Beantwoord

Hoe kom ik er achter wanneer er sneller internet kom in mijn gebied (2672AL) zodat ik kan overstappen van CaiWay naar KPN?

  • 29 May 2020
  • 12 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik zou willen overstappen naar KPN, maar de snelheid (31Mb download max en 8Mb upload max) is wat aan de lage kant. Er staan la kasten klaar in de wijk voor sneller internet, maar ik weet niet per wanneer ik bijvoorbeeld een 100Mb verbinding zou kunnen krijgen en zou kunnen overstappen van Caiway naar KPN?

icon

Beste antwoord door Ward_ 29 May 2020, 15:33

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +19

Kijk even op www.kpnnetwerk.nl en vul uw postcode in en zie wat er mogelijk is.

Hallo @Wim.alsemgeest , dat zou je via onderstaande link kunnen zien op jouw adres:

https://www.kpnnetwerk.nl

of bij https://www.kpn.com

Succes

 

 

Reputatie 7
Badge +10

En deze site werkt ook nog steeds (let niet op dat XS4all in de titel, werkt voor alle xDSL verbindingen)

 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 7

Hoi @Wim.alsemgeest, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community een vraag stelt. Ook erg fijn om te lezen dat je een overstap naar ons wel ziet zitten :)

Alle bovengenoemde antwoorden zijn goed. Ward legt hier een tool voor die (naar mijn inziens) het snelst informatie geeft over de mogelijkheden van koper of glasvezel bij jou thuis. Heb je dat al gecontroleerd? Als je vragen hebt, laat het vooral weten. We helpen je hier graag :)  

Die 64Mb ADSL over bonden koper lijkt te voldoen, maar dat is denk ik wel duurden dan een normale ADSL kopen aansluiting.

Reputatie 7
Badge +24

Die 64Mb ADSL over bonden koper likt te voldoen, maar dat is denk ik wel duurden dan een normale ADSL kopen aansluiting.

Nee, je hoeft niet extra te betalen voor pairbounding. 

Hallo @Nick83 , er is wel degelijk prijsverschil, als ik 200Mbit/s zou willen via bonden koper zou ik € 5,- per maand meer moeten betalen.

En als ik 50Mbit/s zou willen i.p.v. 100Mbit/s zou ik € 5,- minder moeten betalen.

 

Reputatie 7
Badge +24

Bij een hogere snelheid moet je meer betalen ja. Dat lijkt me logisch. 

Bij een hogere snelheid moet je meer betalen ja. Dat lijkt me logisch. 

Hallo @Nick83 , hoe kom je dan bij deze bewering:

Nee, je hoeft niet extra te betalen voor pairbounding.

Pairbondig vraag je toch aan voor een hogere snelheid, dus ook meerkosten?

 

Reputatie 7
Badge +21

Pairbondig vraag je toch aan voor een hogere snelheid, dus ook meerkosten?

Nee, je vraagt een hogere snelheid aan en daar betaal je dan voor. Als pairbonding mogelijk is én noodzakelijk voor die snelheid zorgt KPN ervoor om dat aan te sluiten

Reputatie 7
Badge +24

Laat ik het zo zeggen: iemand met een 200 mbit abonement zonder pairbounding betaald net zoveel als iemand anders met 200 mbit abonnement die wel pairbounding heeft. Pairbounding kost dus niets extra. Er komt geen extra regeltje op de factuur te staan met bijvoorbeeld: Paibounding € 10,- ofzo.

Reputatie 7

He @Wim.alsemgeest, heb je op basis van bovenstaande informatie voldoende? Als je nog hulp nodig hebt horen we het graag.

Je kunt via onze site: Internet, TV en vast bellen Hussel het gewenste pakket aanvragen. Of vraag je bestelling aan met hulp van een chatmedewerker :) 
Voor pairbonding moet je minimaal Hussel 100 Mbit/s aanvragen, maar dat had je vast al door ;)

Reageer