Beantwoord

Hoe stel ik een VPN in op de experiabox V10A (Arcadyan) ?

  • 7 September 2019
  • 8 reacties
  • 4060 keer bekeken

Ik heb een betaalde VPN dienst en deze wil ik via de router laten lopen. Heeft iemand een idee hoe ik deze kan instellen?
icon

Beste antwoord door Nick83 8 September 2019, 08:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Wat bedoel je met "via de router laten lopen"?

Normaal gesproken installeer je software op de pc. Op de website van je VPN leverancier staat boe je dat moet doen.
Via de router: daarmee bedoel ik dat alle devices meteen vpn hebben. Bijv apple tv, deze loopt via lan en heeft nu geen vpn.
Reputatie 7
Badge +24
Via de router: daarmee bedoel ik dat alle devices meteen vpn hebben. Bijv apple tv, deze loopt via lan en heeft nu geen vpn.
Dat kan niet met een Experiabox. Je zult een eigen router aan moeten schaffen en deze achter de Experiabox moeten zetten.
Reputatie 4
Badge +3
Klopt wat Nick83 schreef. Een aparte router kopen is de oplossing en kijk even naar de functionaliteiten van de nieuwe router. Die verschillen nog al eens. Een Ubiquiti Edgerouter X is een goede router en je kunt hem helemaal instellen zoals jij hebben wilt. En werkt ook nog goed achter de Experia V10a.
Reputatie 7
Let op, er zijn maar heel weinig routers die een ingebouwde VPN cliënt hebben.
En als die er dan een heeft, dan moet die natuurlijk van hetzelfde "type" zijn als van de VPN provider.
Reputatie 4
Badge +3
De Edgerouter X heeft een ingebouwde VPN cliënt en die kun je helemaal instellen, bijvoorbeeld icm. met de betaalde NordVPN. De Edgerouter X is ook niet duur in aanschaf.
Reputatie 7
Zelf heb ik een EdgeRouter Lite 3 die de Experia Box vervangen heeft, maar ik zal daar geen OpenVPN server of cliënt op draaien, simpelweg omdat er dan geen gebruik gemaakt kan worden van hardware offloading en dat heeft een behoorlijke impact op de throughput.
Bij lagere bandbreedtes is dat niet zo'n probleem, maar met een 200Mbps glasvezel is het toch wel zaak om hardware offloading aan te hebben staan.
Ik heb overigens wel site-2-site VPN verbindingen op basis van IPSec want IPSec kan op een EdgeRouter Lite 3 wel via hardware offloading lopen.

Bedankt allen voor de (uitgebreide) reacties. Hier kan ik wat mee.