HUAWEI: toegang tot netwerk ontzegd

  • 8 March 2020
  • 16 reacties
  • 2610 keer bekeken

Hallo, hier hetzelfde probleem. De afgelopen weken regelmatig de melding 'verbonden, slechte signaalsterkte" terwijl mijn vriend wel gewoon WiFi heeft. Sinds gisteravond "toegang tot netwerk ontzegd" 

Bovenstaande tips al opgevolgd en nu staat er "uitgeschakeld"

 

Op andere wifi netwerken heb ik het probleem namelijk niet, bijvoorbeeld op mijn werk. Alleen thuis. 

 

Ik heb nog niets gelezen wat werkt maar word  er wel 'n beetje moedeloos van. Het gaan van kwaad tot erger. Graag hoor ik een oplossing die wel werkt

Als zo veel (Huawei) telefoons er last van hebben lijkt 't me toch dat kpn er iets mee moet.. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Huawei is door Trump in de ban gedaan en mag geen Android meer gebruiken. Wellicht dat het daardoor komt dat zoveel Huawei's slechter functioneren. 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi Nadine, welkom. Ik vind het een hele aparte melding, echter weet ik niet wat de oorzaak is eerlijk gezegd. Het lijkt wel aan het toestel te liggen aangezien ik deze melding op meerdere fora zie, bij verschillende providers. Ergens staat de onderstaande oplossing. En bij een andere provider is het toestel retour gestuurd en het moederbord vervangen.

  1. mobiele data uitzetten
  2. wifi uitzetten
  3. vliegtuigmodus aanzetten
  4. wifi aanzetten en verbinden
  5. vliegtuigmodus uitzetten
     

Hoi, Paul. Dit antwoord is inderdaad al vaker langs gekomen maar werkt helaas niet. 

Op het moment heb ik wisselen wel/geen WiFi thuis. Op andere netwerken nog steeds geen probleem. Maar ik geloof niet dat er echt 'n oplossing gaat komen. 

Jammer want de melding gebeurd meerdere malen op een dag als ik thuis ben. 

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Ja, heel vervelend. Ik heb inderdaad niet zo 1,2,3 de oplossing voorhanden. Overal lees ik andere “oplossingen” voor deze melding.

Indien je nog garantie hebt op het toestel, kun je 'm wellicht ter reparatie aanbieden..?

Ook ik heb het probleem sinds enkele weken met wegvallende wifi op mijn Huawei mate 10 pro.

Dit is alleen op de eerste verdieping. 

Blijkbaar zit er iets in de Huawei telefoons wat het Wi-Fi signaal verstoort. KPN heeft blijkbaar ook de oplossing niet voor dit probleem. Onze Huawei is nu vervangen en het Wi-Fi probleem daarmee ook opgelost. (al is dit niet DE manier lijkt mij)

Niet alleen de Huawei telefoon, maar ook mijn Epson printer die ook op de eerste verdieping staat heeft ook problemen met de wifi.

Dit is ook tegelijk begonnen als de telefoon. 

Dan zou je bijna denken dat er iets in het KPN netwerk zit wat deze problemen veroorzaakt. 

Nu ervaar ik de laatste tijd toch redelijk wat uitval van het netwerk. Deze week reeds 2x geen internet en tv meer vanaf 22:30 uur.

Dat denk ik ook. 

Als ik kijk bij 'alle storingen' dan geeft KPN bijna elke dag storing. 

Vermoed dus ook dat er iets niet goed zit bij het KPN netwerk. 

Wellicht dat een medewerker hier meer over kan vertellen. 

KPN leest mee ...... dus wellicht zeer binnenkort een reactie?!

Ben benieuwd.

Vandaag was ik in de tuin en schuur bezig. 

Het viel op dat daar ook steeds de verbinding weg valt.... 

De afstand is niet groot dus dat kan het niet zijn. 

Wel geel vreemd allemaal. 

Steeds de melding 'toegang tot netwerk ontzegd' met een uitroepteken erbij. 

Zodra ik dan weer binnen ben maakt het weet verbinding. 

Ben benieuwd.

Vandaag was ik in de tuin en schuur bezig. 

Het viel op dat daar ook steeds de verbinding weg valt.... 

De afstand is niet groot dus dat kan het niet zijn. 

Wel geel vreemd allemaal. 

Steeds de melding 'toegang tot netwerk ontzegd' met een uitroepteken erbij. 

Zodra ik dan weer binnen ben maakt het weet verbinding. 

Je hebt gewoon niet al te beste WiFi in de tuin en schuur. Dat is niks bijzonders, dat heb ik ook wel. Maar als je dat te storend vind, kun je in de tuin/schuur een extra WiFi punt plaatsen.

Ben benieuwd.

Vandaag was ik in de tuin en schuur bezig. 

Het viel op dat daar ook steeds de verbinding weg valt.... 

De afstand is niet groot dus dat kan het niet zijn. 

Wel geel vreemd allemaal. 

Steeds de melding 'toegang tot netwerk ontzegd' met een uitroepteken erbij. 

Zodra ik dan weer binnen ben maakt het weet verbinding. 

Je hebt gewoon niet al te beste WiFi in de tuin en schuur. Dat is niks bijzonders, dat heb ik ook wel. Maar als je dat te storend vind, kun je in de tuin/schuur een extra WiFi punt plaatsen.

Was dat maar zo. 

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad met wegvallende wifi.

Daarom snap ik niet waarom de wifi nu steeds weg valt. 

Er zijn geen instellingen oid veranderd. 

Mijn snelheid is snel genoeg met 200 mbps en het bereik en speedtest zijn in orde. 

Ik moet zeggen dat de Wi-Fi versterkers die ik van KPN heb, hun werk zeer goed doen. Mijn schuur is een meter of 15 verderop en heb daar nog steeds goed Wi-Fi. Dat geldt ook voor de zolder ....

Hier helaas hetzelfde probleem. Twee maanden geleden twee WiFi punten van KPN gekocht maar sindsdien regelmatig de melding toegang tot netwerk ontzegd. Soms helpt opnieuw opstarten maar vaker niet. Sinds een week heeft mijn vrouw er ook opeens last van (beide Huawei) 

geachte mensen

Ik heb het opgelost via mijn laptop omdat ik teveel apparaten en accounts had gekoppeld. Het probleem is dat er teveel accounts en apparaten op je wifi en router zitten Mijn pplossing was apparaatbeheer>netwerkadapters> rechtermuisknop op de adapter klikken>apparaat verwijderen>dan de vraag of je stuurapparaat wilt verwijderen klik je ja>dan computer opnieuw opstarten Na het opstarten wordt het stuurprogramma opnieuw geinstalleerd automatisch en als het goed is doet je telefoon of tab wifi het weer normaal

Laat maar horen of het gelukt is