Beantwoord

Huawei: 'toegang tot netwerk ontzegd'

  • 17 December 2019
  • 28 reacties
  • 21813 keer bekeken

Sinds een week of 2 krijg ik regelmatig de melding op telefoon en tablet toegang tot het netwerk ontzegd. Ik moet dan netwerk vergeten en telefoon/ tablet afsluit en opnieuw opstarten voordat ik weer op de wifi kom het betreft een Experia V10

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Lisa 2 January 2020, 21:31

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +24

"toegang tot het netwerk ontzegd" die melding ... krijgt u wanneer? Van wie? Of van wat? Welk programma zegt dat? Bij elke actie? U heeft dan geen internet meer?

De telefoon/ tablet schakelt over naar mobiele data en bij de instellingen netwerken staat dan bij mijn modemnr melding toegang tot het netwerk ontzegd. Terwijl mijn vrouw wel gewoon wifi heeft. Dir gebeurt met regelmaat nu op alle WiFi verbruikwrs dat ze deze melding krijgen en dan geen wifi toegang meer hebben. En nee er is niets aan de thuissituatie veranderd qua verbruikers

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Danny1973, welkom op het forum!

Je geeft aan dat je vrouw wel gewoon wifi heeft op het moment dat jij deze melding ziet, maar óók dat je de melding op alle wifigebruikers krijgt. Heeft je vrouw dan wel of niet wifi? Het is me niet helemaal duidelijk:sweat_smile:

Als je het netwerk vergeet en opnieuw verbinding maakt, lukt het nog steeds niet? Je moet daarvoor echt het betreffende apparaat opnieuw opstarten? Zou je mij misschien een screenshot willen sturen van deze melding?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Nee helaas nog niet opgelost. En ik bedoel dat iedereen last ervan heeft maar nooit op hetzelfde moment. 

 

Volgende melding krijgen we ook geregeld 

Verbonden geen internettoegang

 

Reputatie 7
Badge +17

@Danny1973 Ik neem dit topic even over van mijn collega, want zij is een paar dagen niet aan het werk. Bedankt voor de screenshot! Had je de Experiabox al eens gereset? Dit lost vaak een probleem als deze op.

Dan zal ik dat eens proberen dank je. Als het niet werkt zal ik het hier melden. Kijk het eerst even paar dagen aan na de reset. 

Reputatie 7
Badge +17

Dan zal ik dat eens proberen dank je. Als het niet werkt zal ik het hier melden. Kijk het eerst even paar dagen aan na de reset. 

Helemaal goed, ik ben benieuwd, fijne dagen alvast! 

Het probleem blijft zich voordoen

 

Reputatie 7
Badge +17

@Danny1973 Oeh… lastig, om je beter te kunnen helpen kijk ik graag even met je mee. De melding ‘toegang ontzegd’ is namelijk niet een alledaagse melding. Het kan zijn dat wij vanaf hier iets voor je moeten doen. Zou je je gegevens willen invullen op je profiel en een seintje geven als dit is gebeurd? 

Hoi Lisa.

 

De gegevens zijn ingevuld

Reputatie 7
Badge +17

@Danny1973 Bedankt voor je snelle reactie. Bij ons lijkt alles prima in orde te zijn. Ik ben even benieuwd om wat voor type tablet het gaat? Kan het gaan om een Huawei apparaat? Het lijkt erop dat de 4G de wifi overruled. Om dit te omzeilen zou je het volgende kunnen proberen: 

  1. Mobiele data uitzetten
  2. wifi uitzetten
  3. Vliegtuigmodus aanzetten
  4. Wifi aanzetten en verbinden
  5. Vliegtuigmodus uitzetten

Ik hoor graag van je!

Het betreft een Huawei mediapad T5. Mobiele data staat hiervan uit en word alleen met de wifi gebruikt.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Danny1973 Hebben de bovenstaande stappen die ik had benoemd niet geleid tot een oplossing? Het is namelijk een typerend probleem voor Huawei apparaten. Als de tablet overschakelt naar mobiele gegevens, dan lijkt het mij dat deze is ingeschakeld. Zou je de stappen voor mij willen doorlopen? Eventueel eerst het netwerk helemaal vergeten en met vliegtuigstand opnieuw verbinden. 

Hoi Lisa. 

 

De tablet schakelt niet over naar mobiele dat a deze staat altijd alleen op wifi. 

