Beantwoord

Hoe kom ik aan WiFi op zolder?

  • 25 February 2020
  • 5 reacties
  • 597 keer bekeken

Reputatie 1

KPN legde glasvezel aan en meldde mij dat we vanaf toen overal in huis goede WiFi hadden. Nu mijn zoon naar de zolder is verhuisd, ontdekken we dat daar een zeer slechte WiFi verbinding is. Nu zit hij graag op de zoldertrap te internetten.

 

Wat is de oplossing?

 

icon

Beste antwoord door Nick83 25 February 2020, 10:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Een kabel naar boven leggen (als die er nog niet is) en daar een versterker aan koppelen.

Die versterker kunt u waarschijnlijk wel gratis aan komen als u de wifi manager doet.

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

De kabel moet u echt zelf voor zorgen. Dat doet KPN niet.

Reputatie 6
Badge +10

Hi @AstridvB. Wat lastig dat je geen goede wifi-verbinding hebt op zolder, waardoor jouw zoon op de zoldertrap moet internetten. Zoals @Nick83 aangeeft hebben we inderdaad een online tool (Wifi Manager) die jouw wifi analyseert en ook verbetert. Als deze verbeteringen niet voldoende blijken te zijn, dan zal hij, als je de Wifi Manager helemaal hebt doorlopen, ook vervolgstappen uitzetten. Laat je ons weten of het gelukt is om de wifi op zolder te verbeteren?

Reputatie 1

 Ik heb de WiFi manager doorlopen.  Van een meting van 7 mbit  zijn we naar 50 mbit gegaan.  Zoonlief gaat hey vanavond uitproberen. 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de update. Dat is al een hele verbetering inderdaad! Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag.

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reageer