Beantwoord

Hoe handmatig firmware update combinatie superwifi en experia wifi

  • 8 February 2020
  • 12 reacties
  • 2746 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb thuis een experiabox v10 en daarnaast 2 experia wifi's en 2 super wifi's. Één van die experia wifi's is de master, de overige versterkers zijn slave (waarbij 1 van de superwifi's weer "tussenmaster" is voor de andere superwifi). De experia wifi's zijn bedraad verbonden. Van de superwifi's is er 1 bedraad verbonden. De ander draadloos.  

 

Hoe kan ik handmatig de firmware upgraden? Als ik via het menu op upgrade klik bij een individueel apparaat, vraagt het apparaat om een wachtwoord. Onbekend is welk wachtwoord (weten jullie dat?) Als ik klik op check, dan checkt ie alleen de software versie van de master (experia wifi).

 

Overigens is mijn huidige versie 1.00.28 en bij check toont hij dat versie 1.00.28v1 er zou zijn. Als ik klik op upgrade, lijkt de experia wifi het upgrade proces te doorlopen, maar na upgrade heb ik nog steeds versie 1.00.28.

Kortom: hoe kan ik de firmware handmatig upgraden van een individueel apparaat en vindt er ook (al dan niet automatisch) upgrade van de firmware van de superwifi plaats als deze als slave onder experia wifi hangt ?

 

icon

Beste antwoord door moorst 17 February 2020, 18:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Overigens is mijn huidige versie 1.00.28 en bij check toont hij dat versie 1.00.28v1 er zou zijn.

Foutje van KPN. Versie 1.00.28 is versie 1.00.28v1

Handmatig updaten is niet meer mogelijk. In het topic over de updates van de ExperiaWifi is dit gemeld. Besluit vanuit de organisatie.

Reputatie 1

Helder. Dank wjb. Dat verklaart waarom de firmware versie na update niet wijzigt.

 

Ik wacht evengoed nog even de antwoorden op mijn vragen af.

Reputatie 1

Handmatig updaten is niet meer mogelijk. In het topic over de updates van de ExperiaWifi is dit gemeld. Besluit vanuit de organisatie.

Dank. Ook helder. Dan resteert alleen nog even het antwoord op de vraag of de superwifi nog automatisch firmware updates ontvangt als de master een experia wifi is.

Handmatig updaten is niet meer mogelijk. In het topic over de updates van de ExperiaWifi is dit gemeld. Besluit vanuit de organisatie.

Dank. Ook helder. Dan resteert alleen nog even het antwoord op de vraag of de superwifi nog automatisch firmware updates ontvangt als de master een experia wifi is.

Dat zal geen belemmering zijn. De superwifi kan op deze manier nog gewoon zijn updates ontvangen. 

Reputatie 1

Handmatig updaten is niet meer mogelijk. In het topic over de updates van de ExperiaWifi is dit gemeld. Besluit vanuit de organisatie.

Dank. Ook helder. Dan resteert alleen nog even het antwoord op de vraag of de superwifi nog automatisch firmware updates ontvangt als de master een experia wifi is.

 

Dat zal geen belemmering zijn. De superwifi kan op deze manier nog gewoon zijn updates ontvangen. 

 

Ik zag zojuist dat de superwifi die bedraad is aangesloten firmware versie v1.00.08v2 heeft en de draadloze superwifi versie 1.00.08. De update lijkt dus niet helemaal goed te gaan. Kan ik daar iets aan doen?

 

Vanuit de beheersomgeving de check update knop gebruiken.

Reputatie 1

Vanuit de beheersomgeving de check update knop gebruiken.

Dat heb ik gedaan en daarbij zijn alleen beide experia wifi's geupgrade 

Ok. Apart lijkt me sterk dat de 'super' wifi voor een upgrade bedraad moet worden.

Als je die super wifi alleen aansluit en de rest loskoppelt, gaat het dan wel goed? 

Reputatie 1

Als je die super wifi alleen aansluit en de rest loskoppelt, gaat het dan wel goed? 

 

Ik wilde dit testen,  maar zag dat de betreffende superwifi zelf al was ge-upgrade. Gaat dus wel goed

Fijn! Dan weten we dat ook weer. :-)

Voor andere vragen weet je ons te vinden.