Beantwoord

Hoe merk ik dat de oude telefoonlijn uitgeschakeld wordt als er glasvezel ligt?

  • 24 April 2024
  • 3 reacties
  • 72 keer bekeken

Reputatie 1

Ik lees ergens dat KPN bij klanten automatisch de telefoonlijn uitschakelt wanneer glasvezel is aangelegd. Hoe constateer ik dat dit bij mij ook is gebeurd ? En de vraag waarom ik nog € 2,= per maand voor vast bellen extra betaal wanneer het bellen niet meer via een afzonderlijke telefoonlijn verloopt.

icon

Beste antwoord door Nick83 24 April 2024, 13:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @harten11 ,

Het is niet waar dat de vaste telefoonlijn wordt uitgeschakeld bij de aanleg van glasvezel. Zelf heb ik sinds twee jaar glasvezel en de vaste lijn is nog gewoon actief. Inderdaad tegen een meerprijs van twee euro per maand. (exclusief belkosten.) 

Je kunt eventueel wel via MijnKPN zelf de optie Vast Bellen uitvinken. 

Reputatie 7
Badge +24

Bent u inmiddels overgestapt op glasvezel? Ik lees in een topic van een jaar geleden dat da zou gebeuren.

Als u nu een verbinding via glasvezel heeft, dan is de telefoonlijn bij u in principe al "uitgeschakeld". Dat wil zeggen: als u nu een nieuw abonnement af zou willen afsluiten op de telefoonlijn, dan zou dat niet meer kunnen.

Heeft u vast bellen? Dat werkt gewoon over glasvezel. 

Als je al op glasvezel bent is bij jou de koperlijn al lang uitgeschakeld 😉. 

Je huidige vaste nummer loopt al via glasvezel. Je gaat er dus niks van merken. 

Je betaalt 2 € want je gebruikt de VoIP centrale én een telefoonnummer voor 'vast bellen'.

Reageer