Beantwoord

*Help* - Powerline adapters buiten gebied

  • 7 August 2019
  • 2 reacties
  • 128 keer bekeken

Hi!

Ik heb buitengebied internet van KPN - max. 35MBPS.
Nu heb ik een wifi meting bij de router gedaan en dit is 35MBPS, dit wil ik ook boven hebben. Nu heb ik van het merk TP-Link een adapter in beide stopcontacten gedaan met dezelfde stroomgroep.. alleen pakt dit wifi signaal en bekabeld maar een signaal van max 24 MBPS.

Ik verlies 11 mbps, en het netwerk is ook niet stabiel. Ik game ook wel eens en steeds zitten er drop leaks in de verbinding waardoor kort alles qua internet vastloopt.

Ik wil graag gewoon via mijn power adapters de verbinding van 35 doorzetten bekabeld naar mijn playstation zonder leaks en gewoon stabiele verbinding.

Is dit wel mogelijk met buitengebied internet?

Alvast bedankt voor de reacties.

Thomas.
icon

Beste antwoord door PeterG 7 August 2019, 20:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Dat heeft niet zozeer te maken met waar je woont of hoe je internet binnenkomt, maar de kwaliteit van het stroomnet in huis.
Zeker bij gamen is áltijd het advies: trek een utp kabel. Één maal even wat werk, maar dan eindeloos 'plezier' ervan. 😃

Op die powerlines heb je verlies i.c.m. afstand (!) en kwaliteit interne electriciteitsnet. Wat eigenlijk nooit bedoeld is voor signaaltransport. Powerlines blijft een noodoplossing.

Powerlines geven ook geen continue verbinding maar in datapakketjes.

Die 11 mbs zal je met een utp kabel winnen. En stabiliteit.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Thomas, welkom op ons forum.

Peter legt dit perfect uit. Je kunt nog een ander stopcontact proberen maar ik verwacht ook niet dat dit veel beter zal worden. Samengevat: een kabel trekken indien mogelijk. 🙂