mb.

Er is hier geen kabelaansluiting en dat ligt er ook niet naar het huis toe dat is al uitgezocht door KPN.

Heb ik recht op internet buitengebied?

En/of komt er op mijn adres glasvezel?

Graag een reactie van KPN.

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid van je topic

 

Om te weten of je recht hebt op Sneller Internet Buitengebied kan je hier kijken. Of inderdaad eventueel bellen met 0800-0402.

Of er glasvezel komt zal niemand bij KPN je vertellen tot het publiekelijk gecommuniceerd is naar de betreffende adressen in een bepaalde wijk of stadsdeel. De planning voor de toekomst is geheim. Deels vanuit concurrentie overwegingen maar ook vooral omdat KPN een open netwerk heeft. En dat betekent onder andere dat alle informatie over aanleg, oplevering etc.. tegelijk met alle providers moet worden gedeeld. Niet eerder via bijvoorbeeld een forum of zoiets.

 

KPN Netwerk heeft wel aangegeven dat men heel Utrecht wil verglazen en dat mag ook gewoon. Maar welke wijk wanneer aan de beurt is, wordt pas bekend als het ook zover is.