Hoe lang duurt het totdat ik glasvezel heb?

  • 3 March 2022
  • 12 reacties
  • 304 keer bekeken

Hoe lang duurt het om internet te hebben na glasvezel ontvangst?twee lampjes branden maar GLAS lampje niet 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @HamiiiiD bij www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode zien wat de status is van jouw glasvezelaansluiting.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @HamiiiiD,

Zou je een foto kunnen plaatsen zodat we zien wat er brandt? En zit de modem aangesloten in de WAN i.p.v. de DSL.

 

Ik heb gebeld en gezegd dat het moet worden geactiveerd vanuit Central 😒

 

Reputatie 7
Badge +22

Bedankt voor de foto @HamiiiiD,

Ik zie dat de modem is aangesloten omdat Ethernet brandt, maar inderdaad brandt “Glas” niet. Ik denk dat je toch beter contact kunt opnemen met KPN Netwerk: 

Telefonisch contact opnemen

Ons telefoonnummer is: 0880 06 37 44. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

Reputatie 7
Badge +22

Oké, dus het is dus niet helemaal afgerond.

Hopelijk komt het dan goed, en hopelijk komt er snel een monteur.

 mijn grote fout was dat ik internet kreeg van KPN, hoe dom ben ik, ik heb nog steeds geen internet en ik heb meerdere keren gebeld en elke keer iets anders zeggen 

 

Reputatie 7

Welkom op het forum @HamiiiiD, het klinkt inderdaad alsof de aanleg van het glasvezelnetwerk nog niet is afgerond. Dat het kastje bij jou in huis is geplaatst hoeft niet te betekenen dat de andere kant van de kabel ook al gereed is. Op je eerdere screenshot was de optie ‘Woning aansluiten’ ook nog niet afgerond. Heb je al contact gehad met het nummer wat Dennis noemde, met KPN Netwerk? Wat gaven zij aan?

Op je forumprofiel staan nog geen gegevens, daardoor kan ik niet met je meekijken.

Reputatie 7
Badge +10

@Jasper Dit heeft een simpele reden. Glasvezelaannemer heeft bij maken van de aansluiting wel de NT geplaatst maar de patch in de centrale niet (of niet goed) gemaakt.

Of het adres wel of niet is opgeleverd in de administratie van KPN Netwerk is hier niet zo relevant. Als die patch wel goed zit gaat het Glas lampje branden.

Of de diensten dan ook meteen werken is een tweede vraag maar dit zou de eerste stap moeten zijn: Navraag vanuit CM bij KPN Netwerk over de patchopdracht.

*admin: adres verborgen

bijna twee maanden dat ik heb internet van KPN besteld en nog steeds geen internet,donderdag gaat monteur komen kijken.

Reputatie 7

De berichten lijken elkaar wat tegen te spreken dus. Gelukkig komt er donderdag een monteur om het aan te sluiten, laat je weten wat daaruit komt @HamiiiiD

Als ik daarbij mee kan kijken kan je jouw forumprofiel invullen zoals ik in mijn vorige bericht noemde. Zonder gegevens op je profiel kan ik niet zien.