Vraag

Hoe verbeter ik mijn (al twee maanden slechte en trage) verbinding?

  • 3 March 2022
  • 17 reacties
  • 85 keer bekeken

Sinds enkele maanden is ons internet ontzettend traag. Iets meer dan een maand geleden hebben we twee (witte) WifiSuperpunten besteld maar het is er niet beter door geworden. Doordat er bijna altijd eentje oranje knippert misschien zelfs slechter. Ik heb het modem meermaals gereset, alsmede de wifipunten zelf maar dat heeft nog niet geholpen. Ik kon eerst op vrij hoge snelheid online gamen, maar nu is het niet meer te doen. We hebben alle punten ook al zo'n 4 keer op andere plekken neergezet, ook zonder het gewenste resultaat. Vooral op zolder, waar m'n PC staat is de verbinding ontzettend slecht, maar in de rest van het huis is het ook niet top.

De Wifimanager die me doorlinkt naar de wifiverbeteraar waarin ik nogmaals dezelfde stappen moet doorlopen helpt ook niet: na de internetsnelheidtest die aangeeft dat m'n internet sloom is krijg ik geen verdere opties. Ik heb contact proberen te leggen met de digitale assistent die me zou doorverbinden met een medewerker, maar na een halfuur in de chat te hebben gezeten werd ‘ie (zonder verlies van verbinding) gereset, dus ik probeer het even zo. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

We gaan je helpen :wink: .  Welk type modem heb je en kan je wat meer vertellen over wat je zoal aangesloten hebt qua randapparatuur?

Ik heb een experiment box v10A

Kpn arris is bekabeld aangesloten op de router

Verder 4 witte wifi schotels waarvan 1 bekabeld op de router

Badge +19

Welke snelheid heb je als je meet met een bekabelde pc of laptop direct aan het modem? Of welke snelheid heb je in het verleden gehaald?

Met een kabel op mijn laptop heb ik:

509 mbps download en 

932 mbps upload snelheid

Badge +19

En je hebt een 1Gb abonnement??? Zoja heb je met een kabel rechtstreeks aan het modem gemeten?? Of via een switch?

Met wifi heb ik:

20 mbps download en

32 mbps upload op een afstand van 5 meter van mijn router. Router en laptop allebei op de begane grond

Kabel rechtstreeks aan het modem

Badge +19

Als je een 1GB abonnement hebt gaat er sowieso iets niet goed. Heb je een 1GB abonnement?? 

Ja, ik heb een 1gb abonnement 

Badge +19

Wil je alle aangesloten randapparatuur even van het modem los koppelen en dan het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen? Daarna alleen de laptop aansluiten en de snelheid meten met de Ookla app.  Ben heel benieuwd wat het resultaat dan is. Ook de super wifi's even uit zetten voor het beste resultaat. 

Download is nu 927 en upload 885

Via WiFi nog steeds 22 en 33

Badge +19

Ok bekabeld is nu goed. Dan gaan we op zoek waarom de WiFi niet wil. Heb je nu gemeten zonder super wifi's?

Zonder superwifi 17 download en 24 upload 

Badge +19

Ik denk toch dat de WiFi van het modem kapot is. Je zou eventueel nog alleen de WiFi van de super wifi's kunnen gebruiken anders toch 0800-0402 bellen voor een nieuw modem.  Met alleen de super wifi's zal je wel de hoge snelheid halen. 

Ok , dat is duidelijk. Ik ga bellen bedankt tot zover.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Aarvin, lees dat je contact met de klantenservice ging opnemen. Ben je daar al aan toegekomen en wat is de uitkomst geweest?Â