Mijn Huawei telefoon dit idd wel. De oplossing die je gaf voor de vliegtuigstand heeft tot nu toe op mijn tefoon effect gehad. Ik ben nog niet van de wifi afgegooid na dit te hebben gedaan. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Danny1973 Goed om te horen! Laat het maar weten als het probleem weer opspeelt. 

Dank je voor je hulp 

Hallo, Hier hetzelfde probleem. Alleen heeft bovenstaande suggestie niet geleid tot een oplossing. Inmiddels ook telefoon en router/modem opnieuw opgestart. Helpt niets. Slechts 1 van de 3 telefoons binnen het gezin heeft hier last van. Dat is een Huawei P8 Lite. Iemand nog een suggestie?

Reputatie 7
Badge +17

Hallo, Hier hetzelfde probleem. Alleen heeft bovenstaande suggestie niet geleid tot een oplossing. Inmiddels ook telefoon en router/modem opnieuw opgestart. Helpt niets. Slechts 1 van de 3 telefoons binnen het gezin heeft hier last van. Dat is een Huawei P8 Lite. Iemand nog een suggestie?

@whugos Welkom in dit topic en op ons Forum. Vervelend dat jij hetzelfde probleem hebt. Je krijgt precies dezelfde melding als Danny ‘Toegang tot internet ontzegd’? Het internet staat vol met topics betreft dit probleem. Telkens weer lijken Huawei toestellen te kampen met dit probleem.  

  1. Zou je alle onthouden wifi-netwerken eens willen vergeten en vervolgens weer verbinden. Zorg ervoor dat je de ‘mobiele gegevens UIT’ hebt staan. 

Hoi Lisa, Dank voor je reactie. Instructies opgevolgd maar helaas geen resultaat. Eerst was melding hetzelfde (toegang ontzegd). Nu is melding:

Toegang tot netwerk afgewezen. Verbinding mislukt. Meer info

Hoor graag of je nog iets weet om dit op te lossen. Internet staat inderdaad vol met topics over dit probleem, maar vrijwel nergens staat een duidelijke oplossing.

Reputatie 7
Badge +11

Hier staan nog wat tips zie https://www.gebruikershandleiding.com/Huawei-P8-lite/542698/antwoord.html

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @Tycha voor het delen van de link naar een ander Forum. Uit dat Forum haal ik de volgende tips:

  1. WPS knop modem ingedrukt houden. (niet ieder modem heeft deze knop)
  2. Modem resetten
  3. Toestel enige tijd uit laten en opnieuw opstarten
  4. Ga naar: Instellingen > Wifi > Geavanceerde wifi-instellingen > Wifi behouden in slaapstand ‘NOOIT’

Als het bovenstaande niet lukt, pas dan zou de onderstaande punten uitvoeren. Voor de onderstaande punten adviseer ik 100% om een back-up van je gegevens te maken. Ik lees namelijk overal dat je gegevens kwijt kan raken, dus ook na een harde reset.

  1. Harde reset uitvoeren: Volumeknop ‘DOWN’ tegelijk indrukken met de ‘UIT’ knop.
  2. Toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen
  3. Toestel (onder garantie) terugsturen en het moederbord laten vervangen. Dit lijkt mij overigens een drastische oplossing. 

 

Reputatie 7

Ik vraag me af of er een verband is tussen dit fenomeen en firmware versie V1.01.00T03.7 van de V10 (zonder a).

@whugos, welke Experia Box gebruik jij?

@Lisa : Dank voor het doorsturen van de tips uit het andere forum, maar krijg daar niet echt de indruk dat alle tips altijd resultaat geven. Hier helaas niet. Vind persoonlijk de “oplossingen” die adviseren modem of router opnieuw op te starten ook vreemd. Alle andere toestellen (pc/telefoon) in dit huis hebben geen probleem met wifi. Alleen dit ene Huawei toestel.

@wjb : Wij hebben de Experia V9.

Inmiddels hebben wij de moed opgegeven. Geen idee waar het door komt, maar vermoed zelf het toestel. Voor ons in ieder geval NOOIT meer een Huawei! (Maar vrees dat Huawei daar niet wakker van zal liggen...)

Reputatie 7
Badge +11

Ik begrijp je teleurstelling, je zou nog kunnen kijken of er nog een update beschikbaar is zie https://www.belsimpel.nl/huawei-p8-lite/tips-tricks/software-update

 

Edit- Updaten dat gaat niet lukken want je komt niet op t internet😔

Reageer