Vraag

hoe reset ik een xperia versterker als de reset knop niet werkt

  • 1 June 2020
  • 7 reacties
  • 153 keer bekeken

ik had problemen met mijn tv en wifi, deze vielen soms tegelijk uit voor een paar seconden. Meerdere malen gechat, gebelt met de kpn medewerkers. Iemand van de telefonische afdeling zei dat het lijkt of mijn verbinden aan en uit gezet wordt. Maar deze staat in de meterkast en wij komen daar eigenlijk niet in. 

Na weken last van uitvallende tv tijdens programma's en tegelijk de wifi is mijn modem omgeruild en nu zend de nieuwe modem zijn eigen signaal uit. De zwarte wifi xperia versterkers blijven constant terug vallen op het oude netwerk. (Zojuist probeerde een chatmedewerker het ook) En ook hij zag dat de xperia versterkers gewoon weer terug op het oude netwerk vallen. Hij adviseerde mij hierop een post te zetten, misschien dat iemand het hier weet of kan uitvogelen?

 

Ik wil gewoon 1 netwerk en het liefst dat de modem ook meedoet. Met een v10 nemen de xperiaboxen het over maar de v10a zou meedoen. (Die zend nu zijn eigen 2e netwerk uit zegmaar.

 

via de kpn servicetool kan ik niet inloggen op mijn oude netwerk verbinding evenals via het ip adres. 

 

Het is erg storend. Eerst dacht ik misschien is het de bekabeling dus ik heb alles vervangen door dure cat7 kabel en cat6 connectors er correct op gemonteerd. Dat werkt allemaal naar behoren.

 

ik heb ook 2 sonos boxjes die eerst op wifi werkte.. die raakte er ook al enkele keren van slag van.

 

Nu hadden we vanmorgen een opgenomen programma aangezet, liep niet helemaal soepel. Af en toe haperde hij. Na een reset van 1 van de xperia wifi versterkers deed die het weer goed. Maar inderdaad herpakt hij net als de andere wifi versterker ook het oude netwerk weer op. Ik kan niks wijzigen in dit netwerk. De modem is weg, via de website van kpn kan ik er niet inkomen met de service tool. Ik ben een beetje ten einde raad.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Probeer eens om in te liggen op http://192.168.2.150. Lukt dat?

Wachtwoord staat op het voetje van 1 van de versterkers.

Deze site is niet bereikbaar,

Dit krijg ik te zien.

Reputatie 7
Badge +16

@sidneywest Kijk even in je modem op welk ip adres die experia wifi zit. Bij mij zit de superwifi op 2.4 aan het eind. Dus er is geen vast ip voor volgens mij. Zodra ik 2.4 aan het eind typ bij mij dan laad de beheerpagina.

Ik heb 2 wifi xperia versterkers, beneden is 192.168.2.10 en de andere op 192.168.2.17. Ik kom er niet in, als ik de 17 intypen gaat hij naar de 10 (de primaire). Ik heb van beide de wachtwoorden gebruikt die onderop staan, nadat die niet geaccepteerd werden ook de andere web wachtwoorden wat niet mocht baten. De huidige modem wachtwoorden had ook geen nut. Wat moet ik nu? Het is een drama. Ik heb nu weer het oude wifi netwerk en de nieuwe. We kunnen nog tv kijken gelukkig. 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @sidneywest,

Heb je niet een ander wachtwoord ooit ingesteld bij de installatie? Druk nogmaals is 15 seconden de resetknop in van de primare. Probeer dan opnieuw met het admin wachtwoord in te loggen op .10. Pas daar je wifi aan gelijk aan de experia box en reset daarna het punt op .17. Ik hoop dan dat de juiste gegevens dan ingeladen gaan worden.

Ook dit wil niet lukken, ik heb nog nooit ingelogd in de xperia wifi versterkers..

En de tv loopt al 2x vast gedurende 30 seconden ongeveer .. zucht....

Reageer