Beantwoord

Hoe tv kijken in een huis met coax?

  • 22 February 2022
  • 15 reacties
  • 1253 keer bekeken

Overstap van Ziggo naar KPN gemaakt.

Nu geeft KPN aan dat het geen probleem is met een huis waar alleen coax zit, maar lees op alle forums dat KPN niet over de coax aanbied.

 

Er is geen mogelijkheid om in huis een nieuwe isra of glasvezel aansluiting te maken.

 

Is de overstap naar KPN dan nog mogelijk?


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoe kijk je dan tv via Chromecast? 
Ik kijk nu tv via super WiFi maar dat is niet ideaal.. Ik kan geen tv kijken via utp.. Ivm vloerverwarming kan ik geen kabel trekken 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Vulpen 22 February 2022, 11:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Chromecast kopen en op je TV aansluiten en installeren (volg de aanwijzingen op het scherm)

KPN ITV app installeren op je tablet of telefoon.

In de KPN ITV app een zender zoeken en afspelen

In je scherm klikken op het casting symbool en kiezen voor de Chromecast die je bij installatie een naam hebt gegeven.

En kijken maar.

 

Andere optie als je geen kabel kan trekken: Mits je een TV hebt die het ondersteunt, kan je de KPN ITV app downloaden in de “appstore” van je TV en zo alsnog direct op je TV kijken met gebruik van de TV afstandsbediening. Meer info: https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Kan je dan gewoon alle zenders  kijken als je 't via app op tv doet? Dan wordt 't tijd voor een nieuwe tv 😂

En dan moet je WiFi niet weg vallen.. MoCa is ook een oplossing toch? 

Reputatie 7
Badge +24

En dan moet je WiFi niet weg vallen.. MoCa is ook een oplossing toch? 

Heeft u een coax kabel liggen dan?

Ja die ligt er wel..  Maar of die 't nog doet dat weet ik natuurlijk niet. Is dat moeilijk te installeren?

Reputatie 7
Badge +24

Ja die ligt er wel..  Maar of die 't nog doet dat weet ik natuurlijk niet. Is dat moeilijk te installeren?

Nee. Maar zo'n moca set je kost volgen mij ruim 100 euro. Is het niet mogelijk om die coax kabel te vervangen door een utp kabel? Dat is veel goedkoper. En beter. Waar staat de Experiabox/KPN Box? Meterkast? En u wilt tv kijken in de woonkamer? Slaapkamer boven? Er ligt een coax kabel van meterkast naar woonkamer/slaapkamer? 

Het probleem is dat de coaxiale kabel vast zit in de vloer.. Waarschijnlijk in 't beton. De kpn box zit in de meterkast in de gang en ik wil boven en in woonkamer tv kijken. Nu in de woonkamer op super WiFi punt maar dat is ver weg van ideaal.
 

Ik weet niet wat nu de beste oplossing is 

Reputatie 6
Badge +9

Ja die ligt er wel..  Maar of die 't nog doet dat weet ik natuurlijk niet. Is dat moeilijk te installeren?

Op zich is dat over het algemeen niet moeilijk maar het kan natuurlijk altijd tegenzitten. En is even afhankelijk van waar alles komt te staan. Bijvoorbeeld: Is het punt waar de ziggo modem staat ook het punt waar de KPN router komt te staan

in theorie kun je dan namelijk de coaxkabel vervangen door een utp kabel (de netwerkkabel die kpn nodig heeft). Meestal bevestigt men dan de utp kabel aan de coax kabel en trekt de coaxkabel uit de buis die er ligt en daarmee de utp kabel erin. Dan nog een ander afmontage setje (de coax doos weg en een mooie utp doos in de muur) en je hebt weer een nette woonkamer.

Je antwoord op Nick doet bovenstaande teniet, onderstaand e blijft wel bijna volledig overeind staan

Maar omdat dat per huis verschillend is en een kabeltrekken ook tegen kan zitten (veel bochten, buizen die toch niet meer heel zijn) kun je je het beste laten adviseren door de monteur die bij je thuis komt. Die kan de beste manier adviseren en heeft over het algemeen de spullen voor meerdere oplossingen bij zich om je te helpen (al dan niet voor een meerprijs) 

Kabels hoeven niet door de vloer. Langs de plint kan ook. Je hebt holle plints in de doe-het-zelf. En ook mooie strips om het in te verwerken.

Kijken via Chromecast:
Chromecast 3 ( ca € 40,-- ) alleen i.c.m. kpn tv app in smartphone, tablet. Van af laptop kan casten ook met http://tv.kpn.com (ga maar eens een kijkje nemen) geopend in Google Chrome browser.

Chromecast 4 met Google-TV; kpn tv te downloaden op het apparaatje zelf. En natuurlijk ook casten zoals bij versie 3.

Kijken via de KPN iTV app in een Televisie:

TV dient niet ouder te zijn dan 2019: Samsung, LG, Sony, Philips en TV's met Android-TV besturingssysteem.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Marc van biene, welkom! Leuk dat je je vraag op het forum stelt! Kan je uit de voeten met de reacties hierboven? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten. 

Kabels hoeven niet door de vloer. Langs de plint kan ook. Je hebt holle plints in de doe-het-zelf. En ook mooie strips om het in te verwerken.

Kijken via Chromecast:
Chromecast 3 ( ca € 40,-- ) alleen i.c.m. kpn tv app in smartphone, tablet. Van af laptop kan casten ook met http://tv.kpn.com (ga maar eens een kijkje nemen) geopend in Google Chrome browser.

Chromecast 4 met Google-TV; kpn tv te downloaden op het apparaatje zelf. En natuurlijk ook casten zoals bij versie 3.

Kijken via de KPN iTV app in een Televisie:

TV dient niet ouder te zijn dan 2019: Samsung, LG, Sony, Philips en TV's met Android-TV besturingssysteem.

Kabels boven de vloer moet ik dwars door me keuken.. Dat is geen optie 
 

Ik denk dat dit MoCa nog het beste is..maar een kpn monteur kost ook geld ze zijn al eens geweest en hebben 't met super WiFi punten aangesloten.. Als  dan de tv aan staat trekt hij aardig wat WiFi weg. Jammer dat die monteur 't niet meteen met MoCa heeft aangesloten.. Ik kwam er achter dat de vorige bewoners dit ook hadden helaas hebben ze het meegenomen 

Reputatie 7
Badge +30

Als je dat graag zou willen, zou je die ook zelf kunnen kopen, de MoCa. Heb je de SuperWifi punten draadloos aangesloten? Hoeveel Mbit/s kan jij maximaal halen? Heb je er ook last van dat de tv dan wifi wegtrekt? En kan je in zo'n geval misschien andere apparatuur bekabeld aansluiten?

Maar die MoCa aansluiten weet niet of mij dat lukt.
Ik heb 3 super WiFi 1 bedraad bij de modem de rest draadloos. Ik heb net dubbele internet snelheid aangekocht maar ik merk geen verschil tussen 100 en 200 mb. De tv zit op de super WiFi dus dat trekt wat weg ja 

Reputatie 7
Badge +30

Als je nu 200 Mbit/s hebt, dan zou je amper wat moeten merken van de tv. Als jij je tv aanzet, hoeveel Mbit/s haal je dan, als je een speedtest doet? En zit er nog een verschil in of je dat draadloos of bekabeld doet?