Beantwoord

http error 403

  • 9 January 2021
  • 7 reacties
  • 160 keer bekeken

Na overstap van Telfort, zo rond december KPN-Hussel abonnement ingegaan, daarbij nieuwe router geïnstalleerd gekregen door KPN-monteur.

Met internet gebruik ervaar ik voor diverse website de melding “ http error 403 “. De melding heb ik vóór de nieuw installatie van KPN Hardware nooit (!) eerder gehad.

Probleem doet zich voor op game-pc, laptop, tablet en smartphones. PC's bekabeld binnen netwerk, de rest over WiFi. Netwerk is top en mankeert niets aan. Randapparatuur top en mankeert ook niets aan. Op smartphone (zonder WiFi verbinding) zijn betreffende website probleemloos te benaderen. Dus aan deze website mankeert ook niets.

Blijft over . . . KPN-router. Ik vermoed dat deze nieuwe router enkel poorten dicht heeft staan, wat bij de geretourneerde Telfort ExperiaBox totaal geen issues gaf.

Hoe is dit router probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank voor alle suggesties,
Lichtenvoorde

icon

Beste antwoord door wjb 9 January 2021, 13:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Blijft over . . . KPN-router. Ik vermoed dat deze nieuwe router enkel poorten dicht heeft staan, ...

Dat is uiteraard niet het geval.

HTTP error 403 geeft aan dat de toegang tot die site geweigerd is en deze error wordt altijd door de benaderde server gegeven, niet door een tussenliggend apparaat.

Vrijwel altijd is dat te wijten aan een IP blokkade en dat zou dus betekenen dat jouw publieke IP adres door die site geblokkeerd wordt.

Om welke site(s) gaat het?

“Uiteraard niet . . . .”?

Dus van ene moment op andere moment met router wisselen kan dit verbindingsprobleem ineens ontstaan?

In huis met smartphone over Wifi zelfde melding, WiFi uitgeschakeld is er geen verbindingsprobleem.

Reputatie 7

“Uiteraard niet . . . .”?

Klopt, dat is namelijk bij wet verboden en dus zal KPN dat uiteraard ook niet doen.

 

Dus van ene moment op andere moment met router wisselen kan dit verbindingsprobleem ineens ontstaan?

Als jouw publieke IP adres gewijzigd is omdat jij zelf een KPN Hussel abonnement aangegaan bent en dus technisch overgegaan bent van Telfort naar KPN dan zou dat inderdaad heel goed kunnen.

 

In huis met smartphone over Wifi zelfde melding, WiFi uitgeschakeld is er geen verbindingsprobleem.

Precies, dat is ook exact waarom ik denk dat er sprake is van een blokkade van jouw publieke IP adres. Via 4G heb je namelijk een heel ander publiek iP adres dan via wifi.

 

Maar nogmaals, om welke site(s) gaat het?

Een voorbeeld van zo'n site:

 

http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/weerindexjournaal.html

 

En blogs via "WordPress”

Reputatie 7

Ik ben bang dat je toch echt bij de hostingpartij van die site moet zijn immers een http error 403 wordt door de webserver gegenereerd en niet door een ander apparaat op de route naar die webserver.

Okay, dank voor alle info, ik zal zien wat ik via hostingpartijen kan bereiken.

Merci en met groet,