Hoe stel ik Wi-Fi 2,4 GHz en 5 GHz afzonderlijk van elkaar in? (ZTE H369A, V10 modem)

  • 9 October 2016
  • 36 reacties
  • 78298 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22
Ik krijg wel eens de vraag van klanten hoe ze de de Wi-Fi 2,4 GHz en de 5,0 GHz van elkaar los kunnen instellen, en van elkaar apart kunnen gebruiken. Ik zal jullie het zo goed mogelijk hier omschrijven. Het gaat alleen om de modem V10 (H369A)

U logt in op uw modem met http://192.168.2.254, als u bent ingelogd gaat u naar WiFi En daarna op Geavanceerd.

Daarna ziet u de instellingen van de 2,4 GHz en de 5,0 GHz.

Zoals u kunt zien heb ik de SSID van de 2,4 GHz veranderd in 2,4 GHz, Datema (U kunt natuurlijk uw eigen SSID-naam verzinnen!) En heb ik een wachtwoord ingesteld. (Bijvoorbeeld: 12345)

Daarna heb ik de SSID van de 5 GHz veranderd in 5,0 GHz, Datema (U kunt natuurlijk uw eigen SSID-naam verzinnen!) En ook deze heb ik een ander wachtwoord gegeven. (Bijvoorbeeld: 67890) En daarna drukt u op toepassen. Zowel bij de 2,4 GHz als bij de 5,0 GHz moet u op toepassen drukken.

(LET OP! Als u dit heeft gedaan, heeft u geen verbinding met uw Wi-Fi. Daarna gaat u naar uw instellingen van uw apparatuur (PC, Smartphone en tablet) naar Wi-Fi instellingen, en u typt daar uw wachtwoord in die u heeft ingesteld. Dan heeft u daarna weer verbinding.)

(Opmerking: Sommige apparaten ondersteunen géén 5 GHz Wi-Fi. Dan zijn deze instellingen helaas niet van toepassing.)

Ik hoop zo jullie genoeg te hebben geïnformeerd.

Erik van KPN 1 jaar geleden

Hoi @Desireemoesker, welkom! Als het niet lukt om de stofzuiger te bedienen omdat jouw toestel niet op de 2,4Ghz band springt, dan kan het nuttig zijn om voor de 2,4Ghz een apart wifinetwerk in te stellen. Hoe je dat in een V10 modem doet lees je in dit topic, maar we hebben ook dit artikel voor je:

Daarna kun je zowel de stofzuiger als het toestel waar je de app op hebt, verbinden met je nieuw aangemaakt 2,4Ghz netwerk.

 

Heb je een ander modem dan de V10, dan kun je dit ook doen, maar dan op deze manieren:

 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het is eerst de kunst om te weten welk ip adres uw SuperWiFi's hebben. Bij mij ziet u staan "10.50.74.3". Maar dat zal bij u ongetwijfeld anders zijn. Om daar achter te komen, kunt u inloggen op de Experiabox? 

http://192.168.2.254

Als dat lukt, dan ziet u de SuperWiFi's als het goed is bij de aangesloten apparaten staan.

In de 2de kolom. Daar staat dan het ip adres bij.

Kunt u het tot zover volgen? Lukt dit?

Ja tot zover is het gelukt. Ik kon ook extra Wifi toevoegen. Helaas viel daardoor de connectie met de extra wifipunt die daaraan verbonden zat weg Dus blijkbaar doe ik iets verkeerd.

Het lijkt inmiddels gelukt te zijn. Nu de camera nog :see_no_evil:

bedankt voor alle hulp! :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +30

@Erik, Bedankt voor je reactie. Een heldere uitleg. We gebruiken idd SuperWifi punten, dus dan zit er helaas niets anders op dan de camera te retouneren.

Dat hoeft niet. Op de SuperWiFi's kunt u een apart 2,4 Ghz netwerk aanmaken. Speciaal voor bijvoorbeeld camera's. 

 

Ach, ja, natuurlijk! @Nick83 heeft gelijk. Dit kan sinds de afgelopen update van de SuperWifi punten. 

 

En ik maak uit je reacties op dat het inmiddels gelukt is het in te stellen, @waal9. Doet de camera het nu?

 

Nee helaas, ik krijg de camera niet aan de praat, terwijl het niet zo ingewikkeld zou moeten zijn. Contact gehad met de fabrikant en hij gaat retour...hij lijkt defect.

Maar ben gelukkig wel een hoop wijzer geworden qua Wifi kennis :-)

Reputatie 7
Badge +24

Het lijkt inmiddels gelukt te zijn. 

U heeft ingelogd op de SuperWiFi's? Via dit inlog formulier? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Helaas viel daardoor de connectie met de extra wifipunt die daaraan verbonden zat weg Dus blijkbaar doe ik iets verkeerd.

U heeft toch niet het WiFi op de Experiabox aangezet ofzo?

Ja klopt, ik had ingelogd via die printscreen die je laat zien. Gelukkig is het inmiddels, de camera was idd defect. Inmiddels van het weekend de nieuwe camera geinstalleerd en allemaal gelukt. 

Goede morgen,

 

nu heb ik een robot stofzuiger die ik kan bedienen met de app, echter lukt me dit niet omdat die alleen 2.4Ghz WiFi ondersteund. 
hoe kom ik op die 2.4 ? 
 

Groetjes Desiree 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Desireemoesker, welkom! Als het niet lukt om de stofzuiger te bedienen omdat jouw toestel niet op de 2,4Ghz band springt, dan kan het nuttig zijn om voor de 2,4Ghz een apart wifinetwerk in te stellen. Hoe je dat in een V10 modem doet lees je in dit topic, maar we hebben ook dit artikel voor je:

Daarna kun je zowel de stofzuiger als het toestel waar je de app op hebt, verbinden met je nieuw aangemaakt 2,4Ghz netwerk.

 

Heb je een ander modem dan de V10, dan kun je dit ook doen, maar dan op deze manieren:

Â