Beantwoord

Hoe weet ik of ik 2.4 of 5 GHz wifi heb?

  • 28 April 2022
  • 6 reacties
  • 12635 keer bekeken

Ik heb een sproeiinstallatie in de tuin. De bediening loopt via een app naar een “rainbird” apparaat. Daar krijg ik slecht verbinding mee. De leverancier denkt dat het met het aantal Giga Herz van de wifi te naken heeft. 
 

hoe weet ik of ik  5 of 2,4 Giga Herz heb? Waar kan ik dat zien? En kan ik dat aanpassen om te kijken of de rainbird wel gaar werken? 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 May 2022, 12:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Kabel kapot en wie repareert welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

Ik heb een Experia box V10. Mijn zoon heeft voor mij Orbi Wi-FI versterkers in huis geplaatst

Hallo @Kabel kapot en wie repareert , geef dan in je modem of de 5.0band of de 2.4band een andere naam en sla dit op en herstart de modem.

Als jouw sproei-installatie maar met 1 band overweg kan is deze nu dan eenvoudig te vinden.

Succes.

 

Hoi @Kabel kapot en wie repareert .  Welkom op het forum.

Er zijn 2 ‘smaakjes’ .  De 2,4Ghz en 5Ghz.  2,4 heeft een langer bereik maar is langzamer dan 5Ghz.  

Is het gelukt om deze twee te scheiden?

Ik heb geen idee hoe ik die twee in het modem moet scheiden. En een andere naam moet geven. 

Je bedoelt met “modem” toch de Experia box? Ik weet niet eens hoe ik “in die experia box” moet komen. Sorry. Hoop dat je toch kunt helpen

Als ik het goed lees zijn er ook andere apparaten in huis die iets met wifi doen.  

Ik kan dat vanaf hier niet beoordelen.  Als het púúr om de wifi van de v10 gaat kun je het volgende doen:

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Firefox of Chrome en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    LET OPV10A modem heeft een ADMIN wachtwoord achterop staan. Op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen vul dan dit wachtwoord in.

Weet je het wachtwoord niet meer? Dan moet je de Experia Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

 

Vervolgens ga je naar het tabblad wat ik op het screenshot laat zien. Hier kun je beide netwerken scheiden door ze aparte namen te geven.